Hallo,
Ik wil een computer gaan samenstellen uit onderdelen. Dit zijn mijn wensen voor de pc.
• Goed filmpjes kunnen afspelen
• Meerdere toepassingen (itunes, outlook, internet, word, msn, mediaplayer) tegelijk aan kunnen zonder snelheidsverlies
• Videobewerking aan kunnen
• Goed kunnen gamen, bijv. Modern Warfare 3
• 5 jaar toekomstbestendig
• Geluidsarm
• Snel opstarten en werken
Ik heb deze lijst samengesteld:
Behuizing CoolerMaster CM-690 II Advanced, Window, noPSU
Moederbord Gigabyte GA-H67MA-USB3-B3, S1155, H67, 4xDDR3,mATX
Processor Intel Core i7-2600K, 3.40GHz, 8MB, HD3000, S1155
CPU Cooler Scythe Mugen 2 Rev.B
Harddisk WD Caviar Black 2TB 7200rpm 64MB SATA3
Grafische kaart EVGA GeForce GTX 560, 2048MB, SuperClocked
Geheugen 1xKingston ValueRam 8GB(2x4GB) DDR3 1333MHz CL9
Geluidskaart High Definition Audio onboard
Office Microsoft Office Home & Student 2010, NL, PKC
Besturing Microsoft Windows 7 H. Prem. NL, 64b, oem
SSD Corsair Force GT 60GB 2.5" SATA3
Controller S-ATA controller is geïntegreerd op het moederbord
DVD Writer (2X) Samsung DVD RW 22x Black Bulk SATA
Voeding Corsair Builder Series CX500 V2 500W ATX
Zijn al deze componenten zo compatibel? Als dat niet zo is, kunt u dan ook zeggen waarom dat niet zo is en wat een goed alternatief is?
Heeft iemand een ander of beter idee qua componenten gelet op wat de computer moet kunnen?
Moet ik met deze kast en componenten nog extra fans erbij kopen? Zo ja, welke zou u aanraden?
Weet iemand of je deze of vergelijkbare componenten ergens goedkoper kan krijgen dan circa 1200 euro?
Moet ik nog belangrijke dingen weten als ik de computer in elkaar ga zetten? Heeft iemand een goede handleiding misschien?
Ik heb thuis al een oude computer staan die ik dan naast deze wil gaan gebruiken. Ik wil de computers in een netwerk zetten voor de internetverbinding etc. Ik weet niet precies hoe dit moet; weet iemand hoe ik dit moet doen?
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Jan van de Fred
Ik wil een computer gaan samenstellen uit onderdelen. Dit zijn mijn wensen voor de pc.
• Goed filmpjes kunnen afspelen
• Meerdere toepassingen (itunes, outlook, internet, word, msn, mediaplayer) tegelijk aan kunnen zonder snelheidsverlies
• Videobewerking aan kunnen
• Goed kunnen gamen, bijv. Modern Warfare 3
• 5 jaar toekomstbestendig
• Geluidsarm
• Snel opstarten en werken
Ik heb deze lijst samengesteld:
Behuizing CoolerMaster CM-690 II Advanced, Window, noPSU
Moederbord Gigabyte GA-H67MA-USB3-B3, S1155, H67, 4xDDR3,mATX
Processor Intel Core i7-2600K, 3.40GHz, 8MB, HD3000, S1155
CPU Cooler Scythe Mugen 2 Rev.B
Harddisk WD Caviar Black 2TB 7200rpm 64MB SATA3
Grafische kaart EVGA GeForce GTX 560, 2048MB, SuperClocked
Geheugen 1xKingston ValueRam 8GB(2x4GB) DDR3 1333MHz CL9
Geluidskaart High Definition Audio onboard
Office Microsoft Office Home & Student 2010, NL, PKC
Besturing Microsoft Windows 7 H. Prem. NL, 64b, oem
SSD Corsair Force GT 60GB 2.5" SATA3
Controller S-ATA controller is geïntegreerd op het moederbord
DVD Writer (2X) Samsung DVD RW 22x Black Bulk SATA
Voeding Corsair Builder Series CX500 V2 500W ATX
Zijn al deze componenten zo compatibel? Als dat niet zo is, kunt u dan ook zeggen waarom dat niet zo is en wat een goed alternatief is?
Heeft iemand een ander of beter idee qua componenten gelet op wat de computer moet kunnen?
Moet ik met deze kast en componenten nog extra fans erbij kopen? Zo ja, welke zou u aanraden?
Weet iemand of je deze of vergelijkbare componenten ergens goedkoper kan krijgen dan circa 1200 euro?
Moet ik nog belangrijke dingen weten als ik de computer in elkaar ga zetten? Heeft iemand een goede handleiding misschien?
Ik heb thuis al een oude computer staan die ik dan naast deze wil gaan gebruiken. Ik wil de computers in een netwerk zetten voor de internetverbinding etc. Ik weet niet precies hoe dit moet; weet iemand hoe ik dit moet doen?
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Jan van de Fred
Fractal Design Meshify 2 \ 5800X \ NH-D15S \ Gigabyte Aorus PRO V2 \ GTX 1660 Super \ Corsair AX1200i \ Corsair RGB PRO 32 GB \ Samsung 970 EVO Plus 2TB \ HGST 10TB