Tijd om te upgraden.. Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views

• RonaldSmits
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05-2023
Ongeveer 4 jaar geleden heb ik een PC samengesteld bij Salland, en deze heeft tot nu toe altijd goed gedraaid.
Het was een aardige investering en ik wil eigenlijk weten of hij nog te upgraden valt.
Wat zouden jullie er aan toe voegen met een budget van ongeveer 400 euro?

Hij word voornamelijk gebruikt voor beeldbewerking, films en League of legends. Momenteel zijn er 2 monitoren op aangesloten.

Hieronder de specs uit de factuur:
Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/4299/screenshot20120123at211.png

[ Voor 3% gewijzigd door RonaldSmits op 23-01-2012 21:25 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:28
Simpele Upgrade; een quadcore cpu (Q8xxx), een geheugenkit van 2x2GiB of 2x4GiB en een Radeon HD6670 1GiB. En misschien dan nog een SSD erbij voor je OS.

Uitgebreidde upgrade; nieuw moederbord met nieuwe processor, een geheugenkit van minimaal 6GiB (3x2GiB, 2x4GiB, 3x4GiB of 2x8GiB/4x4GiB) 3 reepjes voor een Intel processor die triple-channel ondersteunt en 2 reepjes voor een AMD processor die dual channel ondersteunt. Qua videokaart is een Radeon HD 6670 met 1GiB GDDR5 al een zeer grote vooruitgang. En weer een SSD.

Voor zo'n uitgebreidde upgrade kun je beter ideeën opdoen in de Best Buy Guides; reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2012

Let ook op je voeding mocht je een stroomslurpende videokaart en processor willen.
En meer dan 4GiB geheugen? Zorg voor een 64bit OS!

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn eerste vraag is: waarom wil je upgraden? Afgezien van de tijdswinst met video-editing en misschien wat mooier/sneller gamen, is het het nog wel waard?

Zoals al gezegd wordt; de BBG's zijn de moeite erg waard om door te lezen en voor een paar honderd Euro meer, zeg 500-700, heb je een gloednieuw systeem wat, gezien je beperkte eisen, weer jaren mee kan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

PMG beleid
aankoopadvies doen we op GoT nog steeds niet (op deze manier). Lees de beleidstopics om te weten hoe je _wel_ aan advies kunt komen. :)

Dit topic is gesloten.