Toon posts:

Lacie ethernet disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

heeft iemand ervaring met de lacie etehernetdisk ( deze dushttp://fedorahistories.blogspot.com/2009/11/fedora-on-19-lacie-ethernet-disk.html) Mijn vraag is, heeft iemand al eens geprobeerd om de harde schijven eruit te halen en te vervangen door andere harde schijven met mee capaciteit ? Klopt het dat in ieder type ( bij mijn weten bestaan van dit model 3 versies ) controllers zitten voor 4 harde schijven ? Of is hier een losse kaart voor nodig ?

Ik hoor het wel
Marcel

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee waarom je de vraag stelt; screenshots laten toch redelijk duidelijk zien dat de controller onboard zit. Daarbij, als je 3 modellen weet/kent, wat zegt de oude/antieke documentatie van LaCie hierover? En wat is je overweging om in deze specifieke modellen interesse te tonen en niet zelf/anders een soort van homeserver te bouwen of NAS te bouwen volgens de thematopics?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Deze behuizingen kom je 2e hands wel eens tegen. Een paar harde schijven erin en klaar ?! Documentatie van lacie is erg summier .... Je leest wel eens dat je de harde schijven kan vervangen door dezelfde types ( omvang ) Misschien dat hardware matig iets bij lacie afgeblokt wordt op een of andere manier ?

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
In de Arm (en Linux) based Lacie NASsen kun je inderdaad niet zomaar de schijven vervangen, omdat het OS op de schijven staat, en Lacie geen support geeft op het installeren op een nieuwe schijf.
Maar deze 19" NAS is voor zover ik weet een tamelijk standaard PC, en gedraagt zich ook zo.