OCZ Triple Channel op ASUS P8Z68 DELUXE/GEN3

Pagina: 1
Acties:

• Elle_John
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-12-2021
Hallo, hoewel ik weet dat het mogelijk gaat werken wil ik het ff horen van de pro's:)

OCZ DDR3 PC3-12800 Gold Triple Channel 2x (12gb) hoewel deze moederbord geen Triple Channel is kan ik er wel gewoon 4 van de 6 sticks erin doen of niet soms? in de ASUS P8Z68 DELUXE/GEN3 moederbord.

Want ik vind het een verspilling om de Geheugens zo weg te gooien maar ik vind het ook een verspilling als ze opeens niet passen en dat de moederbord ook mee gaat naar de ..... hehe.

Wat denken jullie? gaat het gewoon passen volgens de asus site zelf wel maar niet deze want Triple Channel is niet bedoelt voor deze moederbord maar ik heb er 6 liggen dus die Triple Channel kan je wel weg halen.

Mvg Jan (uit eindelijke gaat het om 8Gb dus was deze geheugen in 4 sticks geweest had het wel gekund puur door dat het Triple Channel is) Staat het er niet bij of heb ik het Helemaal verkeerd?

Edit: Het idee is dat ik Triple Channel(omdat ik 2x Triple Channel memory heb gekocht haal ik één van de andere set zo dat ik 4 sticks heb maar ik ben bang dat er iets niet gaat werken met de memory volts.) Gebruik het op een Dual Channel Moederbord met een i5 2500K.

Zo te zien gaat het niet passen omdat mijn memory 1.7v is en de i5 maar 1.5v kan hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Elle_John op 23-01-2012 21:44 ]

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
is dat het gewone type of de low voltage variant?
in geval van de low voltage variant staat het geheugen in de QVL, dus ok
in geval van de gewone variant staat het er niet in, maar er staat wel ander geheugen van 1,7V bij, waardoor ik zou denken dat de kans groot is dat het werkt

het feit dat je 2 triple pakjes hebt maakt niet uit, wel ze best matchen, dus: 2 reepjes uit elk pakje gebruiken

• Elle_John
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-12-2021
Staat er niet bij weer een product dat ik moet verkopen:(

ik koop nu de Vengeance Low Profile (moet low zijn ik gebruik een NH-D14 Noctua Koeler) 2x2 2x:)

Die staan namelijk op 1.5v en bij azerty kan je er zo bij gooien bij je bestelling dus ik zit nog goed:)