Toon posts:

2 vraagjes over Logitech X530 pc-speakerset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben bijna zeker dat ik deze set ga kopen, ik vraag me alleen nog een paar dingen af:
1. Ik wil dit systeem aansluiten op de TV, de Playstation 3 en de mini-laptop. Welke kabels heb ik voor elke aansluiting nodig (die er nog niet bijzitten) ?
2. Kan alles tegelijk worden aangesloten, of moet je steeds switchen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:22

FeaR

In GoT we trust

Aansluiten kan altijd, dat zal het probleem niet zijn. Het wordt echter lastiger als je ook daadwerkelijk 5.1 geluid wilt krijgen vanuit de TV, PS3 en de laptop. Sowieso zal je moeten switchen aangezien het een PC-setje is en dus is gemaakt om aan één PC aangesloten te worden en verder niets. Idem met het aansluiten van de andere apparatuur: om aan te sluiten verwacht de X-530 3 x 3,5mm jack. Iets wat een normale PC in 99,99% van de gevallen heeft. Een laptop heeft dit in 99% van de gevallen niet. Om de laptop aan te sluiten zal het dus een externe geluidskaart moeten worden. De PS3 beschikt ook niet over dergelijke uitgangen en kan alleen 5.1 uitsturen over HDMI en Optical Out. Beide aansluitingen die een X-530 niet aankan. Via de PS3 haal je dus maximaal 2.0 geluid. Idem met een TV, want er is tot op heden geen één TV met 5.1 analoog uit.

Lange post kort: aansluiten kan, maar 5.1 krijgen zal alleen bij de laptop lukken en dan nog met een externe geluidskaart. Maar is te verwachten aangezien het maar een PC-setje is en dus niet is gemaakt om op andere bronnen aangesloten te worden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik snap dat het geluid niet zo mooi zal zijn als je het aansluit op de tv en ps3 als wat de speakers zouden kunnen produceren. Maar ik wil graag speakers als geluid in plaats van mijn slechte tv-speaker, dus dat is mijn probleem niet. Ik wil nog even precies weten welke kabeltjes ik nodig heb. En ik heb nog een vraagje: wat geeft beter geluid: de speakers aansluiten op de ps3 zelf of op de tv met de ps3 aangesloten?
Alvast bedankt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik zeg niets over de kwaliteit van het geluid?!? Het gaat er om dat de X-530 een aansluiting heeft die een PS3, een TV en een gemiddelde laptop niet hebben. Op die manier kan je nooit alles aansluiten zodat alle speakers goed worden aangestuurd. Logitech heeft wel een game adapter om toch alle speakers aan te sturen, maar dan verdeel je stereo over 5.1 kanalen. Ik zou de vraag liever omdraaien: kijk eens hoe je de X-530 aan moet sluiten en kijk dan welke uitgangen de apparaten hebben die je thuis hebt staan. Dan kan je orienteren naar welke verloopjes je allemaal nodig hebt.

Waarom een 5.1 set kopen als twee van de drie apparaten nooit 5.1 weer zullen geven over die set en de derde nog een extra component vereist? Neem dan een 2.0 setje die je rechtstreeks aan kan sluiten op alles zonder gedoe. Wellicht nog meer kwaliteit ook op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar speakers geven gewoon een geweldig geluid tov mijn tv speaker en als ik dan op mijn bed zit te gamen of tv te kijken dan wil ik ook geluid achter me horen, ook al is het niet speciaal surround sound, je hoort toch mooie bass enzo. Dit dacht ik ongeveer tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:23:
ja maar speakers geven gewoon een geweldig geluid tov mijn tv speaker en als ik dan op mijn bed zit te gamen of tv te kijken dan wil ik ook geluid achter me horen, ook al is het niet speciaal surround sound, je hoort toch mooie bass enzo. Dit dacht ik ongeveer tenminste
Huh?

Als je geluid achter je wilt horen, moet je een home cinema setje halen of gaan kijken naar een set met een optical ingang, zoals bijv. de Logitech Z906 (heb 'm zelf ook :+). Als je de X-530 haalt ga je gewoon geen geluid achter je krijgen, en de subwoofer werkt ook niet. Zoals Fear al zei: feitelijk gebruik je dan alleen de voorste twee speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 19:09
M'n huisgenote heeft sinds kort de Logitech Z506 staan, maar die maakt zelf van een stereosignaal een "surround" (kopie van voor naar achter), inclusief flinke bass. Echter heeft deze (zover ik weet) slechts 1 ingang, dus dan zul je OF aan een switch moeten, OF telkens kabeltjes omprikken.

