Patchkast voor thuis

Pagina: 1
Acties:
  • 5.836 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnout963
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 21:54
Hallo tweakers,

Ik wil mijn thuisnetwerk een beetje upgraden. Daarmee bedoel ik een beetje professionaliseren. Wat ik heb aangeschaft is het volgende:

HP Proliant DL360 G5
HP Procurve V1810-24G Switch
+/- 10 TB aan data.
Gecertificeerde kabels CAT 5 E kabels.
2 Acces Points
1 Router

Nou ben ik nog op zoek naar een mooi patch of server kastje. Niet te groot en betaalbaar. Heb mijn Google skills al laten werken maar kon niet iets vinden wat ik geschikt of betaalbaar was.

Weet iemand nog een nieuw of gebruikt kastje voor mij? 10U zal voldoende zijn. Natuurlijk zal ik foto`s uploaden als alles klaar is.

Mvg Burnout963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hoeveel is je budget?

Je kan eventueel kijken bij executieveilingwebsites, die hebben soms patchkasten in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
Op Marktplaats staan redelijk vaak patchkasten, echter zijn juist die kleine vaak snel weg omdat men zo'n 42u kast niet echt kwijt kan op de gang :)

ik heb ook vaak zelfgemaakt kasten gezien van hout.

het is jammer van die server, alle componenten hebben niet veel diepte nodig alleen die server eigenlijk. kan je niet iets bouwen voor alleen je netwerkspul, en je server ergens in de schuur/zolder leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnout963
Mr_gadget schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:27:
Hoeveel is je budget?

Je kan eventueel kijken bij executieveilingwebsites, die hebben soms patchkasten in de aanbieding.
Bedankt voor je snelle reactie. Ik wil het liefste onder de 300 euro. Heb ook gekeken op executieveiling websites. Alleen het probleem is dat die kasten me meestal veel te groot of te duur zijn ;).

Mvg Burnout963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

http://wiki.eth-0.nl/index.php/LackRack

Of wil je het nog wel profi aanpakken? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnout963
Schnor schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:30:
Op Marktplaats staan redelijk vaak patchkasten, echter zijn juist die kleine vaak snel weg omdat men zo'n 42u kast niet echt kwijt kan op de gang :)

ik heb ook vaak zelfgemaakt kasten gezien van hout.

het is jammer van die server, alle componenten hebben niet veel diepte nodig alleen die server eigenlijk. kan je niet iets bouwen voor alleen je netwerkspul, en je server ergens in de schuur/zolder leggen?
Schuur zou niet kunnen. Het is er zeer vochtig en de schuur staat soms een paar uur open, en in de zomer soms een hele dag.

Zolder hebben we niet dus dat valt ook af.

Mvg Burnout963 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnout963
Haha, ik had dat nog nooit gezien moest wel aardig lachen haha. Maar nee zo iets zoek ik niet :).

Mvg Burnout963

[ Voor 0% gewijzigd door burnout963 op 23-01-2012 13:11 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Twan V

...en er stralend uitzien

In de licht- en geluidwereld wordt ook veel gebruik gemaakt van 19" racks, daar al gekeken?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:32

D4NG3R

kiwi

:)

Pssst: Het algemeen beleid #groeten.

Ik mis ook een beetje wat je zelf al gevonden had en waar je zelf naar hebt gezocht

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hier stond niets tussen (al dan niet de wandkasten bijv)

http://www.netwerkproducten.com/patchserverkasten-c-16.html

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnout963
D4NG3R schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:41:
Pssst: Het algemeen beleid #groeten.

Ik mis ook een beetje wat je zelf al gevonden had en waar je zelf naar hebt gezocht
Tweedehands site`s, en zoals eerder vermeld executieverkoop sites en natuurlijk google zoals in mijn begin post is te lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Twan V schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:39:
In de licht- en geluidwereld wordt ook veel gebruik gemaakt van 19" racks, daar al gekeken?
audioracks zijn niet diep genoeg voor servers.
burnout963 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:36:
[...]

Haha, ik had dat nog nooit gezien moest wel aardig laggen haha. Maar nee zo iets zoek ik niet :).

Mvg Burnout963
Je moest watten?

