Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exchange 2007 2 x additionele mailbox

Pagina: 1
Acties:

• oghkru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gebruik Exchange 2007 en heb 2 x een user mailbox. Het zijn beide eigenlijk extra (user) mailboxen dus niet persoonsgericht, als voorbeeld heet de ene service@service.nl en de andere garantie@service.nl. Nu moeten ze beide worden aangemaakt, eerst maak ik service@service.nl aan als hoofdmailbox (dus de eerste optie als je een nieuwe outlook opstart) en dan wil ik garantie@service.nl als extra/additionele mailbox koppelen aan service@service.nl. Je krijgt dan twee mailboxen onder elkaar:
1) service@service.nl
2) garantie@service.nl

De eerste mailbox gaat goed maar zodra ik de tweede er aan koppel dan kan die de directory niet uitlezen omdat die niet voldoende rechten heeft. Vraag me af of je deze boxen onderling nog rechten op elkaar moet geven (wat op zich niet de bedoeling is) of dat het een kwestie van wachten is en het een paar uur duurt voordat e.e.a. gesynchroniseerd is.....

Normaliter maak ik een persoonsgebonden mailbox aan b.v. pietje@service.nl en geef hem rechten (full access permission) op een extra mailbox (b.v. info@service.nl) maar dat werkt in dit geval niet zo.

Graag verneem ik hoe ik dit kan oplossen.....
ll

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tja toch op dezelfde manier.

De user die de mailbox opent, dient rechten te hebben op beide mailboxen

Nu hoeft er niet persé een user service te zijn die ook daadwerkelijk inlogt, dit kan ook net zo goed Piet zijn.
Piet dient dan rechten te hebben op de mailboxen grantie@service.nl en service@service.nl

Sterker nog het is aan te raden dat de beide user accounts service en garantie in AD disabled worden, deze loggen zelf immers nooit in op een machine

Google it

Maar waarom geen shared mailbox?

[ Voor 13% gewijzigd door akimosan op 23-01-2012 21:34 ]

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 16:37
Op de zaak gebruiken wij resource of room mailboxen. Zo heeft deze mailbox een of meerdere e-mailadressen en wordt de gebruiker uitgeschakeld.

Op deze mailbox geven we full access permission en send as aan de gebruikers die vanuit de mailbox moeten kunnen mailen en agenda's beheren.

Volgens mij is dit meer waarna je opzoek bent?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Al geprobeerd via PowerShell; werkt een stuk beter dan de GUI.

En je hebt het over synchronisatie; geen idee hoe je Exchange hebt ingericht (al dan niet over verschillede sites/links) maar heb je al gekeken of een eventueel default interval niet is verhoogd/verlaagd op de omgeving?

/edit: ondanks de "noodzaak van klanten" om Room/Resource mailboxen te hebben, dat is een redelijke valkuil voor bepaalde organisaties. Onder andere afhankelijk van de Owner op de mailbox alsmede de client-instellingen, kan ik voorspellen dat sommige mail/meetings nooooit worden gelezen of ge-update door de personen die erin werken.

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 23-01-2012 23:54 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof