Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 01:38
Steeds vaker maak ik er gebruik van: Maestro, of zoals de Nederlandse winkeliers het noemen: het nieuwe pinnen. Ik bankier al een lange tijd bij de ING. Omdat de ING imho de laatste tijd te vaak eruit ligt, denk ik er serieus over om te gaan switchen naar een andere bank. Nu vroeg ik me het volgende af:

Als ik met mijn ING pinpas een bedrag pin via Maestro, gewoon in Nederland, staat dit bedrag op mijn rekeningoverzicht eerst een paar dagen in reservering, om vervolgens afgeschreven te worden. Zo had ik de 18e ergens gepind, en werd het de 20e pas afgeschreven. Dit kan ik zien door in de opmerkingen van de afschrijving te kijken. Hier staat de precieze datum en tijd in. Ik vroeg me af, is dit een ING issue? Hebben mensen met een ABN, Rabo of ASN (of andere) dit ook?

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-11 21:27

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Verrekte slecht. Ik betaal me blauw, en service kennen ze niet
Sorry, kon het niet laten

Ontopic: De reservering is de periode tussen accordatie ('Ja, de rekening van deze pas heeft voldoende ruimte om het gevraagde bedrag te kunnen overboeking, dus transactie akkoord) en de daadwerkelijke afboeking.
Reserveren komt op mijn Rabo (zakelijke rekening) niet voor (er wordt gelijk afgeboekt), bij Triodos (privé) zie ik het nog wel eens gebeuren, maar voor maximaal enkele uren.

[ Voor 66% gewijzigd door Maestro op 23-01-2012 21:21 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23

Reptile209

- gers -

Volgens mij - maar ik heb alleen ING - is dat iets universeels. Een bank mag een bedrag pas (af)boeken, als het ook op de tegenrekening (bij)geboekt is. Iets met rentedatum enzo. Vroeger waren ze daar wat losser in, maar tegenwoordig moeten ze daar dacht ik zorgvuldiger in zijn. En dan blijkt dat het interbankaire verkeer in het weekend nog gewoon op zijn gat ligt, zodat de boel pas op maandag verwerkt wordt.

Waarom is dit trouwens een 'probleem' voor je? Je kunt je toch wel herinneren wat je dit weekend gepind hebt, zeker in combinatie met de bedragen (die je al wèl direct ziet)?

Zo scherp als een voetbal!

• SD2000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-11 16:48
RuntimeError schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:50:
Hebben mensen met een ABN, Rabo of ASN (of andere) dit ook?
Geen ervaring met Nederlandse banken, maar hier in Belgie gaat het (bij zowat alle banken die ik ken) met Maestro direct van je rekening..

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-11 09:08

Als ik met mijn ING pinpas een bedrag pin via Maestro, gewoon in Nederland, staat dit bedrag op mijn rekeningoverzicht eerst een paar dagen in reservering, om vervolgens afgeschreven te worden. Zo had ik de 18e ergens gepind, en werd het de 20e pas afgeschreven. Dit kan ik zien door in de opmerkingen van de afschrijving te kijken. Hier staat de precieze datum en tijd in. Ik vroeg me af, is dit een ING issue? Hebben mensen met een ABN, Rabo of ASN (of andere) dit ook?
Is dit ook een reden dat je naar een andere bank wilt? Want ik zie hier niet echt een probleem in. Als de betaling in reservering staat is het bedrag eigenlijk al afgeschreven, want de afschrijving kan niet meer omgekeerd kunnen worden en het gereserveerde bedrag kun je niet uitgeven. Waar deze vertraging vandaan komt weet ik niet, zeker doordeweeks niet.. Of andere banken dit ook hebben weet ik niet. Waarschijnlijk wel, maar of ze het ook laten zien zoals de ING dat doet is een andere vraag.

Ik ben het trouwens wel met je eens dat ING de laatste tijd wat vaker offline is dan eerder :( En ook ontzettend hinderlijk dat je dan de boodschap krijgt te zien dat het momenteel erg druk is, dus dat je ook maar niet meteen weer in moet loggen na die boodschap 8)7 En vervolgens 10 minuten later de boodschap dat er momenteel geplande werkzaamheden zijn |:(

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
zit bij ABN, maar ik geloof dat ik direct gepinde bedragen afgeschreven zie op internetbankieren. Gaat vrij snel zelfs, als ik de app op mijn telefoon moet geloven :)

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

JaQ

Bij Rabobank zie je bedragen soms bijgeschreven worden met een rentedatum in de toekomst.