Jammer dat je je budget niet weergeeft, want het kan zijn dat je met bijvoorbeeld een set als de Z5500 of Z906 beter (qua [wellicht ooit nog noodzakelijke]aansluitingen) uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat staat mijn budget helaas niet toe, het is 60 euries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Z506 gaat momenteel voor €59 ;) Deze is 'slimmer' dan de X530, zoals ik net zei, omdat deze het signaal van voor ook naar achter stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Koop een oude versterker, wat boxjes en wat jack naar tulp kabeltjes, en je bent klaar.

Okay, geen geluid echt achter je [tenzij je 4 boxen gaat gebruiken] maar wel lekker veel bass [mits je boxen neemt die 2 of 3 weg zijn]

Kost je via marktplaats mss maar de helft van je budget, en geeft echt waar voor je geld. Ik gebruik het ook, en het geeft stukken beter geluid dan zo'n logitech setje, althans, vind ik.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShitHappens schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:41:
Z906 gaat momenteel voor €59 ;) Deze is 'slimmer' dan de X530, zoals ik net zei, omdat deze het signaal van voor ook naar achter stuurt.
ik weet niet of we het over hetzelfde product hebben, beslist.nl zegt 250 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:49:
[...]

ik weet niet of we het over hetzelfde product hebben, beslist.nl zegt 250 euro
Hij heeft het over de Z506, het kleine broertje van de Z906 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dan snap ik het. Die was ik ook al tegen gekomen, alleen die is niet ophangbaar en dat wil ik liever wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Sorry, typfoutje van mijn kant :P Ging inderdaad over de Z506.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maarre die geeft dus echt 5.1 geluid via je ps3 of heb je daar ook zo'n gameconsole apapter voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:03:
maarre die geeft dus echt 5.1 geluid via je ps3 of heb je daar ook zo'n gameconsole apapter voor nodig?
Zelf iets zoeken mag ook wel hoor:

pricewatch: Logitech Z-506

Alstublieft

Deze heeft dus ook geen echte 5.1 voor de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor jullie reacties, het maakt het mij al wat duidelijker.
Nu heb nog wat vraagjes: Zijn er goede 5.1 speakersets met optical out danwel HDMI rond de 60 euro? En anders 2.1 speakers? En maakt het voor de kwaliteit ook nog wat uit of je die 2.1 speakers via zo'n adapter aansluit of een setje met kabels koopt die gelijk passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
1. Volgens mij niet, maar pin me er niet op vast.
2. Ja, je kunt bijvoorbeeld een pricewatch: Logitech Z323; die plug je gewoon in via de hoofdtelefoon aansluiting van je tv, en je hebt 2.1 geluid. Hiermee hoef je ook niet met adapters lopen te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:21:
oke bedankt voor jullie reacties, het maakt het mij al wat duidelijker.
Nu heb nog wat vraagjes: Zijn er goede 5.1 speakersets met optical out danwel HDMI rond de 60 euro? En anders 2.1 speakers? En maakt het voor de kwaliteit ook nog wat uit of je die 2.1 speakers via zo'n adapter aansluit of een setje met kabels koopt die gelijk passen?
Als ik jou was zou ik mij niet richten op een PC of andere losse speakers set maar eerder op een simpel homecinema systeem. Je kan dan een recieven nemen met alle juist ingangen waardoor je geen kabeltjes hoeft te wisselen en netjes 5.1 geluid hebt. Met jouw budget zal een nieuw systeem lastig worden, maar op marktplaats moet vast wel iets te vinden zijn, mocht je dat niet willen dan zou ik nog een tijdje wachten tot je wat meer te besteden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog 1 vraagje: die 3,5 mm plug kan in feite gewoon direct in de tv of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Bij de meeste TV's wel, als deze een koptelefoonuitgang hebben. Sommige modellen hebben een tulp-uitgang, die kun je dan met een verloopje aansluiten. Welke TV heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
k heb een samsung b2030hd. Er zit een koptelefoonuitgang in idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
er bestaan volgens mij van trust externe geluidskaartjes die 3x3,5mm omzetten naar optical, zodat je hem op je playstation kan aansluiten voor surround geluid. er zit sowieso een blokje bij waar je 2 x tulp in kan doen voor stereo geluid. volgens mij was dat kastje van trust/speedlink ofzo, kan zo 1 2 3 niet op de naam komen.

//edit

pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card , deze bedoel ik. die heeft een spdif in- en uitgang, daarmee ben je gered. zal je alleen een optisch kabeltje moeten kopen, en dit kaartje uiteraard.

