LG 42PW450 - Speakerset

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views

• remyguys
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik zit al een tijdje met een probleem.

Ik heb de LG 42PW450, maar nu wil ik hier graag dus extra boxen op aansluiten.
Weet al dat hij niet over een hoofdtelefoonaansluiting beschikt.

Dus zou ik graag willen weten welke boxjes ik er wel op aan zou kunnen sluiten.(graag met woofer)
Weet niet of het met de SPDIF aansluiting moet of een andere manier, waardoor ik dus ook geen flauw idee heb waarop ik moet zoeken.

Of wat ik zou moeten kopen bijv convert stekkertje zodat ik wel computer boxjes erop aan kan sluiten.

Budget is ongeveer rond de 50 euro, goedkoper zou natuurlijk geweldig zijn.
Heb niet echt eisen gewoon een goeie bass erin en zuiver geluid, hoeft niet super deluxe speakers.

Alvast Bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het klinkt alsof je een actieve speakerset moet hebben hiervoor; ik vraag me af of je dit al wist en in hoeverre je hebt gekeken of dat binnen het budget van 50 Euro past. Eerlijk gezegd betwijfel ik dat namelijk en dan zijn we snel klaar met zoeken naar een oplossing.

Wat misschien sowieso handig is, is om even voor ons de handleiding van je TV door te lezen en duidelijk te melden wat de inputs/outputs wel/niet kunnen op de TV; we zijn hier nogal verwend en verwachten dat de topicstarter ons voorlicht over wat er al uitgezocht is zodat we een pasklaarder antwoord kunnen geven :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• remyguys
MAX3400 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:50:
Het klinkt alsof je een actieve speakerset moet hebben hiervoor; ik vraag me af of je dit al wist en in hoeverre je hebt gekeken of dat binnen het budget van 50 Euro past. Eerlijk gezegd betwijfel ik dat namelijk en dan zijn we snel klaar met zoeken naar een oplossing.

Wat misschien sowieso handig is, is om even voor ons de handleiding van je TV door te lezen en duidelijk te melden wat de inputs/outputs wel/niet kunnen op de TV; we zijn hier nogal verwend en verwachten dat de topicstarter ons voorlicht over wat er al uitgezocht is zodat we een pasklaarder antwoord kunnen geven :)
Ik weet niet echt wat er anders is aan een actieve speakerset.

Als je de aansluitingen bedoelt, het enige wat met geluid te maken heeft is SPDIF aansluiting.
Verder beschikt die zoiezo over HDMI, VGA, Scart, USB en RGB (als je dat bedoelt)

In wat voor prijsrichting zou ik moeten zoeken dan?

Verwijderd

Dan kun je toch een speakerset met een spdif of HDMI aansluiting gebruiken? Neem de pricewatch en zoek wat deze kosten.

• remyguys
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:55:
Dan kun je toch een speakerset met een spdif of HDMI aansluiting gebruiken? Neem de pricewatch en zoek wat deze kosten.
Maar aan de HDMI aansluiting zit de Box van digitale TV, dan kan ik die toch niet samen doen met het geluid.
Bijv: TV is HDMI 1, geluid HDMI 2 dan heb ik dat toch niet samen?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:45

Fiber

Beaches are for storming.

Neem de handleiding van je settopbox eens door. Daar staat vast wel in hoe je er een geluidsinstallatie op aansluit.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Als je een speakerset met versterker koopt waar je de TV box in doet wel. Dit is echt een kwestie van zelf zoeken wat er mogelijk is lijkt me.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

:? Denk dat je even moet kijken/zoeken naar welke kabels op welke manier geluid transporteren, in hoeverre dat "tegelijk" of "apart" moet en welke apparatuur ertussen/erachter kan komen te staan om uiteindelijk beeld, geluid of beide te kunnen weergeven.

Misschien schat ik je vraagstelling verkeerd in maar ik heb hier 4 HDMI-apparaten; allen gaan via HDMI naar mijn receiver en dan gaat er 1 HDMI naar mijn TV. Hierdoor heb ik altijd geluid voor elk apparaat zolang ik mijn receiver maar aanzet :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• remyguys
Ik had zelf ook speakers met normale aansluiting zoals op de PC 3.5.

Toen had ik een 3.5 to SPDIF converter kabeltje gekocht, maar dat werkte ook niet.

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-02 23:27
Dit staat letterlijk in de handleiding op pagina 86:

Afbeeldingslocatie: http://dump.senver.be/up/1327428395.png

Dus gewoon een goed(koop) setje zoeken met een optical in.

[ Voor 3% gewijzigd door Tronic op 23-01-2012 22:03 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit was natuurlijk niet echt de bedoeling. Als je geen zin hebt om zelf uit te zoeken hoe je een geluidssetje op je tv aansluit, hebben onze bezoekers ook weinig zin om je te helpen (hoewel het erg netjes is dat een paar het ondanks je erg beperkte informatievoorziening toch proberen). Je vorige topic is niet voor niets gesloten.

En als ik dan in je topicgeschiedenis kijk stel je vaker dit soort "zoeken jullie even iets voor me uit"-vraagjes, dat is gewoon niet de bedoeling. Zoals ik al zei: zoek uit hoe je iets aansluit op je tv en zoek dan gericht naar wat modellen. als je er dan nog niet uitkomt mag je een nieuw topic openen, maar geef dan minstens blijk van enig eigen inzicht. Dat je niet alles weet is geen probleem, maar dat je niet eens de handleiding leest (die hierboven gequote nota bene het antwoord op je vraag geeft) is gewoon niet goed te praten.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.