[ Voor 5% gewijzigd door JaQ op 23-01-2012 21:28 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Steeds vaker maak ik er gebruik van: Maestro, of zoals de Nederlandse winkeliers het noemen: het nieuwe pinnen.
Even ter correctie:

Maestro is het PIN systeem wat wij hier al jaren gebruiken. (Werkt op het Cirrus netwerk, wat ook gebruikt wordt door Mastercard en Dinners Club).

Het nieuwe pinnen is gewoon de verandering van gebruik van de chip ipv de magneetstrip voor het uitlezen van data.

In de toekomst wil ook Visa met haar eigen netwerk PLUS (voor Visa credit en debit cards) de markt op hier. De vraag is natuurlijk wel hoe banken en winkeliers dit gaan oppakken. Ik denk dat je de aankomende jaren dus prima zit met je Maestro...
Ja, ik denk dat dit een ING issue is. Ik zit bij de Rabo en als ik een bedrag betaal met pin en een paar minuten later online kijk is het al afgeboekt. Dit heeft dan ook denk ik weinig te maken met het Maestro netwerk (dat heeft met kaartacceptatie te maken) maar met de verwerkingstijd van de ING voordat je de mutatie ziet.

Als het goed is het bedrag wel degelijk direct van je rekening afgeschreven. Ga maar eens kijken hoeveel je nu hebt, doe een betaling per pin, en ga daarna naar een geldautomaat van de ING en controleer daar je saldo. Als het goed is is die betaling van eerder gewoon van je saldo afgetrokken.

[ Voor 3% gewijzigd door ebia op 23-01-2012 21:47 ]

• RuntimeError
Dat alles een paar dagen later pas 'goed' staat vind ik op zich niet zo erg. Wat ik vervelend vind is dat de datum van een transactie hierdoor niet overeen komt met de datum dat ik gepind heb. Als ik 31 januari iets pin, wil ik dat dit in externe applicaties ook in januari valt en niet in februari omdat mijn bank dit later bijwerkt.

Ik merk dat dit voorheen met het pinnen met de magneetstip altijd direct ging en tegenwoordig hier een paar dagen overheen gaan.

Dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/35heetv.png

[ Voor 20% gewijzigd door RuntimeError op 23-01-2012 22:35 ]

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 15:41
Vreemd, ik dacht dat een afwijkende rentedatum alleen voor kon komen bij girale bij- en afschrijvingen, zoals een overboeking van of naar een spaarrekening. Bij pintransacties heb ik het alleen bij buitenlandse betalingen gezien, wat prima te verklaren is.

Mijn ervaring met de Rabo is dat pintransacties direct online verschijnen, ook nu met 'het nieuwe pinnen' en ook in het weekend.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 23:47
Overschrijvingen die ik maak via internet met ING naar een bankrekeningnummer (123456789) staan nooit direct bij de ontvanger erop. Als ik iets overboek naar iemand met een ING rekeningnummer (1234567) staat het er direct op. Ik kan ook niet direct betalingen zien die ik ontvang van iemand met een bankrekeningnummer volgens mij. Dit was volgens mij (99% zeker) ook zo bij eenzelfde rekening, maar dan zakelijk.

Zou hier dat verschil liggen bij het pinnen tussen gereserveerd of direct afgeschreven?

edit: @Runtimeerror: Ja, klopt. Ze houden het gewoon wat langer dan de rest. Wat zou de totale transactieomzet zijn waar ze mee kunnen spelen?. :)

[ Voor 12% gewijzigd door HenkEisDS op 24-01-2012 00:00 ]

• RuntimeError
HenkEisDS schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:21:
Overschrijvingen die ik maak via internet met ING naar een bankrekeningnummer (123456789) staan nooit direct bij de ontvanger erop. Als ik iets overboek naar iemand met een ING rekeningnummer (1234567) staat het er direct op. Ik kan ook niet direct betalingen zien die ik ontvang van iemand met een bankrekeningnummer volgens mij. Dit was volgens mij (99% zeker) ook zo bij eenzelfde rekening, maar dan zakelijk.

Zou hier dat verschil liggen bij het pinnen tussen gereserveerd of direct afgeschreven?
Bij een overschrijving naar een niet-ING-bankrekeningnummer gaat het geld er bij mij wel direct af. Het komt inderdaad wel (meestal een dag) later op de andere rekening binnen.

Verwijderd

Ik heb in Nederland ABN AMRO (voorheen een Fortis rekening) en dat wordt altijd direct aangegeven wanneer ik online kijk. Zowel bij Fortis vroeger als ABN AMRO nu.

