Flash video op nos.nl onder linux

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somejan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 22:20
Hoi tweakers,

Ik kan op verschillende ubuntu 11.11 systemen (en eerdere ubuntu versies) de flash filmpjes op nos.nl niet afspelen, zoals bijvoorbeeld op http://nos.nl/uitzending/56594-nos-journaal-2000-uur.html . WMV filmpjes op die site lukken wel, maar niet alles wordt als wmv aangeboden. Youtube filmpjes en de meeste andere sites zijn geen probleem.

Op de nos site start de flash plugin wel op, maar blijft het wit waar de video moet komen. Ik heb verschillende flash versies geprobeerd, momenteel die via de firefox flash aid plugin, adobe beta, versie 11,2,202,160. Zoeken met google of in de forums levert niks op.

- Kunnen andere linuxgebruikers deze filmpjes wel afspelen (en ligt het dus aan mijn systeem) of draait die hele site kwa flash niet onder linux?
- Als het wel op linux kan werken, welke flash/browser/codec versies heb ik nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:02

Tweaker.nu

we all float down here

Hier werkt het zonder problemen op een verse install van ubuntu 11.10. Verder heb ik geen software nog geinstalleerd,

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mis even hoe & of je handmatig de Flash-plugin van Adobe hebt geinstalleerd en of je dat via de GUI of via de shell gedaan hebt. Van wat ik kan herinneren; via de GUI gaat er nog wel eens iets mis.

Ook vraag ik me af of/welke sources je hebt gebruikt voor het updaten/installeren van Ubuntu en of je hierdoor niet alleen stable of andere branches hebt geprobeerd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 22:59
Hier werkt het wel (iig. de video uit je link), op twee systemen getest waarvan één met Ubuntu 11.04 64bit, de ander met 11.10 32bit. De 64bit machine is wel uitgerust met java uit de "LffL java" repository, welke volgens mij een 64bit java aanbiedt. Het is al een tijd geleden, maar ik kan me herinneren dat voordat ik die java had oa. fullscreen youtube filmpjes standaard om m'n secundaire (linkse) monitor werden afgespeeld.

Anyway, het zou gewoon moeten werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somejan
Ik heb de flash-aid plugin voor firefox geinstalleerd, daarmee kan je automatisch de versie van flash die je wil hebben installeren. De plugin download de tars daarvoor van de adobe site.

Welke flash versie hebben jullie geinstalleerd die het wel doet? (te zien op http://www.adobe.com/software/flash/about/ in het 'version information' blokje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 22:59
Beide systemen op versie 11,1,102,55 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Werkt hier prima op 11.10 32 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somejan
versie 11,1,102,55 op een nieuw firefox profiel op ubuntu 11.10 32 bit, maar nog steeds niks. Ik moet dan maar eens met verse installaties gaan spelen en uitzoeken welk pakket dan het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ertepeller
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 22:32
Hier Debian Sid 64-bit, Iceweasel (= Firefox) 9.0.1, Flash 11.1.102.55: werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Werkt ook prima bij mij, Debian Sid, 64 bit, Opera 11.60, flash 10,3,162,29. Geluid klinkt wel gaar, alsof er een beveiliging in zit oid. Kan ook aan m'n flash versie liggen, ik moet 'm eens updaten.

edit:
Plugin een update gegeven naar de laatste versie, 11.1.102.55, geluid is goed. Werkt dus ook. Plugin heb ik handmatig gedownload via de tar.gz en alleen de libflash.so genomen. De rest boeit mij niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Hero of Time op 23-01-2012 23:24 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1