[ Voor 31% gewijzigd door thijszor op 24-01-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is nog eens leuk nieuws, bedankt voor de tip!
edit: Maar dan doe je dus de 3,5mm plug in dat kastje, en dan hangt er een optische kabel aan dat kastje die je dan weer in je TV/PS3 stopt als ik het goed begrijp?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

thijszor schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:15:
er bestaan volgens mij van trust externe geluidskaartjes die 3x3,5mm omzetten naar optical, zodat je hem op je playstation kan aansluiten voor surround geluid. er zit sowieso een blokje bij waar je 2 x tulp in kan doen voor stereo geluid. volgens mij was dat kastje van trust/speedlink ofzo, kan zo 1 2 3 niet op de naam komen.

//edit

pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card , deze bedoel ik. die heeft een spdif in- en uitgang, daarmee ben je gered. zal je alleen een optisch kabeltje moeten kopen, en dit kaartje uiteraard.
Lees de handleiding van die Sweex eens door. Die doet dus niet van S/PDIF naar 3 x 3,5mm jack. Het is geen DAC. Dus de Sweex tussen de PS3 en de Logitech hangen gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
edit: o laat maar je hebt gelijk

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
FeaR schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:49:
[...]

Lees de handleiding van die Sweex eens door. Die doet dus niet van S/PDIF naar 3 x 3,5mm jack. Het is geen DAC. Dus de Sweex tussen de PS3 en de Logitech hangen gaat niet werken.
Hmmpff, iets te snel conclusies getrokken dan. Dat word met dat setje dan maximaal 2.1 geluid vrees ik, via het meegeleverde 3x3,5mm -> 2 x tulp blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
o wordt die meegeleverd? Dat komt goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
k ben maar ff op zoek gegaan naar stereo-sets, is dit wat?
http://www.redcoon.nl/B33...ro-130-Zwart_Luidsprekers

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En waar ga je die speakers op aansluiten?

Overigens noemde je eerst een 5.1 set en nu weer een stereo set, terwijl surround geluid belangrijk is voor je. Volgens mij weet je niet helemaal wat je precies wilt en heb je met jouw budget ook een zeer beperkte keuze.

Accepteer dat voor dit budget jouw wensen haast niet vervuld kunnen worden en spaar dan door, dat is beter dan nu een miskoop doen lijkt me.

[ Voor 158% gewijzigd door Aghanim op 24-01-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja hallo ik ben er toch net achter gekomen dat surround sound gewoon niet gaat werken, en ik wil van die ellendige tv speakers af, dus geef ff je mening, k ben niet zo thuis hierin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat wil je nou precies horen? Dat was namelijk mijn mening die ik hierboven gaf. Maar goed, ik zal het duidelijker voor je uiteenzetten:

Je budget is te laag om iets te kopen wat je graag wilt (surround uit al je devices) en dus kun je de aandacht verleggen naar wat anders (stereo of een ander setje wat niet optisch 5.1 doorstuurt) of doorsparen voor iets wat wel aan je wensen voldoet. Zelf zou ik doorsparen, maar blijkbaar wil je liever vandaag dan morgen nieuwe speakers hebben, ook al voldoen deze niet aan je wensen.

In dat geval stel je je eisen bij en ga je op zoek naar een set die aan jouw wensen voldoet. Wellicht kun je zelf op onderzoek uit gaan in plaats van al je gemakkelijk op te zoeken Google-vragen hier te droppen en vervolgens met botte reacties te komen als iemand je wil adviseren. Zoek sets die bij je wensen passen (bepaal die eerst) en lees reviews op internet over deze speakers zodat je een goede keuze kan maken.

Laatste advies: losse speakers kun je niet op je TV aansluiten (maar goed, dat had je zelf vast al opgezocht ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja oke, ik snap het maar ik wil toch wel graag een speakerset. En ik zit al de hele tijd google af te zoeken, ben al heel wat wijzer geworden na een paar dagen. En aangezien er geen reviews van dat ding op het internet staan, postte ik die vraag ff hier, snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De Samsung B2030HD is voor zover ik kan zien geen televisie maar enkel een monitor, op welke manier krijg je TV-signaal op die monitor? Ik neem aan via een decoder? Zoja, welke uitgangen heeft deze?

Waarom ga je niet achter zo'n setje aan: http://link.marktplaats.nl/524250420 ? Je bent dan waarschijnlijk in een keer klaar en je hebt surround geluid binnen je budget. Voor 5 of 6 tientjes moet er tweedehands best wat te vinden zijn aangezien nieuwe basic-setjes ook maar iets van € 150/200 kosten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
via scart van digitenne.
Pagina: 1