Smartphone als achteruitkijkspiegel / accidenrecorder ?

Pagina: 1
Acties:

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Mijn creatieve geest heeft een smartphone app bedacht die je ipv een autospiegel kunt ophangen. de camera vooruit is een accidentrecorder, terwijl je op het display de routeplanner + achteruitkijkspiegel hebt (via de andere camera).

Bestaat zo'n app al? (vast wel!) :)

ICT & Reizen

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:50
Lijkt me alleen niet zo fijn, spiegel via de gezichtcamera.
Verder zou je ook nog via GPS snelheid bij de opnames kunnen inbakken?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wat is er mis met een normale achteruitkijkspiegel en een navigatiesysteem?

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-01 21:57
FastFred schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:29:
Wat is er mis met een normale achteruitkijkspiegel en een navigatiesysteem?
Hij wil de smartphone gebruiken als dashcam.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:07

steveman

Comfortabel ten onder

Zonder de achteruitkijkspiegelfunctie lijkt me zinniger eigenlijk.

Wel een leuke combi :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:58
Klinkt leuk, maar de 2 camera's zijn niet individueel van elkaar te draaien, dus zla of de front camera(die achteruit kijkt dus) of de gewone camera verkeerd gericht zijn.

Alleen de camera voor vooruit en daar de navigatieapp erbij zou best handig kunnen zijn. Zoals je zelf zegt als accidentrecorder, en de navigatie daar is best handig kan ik mij voorstellen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is het niet veeeel goedkoper/handiger om een Raspberry Pi hiervoor te misbruiken? Sterker nog; op het forum staan al tientallen ideeen hoe een dergelijk apparaatje in te zetten voor in de auto zoals een realtime webcam alarmsysteem etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
een smartphone met een goed scherm zal een invals-kijkhoek hebben die het toelaat de dashcam rechtvooruit te richten. Je kunt dan ook de GPS zien.

ICT & Reizen

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Jaja, en ik zie nu al dat jij dan een boete gaat krijgen omdat je je spiegel aan het bijstellen bent :P. Dit is toch volledige overkill en onhandig? Denk je nou echt dat de camera in je telefoon een zinnig beeld kan weergeven door de achterruit? Zo'n spiegel heeft een ongelimiteerde hogere resolutie en dynamisch bereik :) .

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Zulke applicaties zijn inderdaad al beschikbaar, IonRoad gebruikt de forward facing camera om de afstand tussen de "lead" en "following" vehicle te schatten. Hiervoor gebruikt de applicatie de afstand tussen de belijning als referentiepunt.

Een andere applicatie, MobilEye, gebruikt een externe radar/lidar sensor die via bluetooth aan het apparaat gekoppeld wordt.

Voor een "crash" of "Ecall" systeem zijn nog geen applicaties, maar dat heeft meer te maken met de betrouwbaarheid van de smartphone op de voorruit, waarschijnlijk krijgt de telefoon bij een ongeluk niet eens de kans om alle data naar de centrale te sturen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dutchkiller op 25-01-2012 11:44 ]

Pagina: 1