Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word 2010] pagina nummers worden slechts half afgedrukt

Pagina: 1
Acties:

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb in word 2010 een probleem. Bij het afdrukken van een pagina worden de pagina nummers slechts half afgedrukt. Ik heb al verschillende versies geprobeerd, midden, links, rechts, met streep, zonder streep etc. Het maakt allemaal geen verschil.

Ik heb nu de pagina marges aan de onderkant verhoogd. Die is nu 3,3 cm. Op zich is dit ok, maar nu staat het paginanummer wel erg hoog. Ik vroeg mij af of ik iets over het hoofd zie. Ik neem toch aan dat bij normale marges (2,5 cm) de paginanummers gewoon zichtbaar zouden moeten zijn?

Het is niet iets printer specifieks, want het wordt al weergegeven bij het printvoorbeeld, het is niet enkel te zien na het printen.

Iemand tips hoe ik bij gewone marges de paginanummers (en andere voettekst) gewoon in beeld kan krijgen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Misschien even een plaatje erbij zetten van het afdrukvoorbeeld? Want ik volg niet helemaal wat nu het probleem is. Als ik het goed begrijp valt de onderkant van het nummer weg?

Met een voettekst van 1,25cm en marges op 2,5 cm wordt hij bij mij overigens gewoon afgedrukt.

Desktop | Server | Laptop

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Printer opnieuw uitlijnen?

• Rupie
Orian schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:41:
Het is niet iets printer specifieks, want het wordt al weergegeven bij het printvoorbeeld, het is niet enkel te zien na het printen.

• Orian
  • Niet online
Bedankt voor de hulp zoverre :).

Bij deze een voorbeeld:

De nummering ziet er zo uit in word tijdens het typen:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/5rzf9.jpg

Maar bij de printview valt alles behalve het bovenste streepje weg, zoals je hier kunt zien:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2yni81l.png

Marges zijn bij dit bestand 'standaard', dus 2,5 cm aan alle kanten. Om te zorgen dat de hele paginanummering/streep in beeld zijn moet hij 3,2 cm of hoger aan de onderkant zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Orian op 23-01-2012 18:50 ]

• Rupie
Dat object met het nummer er in is een afbeelding. Hoe staat die ingesteld? Staat dat object toevallig met een vreemde tekstterugloop of positie?

• Orian
  • Niet online
Niets vreemds wat ik kan ontdekken:
- Tekstterugloop is voor tekst
- Positie horizontaal is uitgelijnd naar het centrum van de pagina en verticaal is hij gecentreerd ten opzichte van de ondermarge.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
Staat de papiergrootte niet toevallig op Letter in plaats van A4? (zowel in Word als in de printerinstellingen)

Geldt dit voor alle documenten of voor één specifiek document?

Wat gebeurt er als je op die printer bijvoorbeeld een afbeelding op A4-formaat print? Laat hij dan ook het onderste deel weg?

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Orian
  • Niet online
Papiergrootte staat 'gewoon' op A4. Ik heb het bij alle documenten. Zowel nieuw aangemaakte zonder tekst als documenten waarin pagina's volgeschreven staan.
Een afbeelding printen maakt geen verschil, maar dat komt omdat de onderkant (zelfs als je hem pagina groot maakt) daarvan niet op dezelfde hoogte als een paginanummer zit.

• Coffeemonster
Ik zou het eens proberen in Excel (heeft ook paginanummering). Als het daar ook gebeurt, zou ik zeggen dat het aan de printer ligt. Mogelijk dat een update van de printerdriver helpt, anders zou je eens met HP contact kunnen opnemen. Misschien dat de printer zelf nog een soort harde reset heeft, zodat hij terugkeert naar de fabrieksinstellingen?

Als het in Excel wel goed gaat, zou je kunnen kijken wat er gebeurt als je geen lijnen/figuur in de footer zet, maar alleen een paginanummer.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

• Rupie
Coffeemonster schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:58:
Ik zou het eens proberen in Excel (heeft ook paginanummering). Als het daar ook gebeurt, zou ik zeggen dat het aan de printer ligt. Mogelijk dat een update van de printerdriver helpt, anders zou je eens met HP contact kunnen opnemen. Misschien dat de printer zelf nog een soort harde reset heeft, zodat hij terugkeert naar de fabrieksinstellingen?
Uit de TS:
En je volgende punt:
Als het in Excel wel goed gaat, zou je kunnen kijken wat er gebeurt als je geen lijnen/figuur in de footer zet, maar alleen een paginanummer.
Uit de TS:
Ik heb al verschillende versies geprobeerd, midden, links, rechts, met streep, zonder streep etc. Het maakt allemaal geen verschil.
Maar opzich ben ik het dan wel weer eens met de vraag hoe het vanuit een ander programma werkt. Excel, IE, Notepad.. Doen die het ook?

• Coffeemonster
Als een interne printerinstelling of een printerdriver dwars ligt, wordt dat soms ook zichtbaar in de print preview. Het klopt dat bijvoorbeeld niet de printerkop stuk is, maar ik durf zo niet te hard te zeggen dat er andere problemen zijn met de printer of de printerdriver, vandaar dat ik dat uit wil sluiten. ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad 'kijkt' de print preview al naar de printerdriver. Als je de printer/driver wilt uitsluiten: stel een andere printer in als default en open het doc opnieuw.
Orian schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:33:
Papiergrootte staat 'gewoon' op A4. Ik heb het bij alle documenten. Zowel nieuw aangemaakte zonder tekst als documenten waarin pagina's volgeschreven staan.
Een afbeelding printen maakt geen verschil, maar dat komt omdat de onderkant (zelfs als je hem pagina groot maakt) daarvan niet op dezelfde hoogte als een paginanummer zit.
Let op dat papiergrootte op drie (!) plaatsen kan staan: tabblad Pagina-indeling; bij Afdrukken; en in de printerdriver zelf. Die laatste twee zouden gelijk moeten zijn, maar aannames zijn fataal leveren misschien rare marges :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
AFAIK zet Word een ingevoegd paginanummer in een textbox zonder rand. Als die box te klein is, zal een deel van de tekst erin worden geclipt. Probeer het paginanummer eens in te voegen door zelf de paginafooter te editen en dan [Insert]->[Page Number]->[Current Position].

• Orian
  • Niet online
Bedankt voor alle tips. Ik heb op het moment niet tijd om alles uit te proberen, maar ik heb even geprobeerd een andere printer in te stellen, en inderdaad, dit maakt het verschil! Ik had er nooit aan gedacht (en verwacht) dat de printersoftware al bij het voorbeeld invloed zou uitoefenen.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2lsh845.png

Ik ga straks/morgen zodra ik tijd heb de rest van de tips nog even proberen, en anders even de printersoftware opnieuw installeren. Het vreemde is wel dat het op een andere pc (die op dezelfde printer staat aangesloten) niet het geval is zover ik weet. Misschien toch ergens iets misgegaan bij de instellingen op deze pc...

Heel erg bedankt in ieder geval!
Pagina: 1