af en toe ziet windows de mechanische schijf niet :S

Pagina: 1
Acties:

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb een paar schijven en windows draait op een SSD.

1 schijf : de 1.5TB Seagate wordt gezien bij het opstarten van windows maar na een uur oid is de schijf niet meer benaderbaar of zichtbaar...... hoe zit dit? de schijf is formateerd en is als bruikbaar/toegankelijk actieve partitie ingesteld.

Schijf kapot? Ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Ik heb garantie maar wat vertel ik aan de winkel?

[ Voor 32% gewijzigd door A87 op 23-01-2012 14:28 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:32
Misschien is niet de schijf kapot maar de kabel. Dus probeer eens een nieuwe sata kabel. En kijk of je dezelfde problemen hebt. En probeer dan tegelijk ook even een andere poort op je moederbord. En als dit niet helpt kun je nog wat meer informatie geven over je schijf en pc waar die inzit. Dan kun je waarschijnlijk beter geholpen worden.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:30
superman12 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:47:
En probeer dan tegelijk ook even een andere poort op je moederbord.
Doe het niet tegelijk ;) anders weet je nog niet welk onderdeel er slecht is, de kabel of de sata-poort.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar is het ding op aangesloten? Heb je al eens gecontrolleerd of die controller nog in orde is? Of de drivers daar nog goed van zijn?

En test de schijf eens met de testtools van de fabrikant om te controleren op errors.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat vertel je in de winkel? download de testtool van de fabrikant en kijk of die aangeeft dat er een probleem is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gaat de schijf niet uit na een tijdje inactiviteit? Mogelijk wordt hij dan niet goed opnieuw opgestart. Probeer eens het uitschakelen van de harde schijven uit te zetten in power management.

• A87
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:50:
Waar is het ding op aangesloten? Heb je al eens gecontrolleerd of die controller nog in orde is? Of de drivers daar nog goed van zijn?

En test de schijf eens met de testtools van de fabrikant om te controleren op errors.
er zijn wel errors geweest ja.
Ik zal eens een andere sata kabel proberen als ik thuis kom.

Ik heb ook nog 2 spinpoint F1 schijven die het prima doen. Alles is SATA 300

DFI - Lanparty P55 DK TeH9

[ Voor 9% gewijzigd door A87 op 23-01-2012 15:28 ]

• A87
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:56:
Gaat de schijf niet uit na een tijdje inactiviteit? Mogelijk wordt hij dan niet goed opnieuw opgestart. Probeer eens het uitschakelen van de harde schijven uit te zetten in power management.
Ja, toch worden ze steeds uitgezet om een of andere reden :S. maar die eene schijf blijft buiten beeld

[ Voor 5% gewijzigd door A87 op 23-01-2012 15:29 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ZOiets heb ik zelf ook eens gehad. VOeding kon net niet genoeg leveren in mijn geval. Wat heb je verder voor specs (en dan met name je voeding) :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• A87
  • Niet online
uhj.. 850w voeding met 1 gtx 580.
Maar als ik andere topics lees zijn de blocks van de schijf dus waarsch kapot, oftewel defecte schijf.. nu ziet windows de schijf helemaal niet meer.. :o ben ik ff blij dat ik die hele schijf gebackuped heb naar een andere schijf :z

BTW!!!! toen ik de schijf kocht stond er een sticker op dat de schijf gerepareerd was ! Dus no wonder I think :F .In alkmaar bij PC/TOP leuk dat ze dat niet hadden vermeld.. daar kom ik dus ook nooit meer heh.

Denk dat het probleem duidelijk gewoon een slechte schijf is nu ik er meer over heb gelezen. Maar van het weekend pas echt tijd om die pc ff te checken en andere sata kabels te proberen ivm extra videokaart die er bij komt.

Uit ervaring weet ik dat als je eenmaal probleempjes gaat oplossen met een pc dat ej zo weer 3 uur verder bent.. Ff geen tijd en zin in nu :P.

[ Voor 142% gewijzigd door A87 op 23-01-2012 18:26 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of je zet 's nachts een tooltje van de fabrikant aan dat je schijf checkt aan, danwel leest de SMART gegevens eens een keer uit. Weet je meteen of die schijf goed is of niet.

Sowieso: een nieuwe schijf betalen en een gerepareerde krijgen... :/
Then again: kennelijk wist je het, dus dan moet je ook niet zeuren als ie niet zo betrouwbaar lijkt als je dacht :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• A87
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:07:
Of je zet 's nachts een tooltje van de fabrikant aan dat je schijf checkt aan, danwel leest de SMART gegevens eens een keer uit. Weet je meteen of die schijf goed is of niet.

Sowieso: een nieuwe schijf betalen en een gerepareerde krijgen... :/
Then again: kennelijk wist je het, dus dan moet je ook niet zeuren als ie niet zo betrouwbaar lijkt als je dacht :P
Smart geeft sowieso errors op de schijf....

ik vertrouw smart trouwens niet omdat 1 schijf al heel lang kapot is volgens smart die het nog perfect doet ±S :F

[ Voor 9% gewijzigd door A87 op 23-01-2012 22:34 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
SMART kan een goede indicatie zijn dat je schijf aan het overlijden is. Maar je moet de parameters op de juiste manier interpreteren, en dan nog geeft het geen absolute zekerheid.

Zo geven de meeste programma's al een waarschuwing bij één reallocated sector. Dit wil zeggen dat er een slechte sector is gevonden die dan vervangen is door een reservesector. Op zich wil dit niet zeggen dat de schijf defect is, maar als er meer en meer beginnen te komen dan is het wel erg verdacht en is de schijf wellicht aan het stukgaan.

Het kan ook zijn dat SMART niets op voorhand aangaf en de schijf ineens stuk is.

Kan je anders eens je SMART waarden posten?
Pagina: 1