(Overigens ben ik net overgestapt naar de ASN BANK, maar daar heb ik de pinpas nog niet van uitgeprobeerd.)

Minder relevant: mijn rekeningen in China (UnionPay netwerk) en Hong Kong (EPS netwerk) geven de transactie ook direct aan - zowel online als via SMS.

Het lijkt mij dat wat ING doet ongebruikelijk is of in elk geval veel langer duurt dan normaal.

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Het enige is dat het aangeeft dat de overboeking niet is voltooid.

Zo is overschrijven tussen banken vaan 1-3 dagen, dan staat bij jou 'reservering' totdat het bij de ander ook is bijgeboekt. Of, zoals hierboven gezegd, is het vanwege betalingen in het weekend die pas maandag verwerkt worden.

Volgens mij hebben alle banken deze 2 'problemen'. Niet dat je er wat van merkt, behalve dat er bij de ING een * bij het bedrag staat. Zo laat je totaal bedrag op de rekening al zien wat het is na afschrijving etc.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 09:37

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Dit zegt de ING-site over boekingsdatum, reserveringsdatum etc.
8. Wat is de boekdatum?
De datum waarop een wijziging in het saldo op de rekening definitief heeft plaatsgevonden.
9. Waarom is de boekdatum belangrijk?
Bedrijven gebruiken de boekdatum als moment van betaling. Bij betaalopdrachten tussen Betaalrekeningen van de ING die op werkdagen vóór 22 uur worden opgegeven, geldt dat de boekdatum ook de datum van die dag is.

Voor betalingen via Mijn ING met beveiligingscalculator gelden andere doorlooptijden. Deze kunt u na het inloggen vinden.
10. Wanneer worden betaalopdrachten uitgevoerd die in het weekend of op een feestdag vallen?
11. Wat betekent het als een opdracht ‘verwerkt’ is?
12. Wat is een reservering?
Een reservering is een betaaltransactie die niet meer kan worden ingetrokken, maar nog niet volledig is verwerkt. Het saldo van uw Betaalrekening is al met het bedrag van de reservering verlaagd (afschrijving) of verhoogd (bijschrijving).

Wanneer betaaltransacties op werkdagen voor 22.00 uur zijn verricht, worden deze nog op dezelfde dag volledig verwerkt. Het verwerken van betaaltransacties vindt meerdere keren per werkdag plaats, waarbij de reservering wordt omgezet in een boeking. Als een betaaltransactie niet op een werkdag of na 22.00 is verricht, vindt de boeking de eerstvolgende werkdag plaats. De datum van de reservering wordt na boeking automatisch aangepast aan de boekdatum. Een betaaltransactie is volledig verwerkt na boeking.

NB: Voor betalingen via Mijn ING met beveiligingscalculator gelden andere doorlooptijden. Deze kunt u na het inloggen vinden.
13. Wat is de reserveringsdatum?
De reserveringsdatum is de datum waarop het saldo van de Betaalrekening vanwege een gereserveerde betaaltransactie is verlaagd (afschrijving) of verhoogd (bijschrijving). De betaaltransactie is volledig verwerkt wanneer de reservering naar een boeking is omgezet, de boekingsdatum.
Bedrijven houden de boekingsdatum vaak aan als officiële betaaldatum. Op het Afschrift staat altijd de boekingsdatum van de betaaltransactie vermeld. In Mijn ING zijn ook de reserveringen zichtbaar.

NB: In Mijn ING met beveiligingscalculator worden geen reserveringen getoond, alleen de geboekte betaaltransacties.
14. Wat is de transactiedatum?
De datum waarop een transactie (geldopname, overboeking) door u is verricht.
15. Wat is een begunstigde?
16. Wat is het saldo?
17. Wat is het verschil tussen de boekdatum en de reserveringsdatum?
De reserveringsdatum is de datum waarop het saldo van de Betaalrekening vanwege een gereserveerde betaaltransactie is verlaagd (afschrijving) of verhoogd (bijschrijving). De betaaltransactie is volledig verwerkt wanneer de reservering naar een boeking is omgezet, de boekingsdatum. Bedrijven houden de boekingsdatum vaak aan als officiële betaaldatum. Op het Afschrift staat altijd de boekingsdatum van de betaaltransactie vermeld. In Mijn ING zijn ook de reserveringen zichtbaar.

NB: In Mijn ING met beveiligingscalculator worden geen reserveringen getoond, alleen de geboekte betaaltransacties.

Waarom? Omdat het kan!!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Maestro is niet het nieuwe pinnen. Het nieuwe pinnen is pinnen met de chip op je pinpas (in plaats van met de magneetstrip).