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 23-01-2012 12:54 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Laggen, Je weet wel, dat is waar gamers altijd last van hebben als het netwerk te traag is. Dan zie je poppetjes lopen, terwijl ze daar allang wegzijn enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
Gezocht op google kleine + patchkast.. kwam deze tegen voor als het interessant is :)

http://www.netwerkproduct...tchkast-grijs-p-1261.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnout963
Twan V schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:39:
Inderdaad past er niet de server in die ik heb ( 426.2 x 692.2 x 43.2 mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnout963
Gitano schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:12:
Gezocht op google kleine + patchkast.. kwam deze tegen voor als het interessant is :)

http://www.netwerkproduct...tchkast-grijs-p-1261.html
Ok, Helaas past hier niet mijn server in. (426.2 x 692.2 x 43.2 mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Misschien, dat je indien je zelf niet handig bent ofzo. Toch iemand kan vinden die een mooi rack voor je timmert van Multiplex. Dan zet je binnenin gewoon 2 strips van b.v. 10 of 12 HE.

Je kan dan namelijk zelf de layout bepalen, en evt ook de kleur enzo.

Zeker geen gekke optie voor thuis. Die standaard racken zijn natuurlijk meestal zwaar metaal.

( Neemt niet weg dat een echt rack mooier is hoor, heb het zelf ook in een Rittal hangen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85345

Een hoop spul van Ikea is gewoon 19". Zoek maar eens op google, er zijn genoeg mensen die Ikea spul gebruiken, het voordeel is dat het niet duur is :)

Hier een foto van mijn Ikea 19" kast, kostte 50 euro bij de Ikea (ff gedumped op tinypic): http://tinypic.com/r/5amhy0/5

Gr,
Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnout963
Anoniem: 85345 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:17:
Een hoop spul van Ikea is gewoon 19". Zoek maar eens op google, er zijn genoeg mensen die Ikea spul gebruiken, het voordeel is dat het niet duur is :)

Hier een foto van mijn Ikea 19" kast, kostte 50 euro bij de Ikea (ff gedumped op tinypic): http://tinypic.com/r/5amhy0/5

Gr,
Mark
Ik ben er uit! Ik ga deze week nog even naar de Ikea en dan doe ik dat :)

Dankjewel iedereen die mij heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Yeah Gsmurf is mijn held van de dag,... Ik zie volgens mij een heel klein randje van een Routerboard liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er lag idd een routerboard... Ben super fan van die dingen.

Echter is i.e. net stuk gegaan, condensatoren stuk op m'n RB450G... Gelukkig heb ik nog garantie, moet 'm dus ff opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Oei dat is klote,... Damn.

Ik ben zelf vooral bezig met de RB750GL en de a-5HN. als knutselobject heb ik ook nog 2x RB230 liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wilde m'n RB450G naar de meterkast verplaatsen om 'm direct achter m'n Ziggo router te hangen. Ik wil m'n Ziggo router dan in bridge mode laten zetten.

Eerst wilde ik nog Ziggo eerst vragen om dat te doen om dan daarna m'n RB450G te verplaatsen... Gelukkig heb ik dat niet gedaan, want m'n RB450G kwam na aansluiten in de meterkast dus niet meer op. Na het ding opgeschroefd te hebben bleken sommige condensatoren lek. Dat blijkt een issue te zijn met bepaalde types RB450G modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

hahah, ik heb als t goed is vanaf morgen Ziggo thuis ( nog niks mogen ontvangen helaas )

Maar heb bij het afsluiten van mijn abbo meteen gebeld, en gevraagd om een bridge modem. Dat kan helaas pas als de modem geactiveerd is. Maar mijn Routerboard hangt op dit moment achter mijn Fritzbox van Xs4all :P dus die hoef ik niet meer te verplaatsen.

Sterkte met je Routerboard, ik heb helaas even geen losse liggen, anders mocht je em wel lenen.

Hoe zit het precies met garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de support afdeling van de Mikrotik store gemaild (daar heb ik 'm overigens ook gekocht) en ik kan 'm gewoon opsturen en dan krijg ik een nieuwe toegestuurd, eentje met betere condensatoren... Tja het kost me wel eenmalig het verzenden van het pakketje, maar daar ga ik verder eigenlijk niet moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:43

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit heeft naturlijk helemala niets met Professional Networking & Servers te maken.. Bovendien is er genoeg 19" spul te vinden op marktplaats, Tweakers V&A, ebay etc..

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.