Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleine muis rant

Pagina: 1
Acties:

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11 09:26
Sorry, maar dit moet er even uit. En misschien hebben mensen ideeën:

Korte info: Ik zit te twijfelen tussen 2 muizen. Een logitech G700 en een Razer Naga (Die oranje met rubber coating etc)

Ik ben de afgelopen 2 weken naar verschillende winkels geweest en ik loop altijd tegen hetzelfde probleem aan: Ik wil gewoon alle2 de muizen even kunnen testen, maar de volgende winkels bieden deze mogelijkheden totaal niet. En als ik vraag of ik de muis kan terugbrengen als hij niet bevalt? Niet mogelijk uit hygiene voorschriften:

Paradigit (ben niks anders van ze gewend)
Media Markt
Informatique (Zegt gewoon dat het totaal niet mogelijk is om ze te bekijken)
Mycom
Dyabyte
Dixons

Ik wordt hier gewoon gek van. Ze verwachten dus gewoon dat je een muis kiest puur om hoe hij eruit ziet.. Ik heb redelijk grote handen dus ik wil zeker weten dat ze goed in de hand liggen.

Heeft iemand ideeën om makkelijker te kiezen? Nee ik ken niemand met een Naga of een G700

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik ben nog geen winkel tegen gekomen waar je een muis kunt testen.
Beide online bestellen en 1tje binnen de zichttermijn retour sturen?

Desktop | Server | Laptop

• corset
Probleem is, heb ik namelijk ook al naar gekeken, dat de meeste sites alleen toestaan qua terugsturen als de muis defect is.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 22:15
lanerios schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:40:
Probleem is, heb ik namelijk ook al naar gekeken, dat de meeste sites alleen toestaan qua terugsturen als de muis defect is.
Fout van de webshop, namelijk:
Wat is kopen op afstand?

Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.

Bron

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

• corset
Bedankt voor de info :) Dan wordt het maar via bol halen denk ik :p

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Rupie schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:36:
Ik ben nog geen winkel tegen gekomen waar je een muis kunt testen.
Beide online bestellen en 1tje binnen de zichttermijn retour sturen?
Bij de mediamarkt hebben ze anders vaak vele toetsenborden en muizen op display staan (iig in Utrecht wel). Die zijn weliswaar niet aangesloten op een pc, maar de TS zou daar prima het formaat voor de handen kunnen testen zoals gewenst.

@hieronder, dat is een goed punt, of ze daar dergelijke muizen ook hebben staan is uiteraard de vraag. Het logitech assortiment en prutzooi als Trust e.d. uiteraard wel, maar of je daar ook de 'gamer geprefereerde' merken vind durf ik niet te zeggen... In de webshop hebben ze overigens wel diverse Roccat en Razer muizen... dus de kans bestaat wel :) De naga is daar iig te bestellen... en ook niet eens voor zo'n gekke prijs, zit maar enkele euro's van de laagste prijs in de pricewatch.

[ Voor 33% gewijzigd door MicGlou op 23-01-2012 20:51 ]

• minimals
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 09:41
Inderdaad, in de MediaMarkt liggen een hoop muizen. Ik betwijfel wel of je de Naga daar zal kunnen testen, maar Logitech moet geen probleem zijn (ben de G700 er afgelopen week nog tegengekomen).

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 16:54

KneoK

Not in a million lightyears

Ik was een week of twee geleden bij de Media Markt in Arnhem en daar hadden ze een heleboel muizen opgesteld staan, ook dure muizen zoals de R.A.T. 3, 5, 7 en 9 (al zat de 9 vast omdat die draadloos is). Ik heb zelf niet veel verder gekeken dan de R.A.T. 7 omdat ik wist dat ik die wilde hebben maar ik meen dat ze ook een aantal Razers hadden staan.

Verwijderd

Het verne#keratieve bij die MM uitstallingen is dat die meestal op borsthoogte zijn en je dus nog niet echt een juiste indruk hebt hoe die muis voelt en in de hand ligt op normale tafelhoogte. (maar goed je hebt wel de kans om 'm in het echt te zien en enigszins te beoordelen)

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:46
Mr.Meeuw schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:45:
[...]

Fout van de webshop, namelijk:
Wat is kopen op afstand?

Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.

Bron
Klopt helemaal, dat is de wet kopen op afstand. Met mijn course ICT recht hebben we het hierover gehad en als ik het me goed herinner mag je een product zelfs geopend terugsturen, mits het niet gemakkelijk kopieerbaar is (zoals een film of muziekCD). Het kan eventueel wel zo zijn dat je dan voor de verzendkosten moet opdraaien

I'm a photographer, not a terrorist

Verwijderd

Ik mag bij Dynabyte dat wel, maar misschien hangt er vanaf wie je voor je hebt. Ik mocht een G500 testen en toen ik de feed-back van scroll-wheel voelde of ontbreken daar van en slecht duim knoppen set dacht hell no.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:52

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik weet niet waar je vandaagn komt, maar ik denk dat cd-romland in Breda het geen enkel probleem vind om er eentje uit de verpakking te halen en je te laten voelen/testen in de winkel, althans zulke service ben ik niet anders gewend. Ze hebben ook alles, maar dan ook alles van het assortiment uitgestald staan in vitrines,dus goed te zien.

Een van de weinige winkels waarbij je ook nog echt kunt kwijlen naar de spullen ipv een kleine selectie aan dingen uitgestald (de gangbare monitors, tb's en muizen) of alleen maar online.

T60P Widescreen

• corset
Ben uiteindelijk naar Informatique gegaan. Daar hadden ze nu opeens wel een naga molten staan om te testen. En heb deze ook gelijk gekocht, wat ligt dat ding lekker in de hang. Gevoeligheid op max, en gaan met de muis/banaan.

bedankt voor de hulp iedereen :)

Pagina: 1