Toon posts:

Home Theater

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Binnenkort ga ik verhuizen en wil ik mijn enternainmentset gaan samenstellen :).
Ik heb wel een beetje verstand van beeld, maar totaal niet van geluid.
Ik heb sommigen producten al, maar nog niet alles.

Ik wil 4 bronnen met beeld aan sluiten op de televisie.
En 5 (4+1) bronnen aansluiten op een audiosysteem.

Een paar van de bronnen wil ik met surround geluid, bij andere is stereo voldoende.
Ipoddock (stereo)
Cable TV (stereo)
MacMini stereo (5.1 optioneel)
DVD Player (5.1)
PS3 / Blue Ray (5.1)

De televisie die ik ga bestellen is een Philips 42PFL7406H.

Welk audio systeem raden jullie hierbij aan?
Ik wil het liefste een set wat bij elkaar maximaal 250 euro kost.
Ik hou van goed geluid, maar noem mezelf geen audiofiel.

Alvast bedankt voor het advies!

gr

Buchini

Verwijderd

Wat heb je zelf al gevonden?

Heb je daarnaast het beleid al doorgelezen? Dit is namelijk geen "wat moet ik kopen" forum.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1320956

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:03

FeaR

In GoT we trust

Zou je überhaupt iets vinden voor maximaal 250 euro en die eisen? Lijkt me echt heel krap. Met een dergelijk budget kom je op kant en klare setjes uit van LG, Samsung, Sony, Philips, et cetera. En die staan veelal niet echt vol van de aansluitingen :X

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 11:46
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:17:

Welk audio systeem raden jullie hierbij aan?
Zoals Fear al zegt zijn je wensen en budget niet in overeenstemming. Je kan zelf al een beetje nagaan dat 250 euro een krap budget is voor leuke audio.€ 250 voor één speaker is zelfs niet ruim. Mijn advies is doorsparen en op marktplaats kijken.

In de tussentijd kan je zelf het voorwerk doen en rondkijken wat erg mogelijk is. Stap eens een electronica/audiozaak binnen en kijk naar de prijzen en luister en beoordeel.

Welkom op tweakers! Lees je eens goed in op de reglementen van het forum.

Verwijderd

Met alle respect, zoals hier al eerder is aangegeven ga je voor 250 euro geen goed geluid krijgen.
Plus dat je verschillende bronnen wilt aansluiten, zou je bij een receiver uitkomen die al 250 euro gaat kosten.
Ik zou doorsparen voor een goede instapmodel receiver Merk: Denon ,Marantz en Onkyo.deze zijn van goede kwaiteit voor hun geld.Als je budget gaat verdubbelen zou je dan naar een leuk 5.1 setje kunnen kijken van jamo of JBL, harman kardon.

Aangezien je 3 stereo aansluitingen gaat gebruiken raad ik je aan om eerst 2 mooie speakers te kopen voor stereo, die je dan later kan uitbreiden voor een 5.1 set. Zo heb je een betere kwaliteit stereo in het begin.

Toch raad ik je eerst aan hier op het forum mee te genieten en te lezen wat er allemaal mogelijk is. zomaar zeggen een installatie van 250 euro zullen de meesten niet blij mee zijn.en krijg je hiervoor weinig begrip.kom zelf met iedeeen en kijk bij de goedkopere webshops wat ze hebben staan en wat je mooi vind.als je zelf met suggesties komt, kunnen ze hier vertellen of het goed is of wat er beter kan.

Succes met je nieuwe woning en ht gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

bedankt voor alle snelle reacties.

@Bram, excuses, ik had niet het beleid doorgelezen, ik lette alleen op de onderwerpen en dacht hier het juiste onderwerp te hebben gevonden.

@Fear & McSluis & Qlivian

Nu ik er langer over nadenk is 250 inderdaad aan de lagere kant.
Dus het budget wil ik gaan verhogen.

Ik heb een beetje lopen rondspeuren en de verhalen van deze site spreken me wel aan.
http://thewirecutter.com/reviews/onkyo-tx-nr509/
http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/tx-nr509/956064/

Deze kost 285-300 euro, dan heb ik de receiver waar ik volgens mij alles in kan pluggen.

Wat Qlivian voorstelt spreekt me wel aan, de speakers in etappes aanschaffen.
Eerst de stereospeakers en dan verder uitbreiden.

Wat misschien ook wel van toepassing is, is dat de woonkamer 40m2 is, waarvan het banken tv gedeelte ongeveer 9m2 is, waarbij de tv daadwerkelijk tegen de muur aan staat en de bank op 3 m afstand ertegen over tegen de muur.

Dus dat betekent volgens mij dat het niet megagrote speakers hoeven zijn, toch?

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:51
Als je dan nog speakers gaat kopen is je budget wel heel erg verhoogd. Is alleen maar leuk, natuurlijk, je budget verhogen, maar als je nu een receiver van 300 euro koopt, vind je het volgend jaar jammer dat je er geen hebt gekocht van 400 euro. En als je dan 2 mooie speakers van 200 euro per stuk koopt, zit je in totaal alweer op 700-800 euro.
Je kunt ook zoeken naar een 5.1 Onkyo set van 250-300 euro.
Voldoet aan al je eisen. Ik zal zo even de naam opzoeken, want die ontgaat me nu volledig.
Natuurlijk klinkt een TX NR-609 met 2 vloerstaanders beter dan die complete set van nog geen 300 euro, maar dan moet je wel je budget bijna verdrievoudigen. Ik zal 'm in ieder geval even opzoeken, dan is dat ook nog te overwegen.

