Wel MSN en utorrent, geen websites?

Pagina: 1
Acties:

• ericjoussie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-03-2023
Hallo allen,

Ik zit met een probleempje. Mijn router is overleden dus ik heb mijn oude linksys wireless G weer uit de kast gehaald. Kwestie van stekkertje eruit en erin dacht ik...helaas!

Wanneer ik de laptop of iPad aanzet heb ik voor ongeveer een minuutje access tot websites, zowel wired als wireless. Daarna valt die access weg. Echter ben ik nog wel online op MSN en download en upload utorrent er vrolijk op los. Soms krijg ik weer even toegang tot een website en dan weer niet. Chrome, IE en Firefox getest.

Het moet iets in de router zijn maar geen idee wat, heb de firewall al uitgezet daar. Ook kan ik gewoon pingen naar www.google.com etc. Echter kan ik niet altijd (meestal niet) in mijn router komen via 192.168.1.1 terwijl ik deze wel zonder enige loss kan pingen. Verder geen proxy's etc. Router krijgt alles door van modem (dns, ip) maar heb dns ook hard ingesteld, geen verschil.

Kan iemand mij helpen met deze lastige en vervelende situatie?

Alvast bedankt,

Mvg Eric

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Klinkt toch als een dns probleem. Is het geen dhcp server die veel te snel ip veranderd? ipconfig /flushdns ?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ericjoussie schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:07:
Echter ben ik nog wel online op MSN en download en upload utorrent er vrolijk op los. Soms krijg ik weer even toegang tot een website en dan weer niet. Chrome, IE en Firefox getest.
Probeer eens zonder utorrent. Sommige routers kunnen er niet goed tegen dat een torrent client teveel connecties open houdt.
Beatboxx schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:11:
Klinkt toch als een dns probleem.
Leg dat eens uit. Ik zou niet weten waarom het een DNS probleem zou zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door downtime op 23-01-2012 20:17 ]

• ericjoussie
Ik heb dat commando nu net geprobeerd. Geen resultaat, ik reboot voor de zekerheid ook nog even. En ik dacht eerst ook dns, maar dat zou betekenen dat ik www.google.com ook niet zou moeten kunnen pingen toch? Daarna dacht ik dat wellicht port 80 geblocked werd door de router dus firewall uitgezet, ook niks...

Enfin, ik reboot even.

Mvg,

Eric

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

Begin inderdaad eens met utorrent weg te zetten. Deze kan voor erg veel coneccties zorgen waar veel (oudere) routers in "verdrinken".

Je kunt specifiek nog eens proberen je eigen pc in de DMZ te zetten zodat je vrij zeker weet dat het niet iets is wat je router kan blokkeren qua poort oid.

[ Voor 37% gewijzigd door Felyrion op 23-01-2012 20:22 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• ericjoussie
utorrent verwijderd en lijkt te werken. Thanks guys. Is er ook een optie om utorrent nog wel te kunnen gebruiken?

Mvg,

Eric

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ericjoussie schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:36:
utorrent verwijderd en lijkt te werken. Thanks guys. Is er ook een optie om utorrent nog wel te kunnen gebruiken?
Je kan in utorrent het maximale aantal connecties instellen om dat probleem te voorkomen. Het is een veel voorkomend probleem dus met Google zul je volop oplossingen kunnen vinden.

• ericjoussie
ok thanks, zal het doen. Kon zopas niet echt op google kijken ivm het wegvallen van internet. Op je mobiel internet afspeuren werkt niet echt lekker :)

bedankt voor de hulp en hier kan een slotje op.

Mvg,

Eric
Pagina: 1