xfce windows manager doet 'raar' na wine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoihoi

Mijn XFCE config is compleet vernaggeld na het draaien van wine.
Momenteel kan maar 1 venster focus hebben en valt ook dit ook over de startbalk heen.

Als ik andere vensters aanklik verdwijnt de focus daar niet, en ook typen heeft weinig zin.
Ik kan op zich de hele XFCE config wel verwijderen maar dan is mijn DE ook wel weer erg kaal.

Weet iemand waar deze 'feature' zich bevindt?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 21:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gokje: waarschijnlijk is de window manager, xfwm4, niet juist gestart en zit je daardoor zonder.
Als dat mij overkomt heb ik vergelijkbare klachten.

Kun je met Alt+F2 een Run dialog open krijgen waarmee je xfwm4 kunt starten? Die pakt vaak wel focus van keyboard, ook als je hem niet kunt zien. Soms moet je dan even blind xfwm4 tikken en Enter.
Anders kun je proberen om af te sluiten en je sessie niet te saven, waardoor bij een volgende boot een nieuwe sessie aangemaakt wordt.

Andere optie, switch naar een text console en kijk of je xfwm4 kunt starten met
# xfwm4 --display=:0.0 --replace

Dit is een redelijk irritant dingetje van Xfce waar ik ook last van heb, als dit je probleem tenminste is.
Op mijn laptop komt het maar soms voor, daar gebruik ik ook xfwm4, maar ik save daar zelden mijn sessie.
Op mijn desktop is het wat vaker, maar daar gebruik ik Compiz Fusion als WM voor Xfce.

Last resort is inderdaad je xfce config renamen. Volgens mij kan dat met:
mv ~/.config/xfce4 ~/.config/xfce4-backup

Omdat het mij vrijwel alleen overkomt als ik een vinkje heb staan voor "Save Session" in de shutdown dialog, vermoed ik dat het te maken heeft met een oude sessie.
Je zou daarom ook even ~/.cache na kunnen kijken voor bestanden van Xfce en die deleten.

[ Voor 39% gewijzigd door Ultraman op 23-01-2012 16:26 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ultraman schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:04:
Gokje: waarschijnlijk is de window manager, xfwm4, niet juist gestart en zit je daardoor zonder.
Als dat mij overkomt heb ik vergelijkbare klachten.

Kun je met Alt+F2 een Run dialog open krijgen waarmee je xfwm4 kunt starten? Die pakt vaak wel focus van keyboard, ook als je hem niet kunt zien. Soms moet je dan even blind xfwm4 tikken en Enter.
Anders kun je proberen om af te sluiten en je sessie niet te saven, waardoor bij een volgende boot een nieuwe sessie aangemaakt wordt.
En dat was hem. Wow, daar heb ik best lang mee zitten te k*tten.

Thanks dude!

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Meest opvallend als dat gebeurt: je hebt geen titelbalk meer, dus minimaliseren, maximaliseren en sluiten kan niet meer. Je ziet dan gelijk dat xfwm4 pleite is.

Zelf gebruik ik ook Compiz als WM. Enige wat ik af en toe heb is dat Emerald crasht of niet start. Dan mis ik ook de titelbalk. Even emerald --replace uitvoeren en alles werkt weer op en top.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 21:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Boudewijn schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:47:
En dat was hem. Wow, daar heb ik best lang mee zitten te k*tten.

Thanks dude!
Fijn dat ik heb kunnen helpen :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.