Probleem NAT-type met twee LAN netwerken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Beste mensen, bedankt voor het lezen.

Ik woon momenteel in een woning waar een gedeeld internetabonnement is afgesloten met alle huisgenoten. Omdat ik veel netwerktoepassingen (mediaserver, netwerkprinter, etc.) heb wil ik dat dit afgesloten is voor hen. In feite wil ik dus mijn eigen LAN binnen de 'huis-LAN'.

Moet te doen zijn, toch?

De verbinding komt in de meterkast binnen op een Fritzbox router. Laten we de bijbehorende LAN even 'buiten' noemen. Daarop zijn mijn huisgenoten rechtstreeks aangesloten, en gaat een kabel door de muur naar mijn kamer, naar mijn Belkin router. Deze LAN (van de Belkin) noemen we even 'binnen', en is het netwerk waarbinnen ik al mijn apparatuur wil houden.

In beide routers staat UPnP aan.

Echter geven spellen als Dirt2 nog steeds aan dat mijn NAT strict is.
Dat is een beetje jammer, want dat is zeer beperkend voor mijn online mogelijkheden.

Waar zou het probleem kunnen liggen?

Ook verwacht dat ik dan tegen vergelijkbare problemen oploop zodra ik een poort (dubbel) forward voor bijvoorbeeld een VNC server. Is dat een logische vrees, of is de kans dat dit los van elkaar staat groter?

Ik blijf zelf wel experimenteren, maar heb helaas beperkte tijd. Daarom helpt elke seconde die jullie mee kunnen denken, en wordt dat dan ook zeer gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:55
Mooiste is als je jouw router een vast IP adrs kan geven vanuit die eerste Router en dan zet je jouw router in DMZ.
Ben je gelijk klaar.....

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Werkt nog niet.

Ik kan nu wel poorten forwarden door dit uitsluitend in mijn Belkin ('binnen') te doen, maar het NAT is nog steeds strict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Idd wat Toxict aangeeft.

In router 1 zet je het vaste IP van router 2 in de DMZ zo kun je alles op je 2e router configureren. Gaat er dan alsnog iets met met NAT op strict zal dit in 80-90% van de gevallen aan te passen zijn in de belkin router.

Mocht je alsnog problemen hebben dan zou het makkelijk zijn om meer info te geven over het buiten en binnen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Router 2 ('binnen') staat nu ingesteld als 'exposed host' in de instellingen van 1 ('buiten')- er zijn hier en daar discussies te vinden dat dat de DMZ-functie van de fritzbox is. Er is geen functie die letterlijk DMZ heet, maar de beschrijving bij exposed host klopt.

Er is volgens mij niets meer te zeggen dat relevant is, wat betreft de netwerken. In binnen zijn momenteel een vaste PC via kabel, en een telefoon en laptop via Wi-Fi aangesloten. Daar gaan we ver mee komen! (Ik snap de oorsprong van je vraag: er zijn verder geen switches, overige routers of speciale instellingen van toepassing. Zo ja, had ik die genoemd ;) )

Ik heb mijn vaste PC even in de DMZ van mijn belkin gezet, en dan gaat het NAT wel open, dus er is iets fout in de instellingen van de Belkin.

[ Voor 13% gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 23-01-2012 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Dan klopt naar alle waarschijnlijkheid je portforwarding niet....

Afbeeldingslocatie: http://www.slowtraincoming.nl/SlowTrainWiki/images/e/e0/FritzExposedHost.png Ik neem aan dat je je onderstaande vinkje ook hebt ingevoerd op de fritsbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:01

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik ben niet bekend met Fritzbox, maar kan die fritzbox niet gewoon vlannen?
Dan heb je je hele probleem toch al opgelost?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Nee kan niet,

Echter ik zelf heb al meerder Fritzboxxes versleten. Gewoon 1 host op Exposed Host zetten. Dan komt alles goed.

Tenzij je natuurlijk aan je "buiten" zijde van jouw router een 192.168.178.* netwerk hebt, en aan de binnenkant ook... dat gaat niet goed

[ Voor 35% gewijzigd door Miepermans op 23-01-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:55
Nog een ding ter aanvulling van mijn eerste post:

Je IP rangens moeten wel 2 verschillende zijn.

Dus als het "buiten" netwerk als range heeft : 192.168.1.xxx , dan moet je ervoor zorgen dat je "binnen" netwerk bijvoorbeeld : 192.168.2.xxx heeft.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Buiten is 192.168.178.x, Binnen is 192.168.2.x, daar zit het probleem niet.

Het vinkje dat bobsquad noemt staat aan.
De poorten die via UPnP open staan gaan naar een huisgenoot.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xjnIO.png

voor de goede orde hier ook een overzicht van de belkin:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5SJDa.png

[ Voor 36% gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 23-01-2012 14:14 . Reden: toevoeging belkin overzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Iemand nog suggesties?
Pagina: 1