Ik merk ook dat ING anders omgaat met boekingen dat de Rabobank. Als je bijvoorbeeld in het buitenland geld haalt bij een pinautomaat dan wordt je rekening direkt belast, is de afschrijving in internetbankieren te zien en is het bedrag van je rekening afgeschreven, maar pas na een paar dagen wordt het ook officieel afgeschreven.
De Rabobank wacht met afschrijven tot ze ook daadwerkelijk de afboeking van de buitenlandse bank krijgen. Dat kan 1-2 dagen duren (en wordt in het weekend niet gedaan). In de tussentijd wordt het geld ook niet van je rekening afgeschreven.

Signatures zijn voor boomers.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:23:
Ik merk ook dat ING anders omgaat met boekingen dat de Rabobank. Als je bijvoorbeeld in het buitenland geld haalt bij een pinautomaat dan wordt je rekening direkt belast, is de afschrijving in internetbankieren te zien en is het bedrag van je rekening afgeschreven, maar pas na een paar dagen wordt het ook officieel afgeschreven.
Dit gedrag merkte ik vaak als ik net over de grens bij een selfservice station ging tanken.
Het vreemde daar was alleen dat er dan altijd een veel hoger standaard bedrag werd gereserveerd,
en dit 1 of 2 dagen later pas werd aangepast naar het daadwerkelijk bedrag.

• Lolhozer

Lolhozer

Omdat je daar van te voren "betaald" wordt eerst een maximaal bedrag gereserveerd, voor hoeveel je daar in 1 batch mag tanken. Was volgens mij vroeger in NL ook bij het onbemande tanken.

Waarom? Omdat het kan!!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 14:20

Seraphin

Meep?

Een verschil tussen boekdatum & rentedatum bij dit soort pintransacties is idd wel heel vreemd. Ik zit zelf bij ABN, en daar komt dat sinds 2009-2010 niet meer voor. Bij ABN is boekdatum & rentedatum in principe altijd aan elkaar gelijk. Volgens hun site met een paar uitzonderingen:
Meestal is de rentedatum gelijk aan de boekdatum maar er zijn enkele uitzonderingen:
  • Betalingen die u uit het buitenland ontvangt. Zodra wij bericht hebben ontvangen over een inkomende betaling uit het buitenland, boeken wij dit direct op uw rekening. Dit doen wij ook als de rentedatum van deze inkomende betaling in de toekomst ligt, u bent dan zo spoedig mogelijk geïnformeerd over binnenkomende betalingen.
  • Afrekeningen van beleggingstransacties, hypotheek- en leningaflossingen, verrekening van kosten van bankdiensten. Hierbij is de rentedatum contractueel afgesproken terwijl de boeking later kan plaatsvinden.
  • Correctieboekingen (denk hierbij aan de terugboeking van een incasso).
Overigens is de i-bank van ABN sowieso 10x beter dan die van ING / Postbank :P

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• RuntimeError
Seraphin schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:34:
[...]

Overigens is de i-bank van ABN sowieso 10x beter dan die van ING / Postbank :P
Bedoel je met i-bank het internetbankieren?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:49

franssie

Save the albatross

RuntimeError schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:27:
<>Wat ik vervelend vind is dat de datum van een transactie hierdoor niet overeen komt met de datum dat ik gepind heb. <>
Dat is voor mij ook een reden om misschien bij ING weg te gaan. Super irritant, er klopt geen barst meer van de tijdlijn op je rekeningafschrift.
In combinatie met het vele off-line zijn inderdaad maar eens bij ASN oid kijken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• RuntimeError
franssie schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:51:
[...]

Dat is voor mij ook een reden om misschien bij ING weg te gaan. Super irritant, er klopt geen barst meer van de tijdlijn op je rekeningafschrift.
In combinatie met het vele off-line zijn inderdaad maar eens bij ASN oid kijken.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben.
Bij ASN heb ik ook zitten kijken, maar ik weet niet of ik het fijn vind dat ze geen kantoren hebben. Stel dat mijn pas een keer defect is, hoe kan ik dan geld op gaan nemen?

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 23:47
RuntimeError schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:49:
[...]

Ik ben blij dat ik niet de enige ben.
Bij ASN heb ik ook zitten kijken, maar ik weet niet of ik het fijn vind dat ze geen kantoren hebben. Stel dat mijn pas een keer defect is, hoe kan ik dan geld op gaan nemen?
Geld overmaken naar een bekende en hem/haar laten pinnen voor je. Imho niet echt een factor om rekening mee te houden, stel dat je pas kapot gaat buiten kantooruren.

