Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik zit met een hitte probleempje

Probleem:
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb 2 weken teurg een nieuw moederbord + CPU + Fan aangeschaft "zodat ik Bf3 kan spelen''. Helaas loopt de hitte van mij CPU tijdens het gamen snel en hoog op (85C - 90C)

Wat ik hier tot nu toe aan heb gedaan:
- Ik heb eerst mijn koel-pasta gecontroleerd dus de oude er af gehaald en er nieuwe opgesmeerd.
- Ik heb de snelheid van mijn fan op max gezet waardoor hij nu in de bios een toerental van 1950 rpm geeft.

Mijn system specs:

CPU: Core i7 930
Viodeo kaart: HD sapphire 5670 DDR3
Geheuegn: OCZ Gold DDR 3 3 x 2GB
Moederbord: Flameblade GTI
CPUfan: Intel E29477 Socket-1366 i7 Cooler

Is mijn koeler misschien te zwak of moet ik extra fans in me kast plaatsen? Het lijkt mij dat z'n CPU fan ervoor gemaakt is om de CPU voldoende te koelen. Dus is er misschien nog iets om na te kijken ?

M.v.g. Dennis

Verwijderd

Misschien een open deur maar zit de CPU-koeler wel goed op de CPU?
Zou ik als eerste even checken.

CPU draait op normale speeds?

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:39
Kan aan meerdere dingen liggen, hoe warm is het in de kast ? Hoe is de mogelijkheid om warme lucht uit de kast uit te voeren en koele lucht binnen te halen.

Uitgaande dat je de stock koeler goed hebt geinstalleerd, zal het dus aan de bouw en/of airflow van je kast liggen waardoor warmte waarschijnlijk blijft hangen.

Als je al ziet wat het verschil kan zijn door het gebruik van andere koelpasta, of andere fans, en de meesten de stockkoeler links laten liggen, kan je er van uitgaan dat deze niet de potentie van het product CPU volledig benut.
Dat Intel dit laat gebeuren is slordig, en ze komen er blijkbaar mee weg.

Tip zou zijn, kijk wat reviews na, en vervang je koeler (vergeet de koelpasta niet bij te bestellen).
Bijv. deze reviews: Drie cpu-koelers voor hete vuren Let wel, gaat om een i7 920 @3.8Ghz
De Scythe Mugen 2 en nu dus 3 is een uitstekende koeler.
Het minpunt, dat die goed hoorbaar is bij hoge RPM, kan je deels reduceren (zoals ook duidelijk wordt in de review) door het vervangen van de meegeleverde fan.

Mocht de airflow van je kast niet goed zijn, zou je kunnen overwegen om wat fans extra te plaatsen (in- & outtake) of je kast te vervangen. Welke kast heb je eigenlijk, is in dit geval niet geheel irrelevant ( ook ivm afmetingen voor de eventueel te vervangen CPU koeler).

Verder kan ik je dit topic ook aanraden, aangezien je daar betere tips nav ervaringen met BF3 specifiek, en lotgenoten die wellicht ook warmte problemen ervaren met soortgelijke setup's.
Het BF3 hardware topic

[ Voor 21% gewijzigd door Yippie op 23-01-2012 00:55 . Reden: relevante forumlink toegevoegd ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34
Kijk eens onderop de koeler, zit daar nog plastic op (beschermlaag)?

Overigens, hoe heb je de temperatuur van je CPU gecontroleerd, het kan ook zijn dat het programma wat je ervoor gebruikt de waarden verkeerd uitleest.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-01 13:41
op 85C-90C zou je cpu zich ook moeten beschermen voor oververhitting, doormiddel van underclocken en voltverlaging o.i.d.
Hierdoor zou je moeten merken dat je pc een stuk trager is!

Word je pc niet merkbaar trager, dan denk ik dat die temperatuur metingen niet helemaal kloppen.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hoe heb je de koelpasta erop gedaan? Gewoon een druppel of een hele tube leeggesmeerd? Dat laatste is ook niet goed voor je temperatuur (al zal het er niet snel 90 graden door worden).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Is je bios geüpdate naar de laatste versie? Dit heb ik nl. gehad bij het vervangen van mijn cpu voor een betere. Deze werd niet (goed) herkend in de bios, en gaf toen ook waarden als 93 graden aan. Toen ik mijn bios geüpdate had, was dit 40 graden.

Verwijderd

Topicstarter
- De stockkoeler zit goed vast
- CPU draaid op normale speed
- Ik gebruik het programma Coretemp
- Kast: http://www.onyougo.com/q-...0w-black_iph3w0437651.jpg
-Ik heb een paar 'druppels' koepasta in het midden van me CPU gelegt en daarna me koeler er op gedrukt.
- me bios is idd niet voledig geupdate ( http://www.foxconnsupport...us0000011&keywords=&sort= ) omdat het me niet lukt de RAID drivers te installen. De andere 3 zijn wel goed geinstalled.

Misschen idd toch maar andere koeler aanschaffen...Tnx ;)

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-02 10:45
Of een andere kast, want zo te zien heeft deze kast niet zoveel airflow ;) Voor zo'n systeem denk ik dat een 120mm fan voorin en een 120mm fan achterin wel het minimum zijn om een beetje goede airflow te krijgen.
Deze kast heeft in ieder geval geen fans voorin, wat wel aan te raden is.
Een goede en goedkope kast is deze: pricewatch: BitFenix Merc Alpha
Zit één 120mm fan achterin, je kunt de fan die je nu in je kast hebt zitten eruit halen en bij deze kast voorin zetten. Mocht die fan 92 of 80 mm zijn, dan kun je de 120mm fan in de Bitfenix kast naar voren verplaatsen en je 92 of 80 mm fan achterin monteren, want voorin is volgens mij alleen plaats voor 2x 120mm fans. :)

Andere koeler is ook geen verkeerd idee, een goede is bijvoorbeeld deze: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Kun je ook nog wel een aardige overklok mee neerzetten, als je moederbord daar ook goed geschikt voor is.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-02 12:16

Fresh

nee is nee

Haal al je koelpasta eraf en doe dan alleen een wat koelpasta erop van het formaat van een rijstkorrel. Eens kijken of dat in je temps scheelt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Fresh op 23-01-2012 19:37 ]

Pagina: 1