[IE] Gradient combineren met background-image

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:17
Ik probeer middels CSS een gradient achtergrond te maken op een div waarover een png plaatje heen moet. Dit werkt in Chrome en Firefox prima maar in IE krijg ik het niet voor elkaar. De standaard CSS voor een gradient wordt niet ondersteund maar er is wel de filter DXImageTransform.Microsoft.Gradient beschikbaar voor IE. Het maken van de gradient lukt dus wel maar ik krijg daar mijn background-image niet overheen. Zoeken op google levert mij alleen uitleg over het maken van een gradient image in IE op en dat lukt dus wel maar ik kan nergens informatie vinden of het mogelijk is om daar nog een plaatje overheen te krijgen.

Testcase: http://jsfiddle.net/YhpQq/1/

Hoe krijg ik dit voor elkaar in IE?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:00

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

IE9 ondersteunt meerdere background images op hetzelfde element, oudere versies niet. Indien het dus in oudere versies moet werken zul je een extra element toe moeten voegen. Echter, de filter syntax overschrijft de huidige background-image. Die wil je dus per definitie in een extra stylesheet voor oude IE versies.

[ Voor 28% gewijzigd door MueR op 23-01-2012 13:11 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:17
Bedankt. Ik heb het opgelost door voor IE een wrapper om de elementen heen te zetten waarin de gradient wordt toegepast.

...