Belgische Informatica Olympiade 2012

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFoundation101
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10 11:47
Omdat er op dit forum wel wat jonge informaticatalenten rondlopen uit het Belgische, kopie-pasta:

De Belgische Olympiade in Informatica is dit jaar aan zijn derde editie toe. Aan deze wedstrijd in logica, programmeren en algoritmen kunnen middelbare scholieren van alle leeftijden, uit alle richtingen en alle onderwijsnetten deelnemen. De beste laureaten maken kans op deelname aan de 24ste Internationale Olympiade Informatica in Italië.

De eerste ronde gaat door op woensdag 1 februari in 11 regionale centra in het hele land. De finale vindt dit jaar plaats in Namen op woensdag 14 maart. De eerste ronde is volledig schriftelijk, de finale bestaat uit een schriftelijk deel en een programmeeropdracht aan de computer. Een begincursus programmeren zal dit jaar door de VUB worden aangeboden in de krokusvakantie.

Scholieren moeten zelf het initiatief nemen om zich in te schrijven, dit kan eenvoudig via de website http://www.be-oi.be . Op die website is ook alle bijkomende informatie over de wedstrijd te vinden. De vragen van vorig jaar zijn er te downloaden en geven een goed beeld van wat op de wedstrijd verwacht kan worden.

Sponsors IBBT, IBM Belgium en Plantyn voorzien een mooie prijzenpot voor de finalisten, en de hoofdprijs blijft natuurlijk: een plek in het Belgisch team op de IOI 2012.

Ondersteunde talen zijn C, C++, Pascal, PHP, Python en Java. Wie enkel VB.NET kent kan zich tijdens de eerste ronde nog uit de slag trekken in pseudo-code, maar zal toch een van die 6 moeten leren voor de finale :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFoundation101
Yup, dat was die van vorig jaar. Kan je niet meer aan meedoen natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TheFoundation101 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:18:
Yup, dat was die van vorig jaar. Kan je niet meer aan meedoen natuurlijk :p
Ah, bedoelde meer dat het misschien handig/mogelijk was om het oude topic leven in te blazen :)

Maar natuuuuurlijk ben ik het met je eens dat de vorige een jaar oud is. :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nieuwe Olympiade, nieuw topic. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:57
Waar is de tijd dat ik nog mee deed aan de olympiades van het middelbaar (meer dan 5 jaar dus). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
NMe schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:29:
Nieuwe Olympiade, nieuw topic. :)
Koppel 'em dan gelijk even aan het oude topic :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFoundation101
Geloof me, ik zou die [Alg] voor de titel graag toevoegen en de koppeling graag maken, maar het schijnt niet te gaan bij het editen achteraf, of ik vind het toch niet zo onmiddellijk :( Je zal het moeten doen met de link die gecomment is. Ik beloof dat ik in het vervolg wat minder snel op "verstuur bericht" zal klikken...

Wat ik wel kan doen is de nieuwe FB event hier posten natuurlijk: https://www.facebook.com/events/212554188829377/ ;)
Pagina: 1