[Win2008 R2 SP1] NPS logging naar SQL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Ik probeer op een Network Policy Server accounting in te stellen door te laten loggen naar een SQL server. Dit doe ik door
  1. bij Select or enter a server name mijn SQL 2008 R2 (met instance) te selecteren
  2. bij Enter information to log on to the server te kiezen voor Use a specific user name and password en hier een account met domain admin rechten in te vullen.
  3. bij Select the database on the server klik ik op het dropdown knopje om vervolgens de volgende 2 errors te krijgen:
  • Login failed for user 'GO\administrator'
  • Login failed. Catalog information cannot be retrieved.
Kies ik bij stap 2 echter voor User Windows NT Integrated security, dan kan ik de wizard wel doorlopen en een nieuwe database aanmaken. Echter wordt deze database dan niet gevuld en krijg ik op de SQL server onderstaande fout in de eventlog:
  • Login failed for user 'GO\VM-NPS-01$'. Reason: Token-based server access validation failed with an infrastructure error. Check for previous errors. [CLIENT: 192.168.100.68]
Hoe kan dit opgelost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
heeft de user geneog rechten? local/domain admin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*kuch*
Alleen al het feit dat de machine account van je NPS doos in je errormelding voorbij komt geeft al genoeg aan.
Als je NPS services als Network Service runnen, dan wordt de machine account van de NPS Server gebruikt om via AD op je SQL doos aan te melden.

Controleer de installatiehandleidingen (Technet) nog eens goed voor wat betreft de benodigde Rolebased Access groepen die je in je SQL DB moet authenticeren?
Denk daarbij ook aan SPNs die je moet aanmaken aangezien SQL2008R2 graag met Kerberos wil werken.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 23-01-2012 14:03 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device