Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Daarnaast iets als Dameware MRC waarmee je remote een service kan installeren. Beiden vereisen wel dat je in hetzelfde netwerk zit als de server.
Alternatief is de out of band management van je server, maar ik twijfel eraan of het echt een server is met die functie gezien de rest van de opstelling.
En als niks meer werkt: hang er een scherm en toetsenbord aan en kijk wat er loos is
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
[ Voor 23% gewijzigd door auto660 op 23-01-2012 21:48 ]
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Lees dan, voordat je een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.
Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...
Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken..

Je kunt wel inloggen op de Speechtouch? Hoe check je vanaf de Speedtouch dat je machine 'online' is dan? Door een ping te doen? Misschien ff die machine gewoon een schop geven anders...?
[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 23-01-2012 23:31 ]
wat voor server ? Bij HP heb je Integrated Lights Out (iLO) .. kun je in feite de hele post van de BIOS voorbij zien komen tot het moment een OS verschijnt (windows) waar je een licentie voor nodig bent. Je kunt de machine heel handig warm/cold rebooten of resettten of power on/off zelfs. Moet je dan wel vantevoren ingesteld hebbenauto660 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:39:
.. deze software zegt nu dat de server offline is,
En een ping zegt niet zoveel.. alleen als je weet hoe het anders werkt, kun je er wat aan afleiden, anders staat ICMP misschien dicht.
on-topic: Dameware kun je remote mee binnen proberen te komen, als je de domein login kent .. VNC, RDP, Logmein, SSH, Telnet leuk als je het van tevoren hebt ingesteld op de server zelf.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Beetje kip & ei topic; wij moeten helpen/suggesties doen voor iets wat je zelf niet lekker hebt neergezet?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Maar.. Have you tried turning it off and on again?
Kan zijn dat log-me-in gecrashed is, en dan kan een reboot wel zeker helpen. Ik vermoed namelijk dat dat ding gewoon thuis staat, op een wat onhandige plek voor een monitor.
Ey!! Macarena \o/
zorg dat je een goede machine hebt staan, zoals al eerder aangegeven, met een remote management kaart waarmee je niet de kelder in hoeft maar alles op afstand kunt bedienen en zien.
voor nu rest er denk ik alleen maar een klim/afdaling naar de kelder.
Hoe minder van die aparte tools, hoe beter het is op een server!
Dan kun je standaard altijd bij je machine via SSH met putty.
NX remote desktop kun je ook installeren maar het meeste kun je via de terminal doen.
Je systeem is dan een stuk stabieler, heeft geen reboots na een automatische update nodig en als je ook van buiten je LAN je server wilt bereiken en een dynamisch WAN ip hebt kun je dat oplossen met een dynamic dns website.
En een mooi gelegenheid om wat linux te leren. Altijd nuttig en zeer leuk.
En zet er meteen webmin op. Super handig server beheer software voor klein servertjes die webbased is.
[ Voor 12% gewijzigd door Kain_niaK op 24-01-2012 08:00 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Verwijderd
Mag de gebruiker dat niet zelf bepalen? Volgens mij mis je de vraag een beetjeno offense maar een machine met windows 7 wil nog geen server zijn....
Wat staat hier nou? Mag je zelf niet bepalen wat voor machine je gebruikt? Waarom doneer je geen Sandybridge dual socket server met 256GB RAM aan hem probleem opgelost!zorg dat je een goede machine hebt staan, zoals al eerder aangegeven, met een remote management kaart waarmee je niet de kelder in hoeft maar alles op afstand kunt bedienen en zien.
Ontopic:
http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx dit werkt perfect en is gratis voor thuis gebruik
Ik beheer er mijn windows desktops mee als ik op vakantie ben.
En alle ooms en tantes en vrienden hun computers als ze weer eens problemen hebben.
Gewoon installeren en het uitschakelen van de service blokkeren en het icoon wegwerken.
Belt er iemand op, ja dit en dat werkt niet.
Huppa, gefixt binnen de minuut.
Ze moeten je wel vertrouwen natuurlijk want je kunt dan ter aller tijden inloggen op hun computer.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Daarbij ben ik het wel eens met bepaalde reacties hierboven, ik zou zo weinig mogelijk 'onnodige tools' op mijn server willen hebben, dus als het niet nodig is zaken als Teamviewer etc. voorkomen. Nu moet ik wel zeggen dat Teamviewer inderdaad vaak wel goed werkt....maar goed..als hij al LogMeIn heeft, wat voegt Teamviewer dan toe?
Nu geeft de TS aan dat hij LogMeIn heeft draaien, mag ik daaruit afleiden dat hij geen gebruik kan maken van de RemoteDeskop functie die bepaalde versies van Windows 7 standaard beschikbaar hebben?
Indien LogMeIn voorheen altijd gewerkt heeft vermoed ik dat een eenvoudige reboot van de server voldoende is om de LogMeIn services weer te starten en de machine weer beheerbaar te maken
Willen we het verder een beetje netjes en vriendelijk houden....?
[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 24-01-2012 11:21 ]