Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344599

Topicstarter
Ik heb enkele weken geleden de Netgear n6000 Dual Band gekocht om mijn telenet router te vervangen.
Maar deze router werkt echt slecht, ik ontvang 5 meter verder (geen muren) nog maar juist. Heb al verschillende apparaten getest dus het ligt niet aan het apparaat.

Aan wat kan het liggen?
Kan iemand me helpen?

Groetjes,
Siemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
Het zou natuurlijk van alles kunnen zijn. Is het bereik vanaf het begin al zo slecht? Ook als je gewoon de fabrieksinstellingen instelt?
Zo ja, dan is er een hele goede kans dat je router defect is. Waarschijnlijk antenna's die defect zijn/niet goed bevestigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja het ontvangst was vannaf het begin al zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
Dan zou ik maar even contact op nemen met de winkel waar je hem gekocht hebt en een RMA aanvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem op iBood gekocht, lees net wel dat als er niets aan stuk is dat er kosten kunnen aangerekend worden. Maar Misschien is het ergens een instelling ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:07
Draai even "Inssider" op je laptop dan zie je precies welke draadloze kanalen vrij zijn.
Kan zijn dat je op zelfde kanaal zit als rest van je buurt en elkaar weg druk. Dat kan ook verklaren waarom je slecht signaal hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
SmoothTweaker schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:12:
Draai even "Inssider" op je laptop dan zie je precies welke draadloze kanalen vrij zijn.
Kan zijn dat je op zelfde kanaal zit als rest van je buurt en elkaar weg druk. Dat kan ook verklaren waarom je slecht signaal hebt
Indien dat zo is, werkt de router alsnog niet goed als we de specificaties mogen geloven :+
quote: Netgear Website
Clear Channel Selector—Dynamically avoids busy Wi-Fi channels for clear and fast wireless connections automatically

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 08:07
Helemaal die optie over het hoofd gezien O-)

Misschien werkt die functie wel gewoon niet :o haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 14:41
Ik zou persoonlijke weinig vertrouwen hebben in een dergelijke functie en liever even zelf uitzoeken welke kanalen het meeste ruimte hebben in je buurt. Op het moment dat de router van kanaal wisselt omdat zij dat denkt nodig te vinden verlies je even je verbinding.

In mijn Netgear WNDR3700 is er nogal wat winst te halen als je afwijkt van de standaard instellingen. Misschien moet je dat eens proberen.

Kan er geen DD-WRT op? In dat geval kun je nog meer instellingen aanpassen om het maximale uit je router te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oké, ik heb nu eens een andere router geprobeert. Deze keer een Dlink DIR-635 Ontvangst is nu weeral even slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318634

Bij mij van WAN naar LAN 120MB maar draadloos 34MB is dat normaal voor dit router ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Ik weet niet of je probleem inmiddels opgelost is, maar ik zou ook even aan je client kant naar de instellingen kijken. Probeer bijvoorbeeld eens naar de instellingen van je netwerkadapter te kijken (bijvoorbeeld protectie voor gemixte kanalen, roaming en zendsterkte) en ook naar de energieinstellingen; je energieprofiel bevat ook instellingen voor je draadloze verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318634

Alle instellingen staan op maximum maar downloadsnelheid varieert tussen 17 en 30MB,
en op afstand van ongeveer 5 meter 12MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 10:02

lier

MikroTik nerd

Anoniem: 318634 schreef op zondag 01 april 2012 @ 08:19:
Alle instellingen staan op maximum maar downloadsnelheid varieert tussen 17 en 30MB,
en op afstand van ongeveer 5 meter 12MB.
12 MB is (bij benadering) 120 Mbps. Lijkt me voor jouw situatie een erg nette snelheid!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netgear Benelux
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-12-2023

Netgear Benelux

Bedrijfsaccount Netgear
Indien de problemen met bereik en snelheid aanhouden overweeg dan even contact met ons op te nemen:

020 7219080

Vriendelijke groet,

NETGEAR
Pagina: 1