Edit:
Ik had het over de HT S3200:
http://www.avblog.nl/onky...200-hometheater-systemen/
Ik weet niet of hij nog te koop is.. Over een paar weken heb ik zelf nog een set te koop staan.
De speakers klinken echt niet slecht. Met je originele budget in gedachten krijg je beter kwaliteit dan je had verwacht te kunnen vinden. Sets in ongeveer dezelfde price range, zoals bijvoorbeeld de Logitech Z-5500, worden echt afgemaakt.

[ Voor 22% gewijzigd door Ample Energy op 24-01-2012 18:34 ]

All your base are belong to us

Verwijderd

Als ik jou was zou ik nog even doorsparen en verder kijken wat er allemaal is.Zo'n onkyo receiver is heel mooi als instap en je hebt daar veel aansluitingen mee.Die zo'n kant en klaarsetje niet heeft.Kijk gewoon rond wat je leuk en mooi vind en kijk eens bij zaken zoals media markt wat ze hebben staan.
Ook vind je soms leuke 5.1 setjes op de 2e hands markt.

Als je zegt van ja 300 euro, meer wil ik er niet voor uit geven. dan kun je beter een kant en klaar setje kopen, wil je toch wat beters, spaar dan even door en neem niet te snel beslissingen.Ga ook eens luisteren naar die setjes en eens naar wat duurdere setjes.Zo krijg je een beetje een idee wat er is en hoe het klinkt.

Zo te horen wil je toch wel redelijk geluid. Dan zou je budget kunnen verdubbelen en dan eens verder laten adviseren.

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-04 10:51
Ik heb zelf de HKTS11 en die kan ik je niet aanraden. Ik weet niet of de 16BQ iets beter is, maar de HKTS11 vind ik een slechte koop geweest. De sub heb ik naar het grofvuil gebracht en vervangen voor een monitor audio, maar de boxen staan nog. Ik heb de center weggehaald (waardeloos ding) en alles nu stereo downmixed.

Kortom ik ben niet zo enthousiast over de Harman Kardon, maar wellicht is de 16 beter dan de 11.

EDIT: Zie dat de kieskeurig reviews wel positief zijn, dus wellicht is dat een beter referentiekader dan ik zelf.

[ Voor 12% gewijzigd door O.Verhuizer op 24-01-2012 18:07 ]

Verwijderd

Mocht je dan toch kiezen een apparte receiver, kies dan ook voor aparte boekenplank speakers.Zoals gezegt die kleine speakers doen niet zoveel.

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-05 17:00
Een andere optie kan ook zijn om een receiver te kopen icm twee goede boekenplank speakers en een sub. Dan heb je in den beginne al heel aardig geluid voor zowel muziek als film. Dan kan je later, na wat verdersparen, uitbreiden met twee additionele speakers en een center, bijvoorbeeld grotere vloerstaanders als front upgrade en dan de boekenplank speakers als rears inzetten. Het leuke is dan dat je 2x iets kunt aanschaffen en tussen 1e en 2e keer rustig kunt rondkijken en sparen.

Dus stap 1:
- Fatsoenlijke receiver (kijk ook 2e hands, kan erg interessant zijn zoals al eerder gezegd)
- Twee goede edoch niet te dure (boekenplank)speakers (vloerstaanders kan natuurlijk ook, is echter vaak duurder)
- Eventueel alvast een subwoofer
Stap 2:
- Twee speakers als aanvulling/upgrade op de eerder gekochte fronts
- Centerspeaker om het af te maken.

Afhankelijk van je budget(verhoging) kan je natuurlijk ook kiezen om meteen voor wat duurdere frontspeakers (evt zonder sub) gaan en die later aanvullen met rears en sub.

Verwijderd

Je kunt ook een Onkyo receiver met 5.1 speakers kopen. Deze komen dan in een set (volgens mij HTS-xxxx). Dit zijn weliswaar geen topspeakers, maar persoonlijk vond ik dit geluid best aardig toen ik net de Hifi wereld ontdekte. Later heb ik geupgrade naar losse, grotere speakers en dit klinkt inderdaad veel beter maar om nu te zeggen dat die 'melkpakjes' bij een Onkyo set echt waardeloos zijn? Er zijn ook mensen die geen 1500 euro uit willen geven voor een mooie set en dan vind ik zo'n kant en klare set voor een beginner zeker niet slecht.

Overigens heb ik de 5.1 speakers van mijn Onkyo nog beschikbaar dus als je nu alleen een receiver wilt kopen en nog geen nieuwe speakers dan DM me maar :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 18:36 ]

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-05 11:13

Canon23

>>MY<< world

Ik pm je straks ff
Heb een onkyo 5.1 + garantie(16mnd) voor je binnen buget

dat werkt niet....
Als je interesse hebt...mail me of voeg me toe op msn!

[ Voor 39% gewijzigd door Canon23 op 24-01-2012 21:37 ]

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Verwijderd

O.Verhuizer schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:04:

EDIT: Zie dat de kieskeurig reviews wel positief zijn, dus wellicht is dat een beter referentiekader dan ik zelf.
Kieskeurig is niet zo kieskeurig.
Door de bank genomen zijn de meeste "reviews" daar van mensen die helemaal niets weten en een product net uitgepakt hebben en dan een 10 voor duurzaamheid geven en meer van die onzin. :X

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-05 07:06
Ik durf wel te stellen dat je onder de 1500 euro geen goed geluid krijgt in een ruimte van 40 m2, en zelfs dat is al krap. Een setje van 500 euro presteert misschien wel 'redelijk' op een studenten- of slaapkamer, maar in zo'n grote kamer wil je toch wel wat meer body aan je geluid.
Pagina: 1