• RuntimeError
HenkEisDS schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:57:
[...]

Geld overmaken naar een bekende en hem/haar laten pinnen voor je. Imho niet echt een factor om rekening mee te houden, stel dat je pas kapot gaat buiten kantooruren.
Geld overmaken zonder bankpas gaat met een Random Reader / Identifier / Calculator / etc ook niet toch? Het is inderdaad een worst case scenario, maar het kan een keer voorkomen.

Ik blijf het vreemd vinden dat dit kennelijk bij elke bank direct gaat en dat bij ING de datum 2-4 dagen achterloopt...

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
RuntimeError schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:21:
[...]

Geld overmaken zonder bankpas gaat met een Random Reader / Identifier / Calculator / etc ook niet toch? Het is inderdaad een worst case scenario, maar het kan een keer voorkomen.
Kan met de 'app' van de Rabo op de ipone in ieder geval wel. Het moet dan wel een rekeningnummer betreffen waar je in het verleden al eerder eens geld van ontvangen of op overgeboekt hebt. Dan volstaat het inloggen met je bankrekeningnummer en een zelfgekozen passcode (volgens mij gelijk aan dat van telefonisch bankieren).

Telefonische overboeking is volgens mij ook nog een optie, maar dat kost dacht ik wel extra geld.

• Lolhozer

Lolhozer

Bij ASN heb je je pas niet nodig voor het internetbankieren. Je krijgt een digipas, een random codegenerator met pincode.

Waarom? Omdat het kan!!

• RuntimeError
Lolhozer schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:36:
Bij ASN heb je je pas niet nodig voor het internetbankieren. Je krijgt een digipas, een random codegenerator met pincode.
Zoiets als een SecurID token dus?

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 14:20

Seraphin

Meep?

RuntimeError schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:36:
[...]

Bedoel je met i-bank het internetbankieren?
ja

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Lolhozer

Lolhozer

RuntimeError schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:30:
[...]

Zoiets als een SecurID token dus?
Bijna, met een 5-cijferige ooit zelfbepaalde pincode unlock je hem, daarna code van site in de digipas invoeren en daarna de weergegeven code weer op de site invoeren.

Waarom? Omdat het kan!!

• RuntimeError
Bottomline is dus dat als ik me hieraan erger, ik een andere bank moet zoeken.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:49

franssie

Save the albatross

klagen bij ING kan ook wel - al denk ik dat ze het nu even erg druk hebben met uitzoeken waarom er uberhaupt niet betaald kon worden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Het begint bij ING wel weer erg te worden. Vandaag worden er pas transacties verwerkt van 21 februari, en alles ertussen. Je mijnING wordt zo wel een rommeltje, 15 entries in 1x erbij...

Is het bij Rabo of andere banken ook zo slecht?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bij mij in elk geval niet. Ik ben zaterdag uit gaan eten met mijn familie op mijn kosten. Betaald met PIN. Twee minuten later mijn saldo gecheckt via de Android-app, en het was al verwerkt. Rabo overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 28-02-2012 19:01 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb vorige week vrijdag gepind bij C1000 (met ING), dit was direct te zien bij mijn ING,
maar nu ik even kijk zie ik inderdaad als transactiedatum de 28e staan.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
NMe schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:00:
Bij mij in elk geval niet. Ik ben zaterdag uit gaan eten met mijn familie op mijn kosten. Betaald met PIN. Twee minuten later mijn saldo gecheckt via de Android-app, en het was al verwerkt. Rabo overigens.
Ja ok, dat is bij mij natuurlijk ook. Alleen krijg je dan een reservering, en dan een aantal dagen later is het opeens "verwerkt". Dit brengt dus bv ook mijn financieel programma in de war omdat die transacties dubbel worden verwerkt..

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb het nog nooit zien veranderen of verspringen van datum en ik heb de term "gereserveerd" ook nog nooit in mijn rekeningoverzicht terug gezien. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hier wel bij ING. Pintransactie van de 24 februari stond toen direct als gereserveerd (met een * achter de datum), vandaag staat deze verwerkt met een datum van 28 februari. Wel is in de omschrijving te zien dat de transactie de 24e is gedaan.

Ik denk dat je geen bedragen meer moet importeren die een * achter de datum hebben, dan filter je de gereserveerde eruit en krijg je alleen de afboekingen op de datum dat je daadwerkelijk het geld bent kwijtgeraakt (in mijn voorbeeld hierboven is dat dus vandaag).

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Pagina: 1