Gezocht: Iemand met veel verstand van LED en LCD schermen

Pagina: 1
Acties:

• Meborg
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Beste tweakers,

Ik ben op dit moment bezig met een paper voor mijn studie. Hierbij onderzoek ik diverse effecten van subjectieve waarneming op diverse schermen. Ik vroeg mij af hoe op hoge hertz schermen backlight blinking en videoprocessing contrasten verbeteren. Gebeurt dit enkel door een mask, of worden de contrastwaarden door videoprocessing daadwerkelijk verhoogd?

Verder vroeg ik mij af hoe 400+ hertz schermen reageren op televisie uitzendingen, als in, hoe wordt de frequentie van de nederlandse kabel-tv vertaald naar de weergegeven framerate op schermen. Als iemand alle termen kent die ik hier heb genoemd zou ik graag persoonlijk contact met je opnemen. Ik heb namelijk niet heel veel zin om mijn onderzoeksvragen op een openbaar forum te zetten :)

In ieder geval bedankt!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 10:46

Quan Vu

Hoi

Ik werk bij Foka op de tv afdeling dus je mag mij gerust alles vragen ^^. Kan je nu alvast verklappen dat al die hertz één grote onzin is. Die beeldverbeteringstechnieken hebben wel voordelen, maar dat heeft niks met Hertz te maken zoals we gewend waren bij beeldbuis tv's.

[ Voor 7% gewijzigd door Quan Vu op 23-01-2012 13:14 ]

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

mooie brochure van samsung over de werking van hun Hertz berekening: http://www.samsung.com/nl/cmr/CMR_brochure.pdf

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:57
Ik weet niet voor welke studie je de paper schrijft, maar is er binnen je universiteit geen professor die hier veel van af weet? Een paar maanden terug heb ik de course 'Displays and Imaging systems' aan de TU Delft gevolgd, dat komt misschien in de buurt van je vragen.

Wat bedoel je precies met contrasten? Bedoel je de kleurverschillen, of de scherpte van de beelden? En als je het over kleurverschillen hebt, bedoel je dan die binnen een beeld (statisch) of tussen verschillende beelden (dynamisch)?

Over 400Hz-tv's: ik ga er vanuit dat ze beelden interpoleren. Ze nemen dus twee beelden die over de kabel aankomen en berekenen dan welke beelden daar mooi tussen passen, dunkt mij.