Keuze microSD voor tablet

Pagina: 1
Acties:

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-01 23:03
Beste Tweakers,

Hopelijk zit ik in het goede subforum.

Ik wil een microSD kaart van 16GB aanschaffen voor in mijn tablet. Het enige waar deze kaart voor gebruikt wordt is data: foto's, in iets mindere mate muziek, maar vooral voor (HD) series en films.

Nu twijfel ik over de snelheid van de kaart. Hoe snel moet hij zijn? Voldoet bijvoorbeeld een class 4 kaart ook als je grote bestanden (HD films) wilt kopieren?

Mijn oog viel op de volgende kaarten:

pricewatch: Sandisk Mobile Ultra 16GB

pricewatch: Adata microSDHC 16GB Class 10 + Adapter

pricewatch: Kingston microSDHC 16GB Class 10 + Adapter

pricewatch: Patriot LX Class 10

Verder heeft Dynabyte deze week een ICIDU kaart (class 4) in de aanbieding voor 15 euro.

Concrete vragen:

Maakt het merk nou uit qua kwaliteit?
Is de snelheid nou echt zo belangrijk voor het afspelen van bestanden?
Is die UHS-Ix class nou echt veel sneller dan de rest?

Bedankt voor jullie antwoorden!

www.flickr.com/malvlex

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Maakt het merk uit? Op zich niet (al zullen anderen anders verkondigen), het komt allemaal van zo'n beetje dezelfde chinese fabrikant en geheugen is geheugen.
Snelheid? Voor het afspelen van video is een huis tuin en keuken kaartje voldoende als jij normale video's kijkt. Heb jij een film van 5 gig die 2 uur duurt? Dan is de leessnelheid per seconde 5000/(2*60*60)=0,69MB/seconde. Dat haalt ieder kaartje wel.
Laatste vraag: Geen idee, zo heel erg diep zit ik er niet in.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-01 13:41
Zo makkelijk gaat dat niet met de bitrate. De originele avatar bluray is bv 50 gig en zeg dat ie 3 uur duurt? 50000/(3*60*60)=4,6 MB/s. Echter is de echte bitrate ongeveer 22 MB/s! Ook een lelijke rip van 640x360 zit al op 2,4 mb /s. Ik weet niet waardoor dat verschil komt, maar er moet ook nog bv geluid meegestuurd worden enzo. Ik zou dus een snel kaartje nemen, scheelt ook niet zoveel in de prijs.

Streamen is ook een leuke optie, ik gebruik op mn desire hd de app Emit welke over utp, dus waar ik ook ben, wifi, 3g of H, mijn films van mn pc naar mn desire streamt. 1080p zet hij desgewenst om naar lagere kwaliteit zodat ook mn telefoontje ze afspeelt ... inclusief subs! Voor een leuke tablet hoef je ze natuurlijk niet om te zetten, die resolutie is een stuk hoger.

Ik zeg: koop een snel kaartje, en download Emit free om te proberen. Wel ff in je firewall toestaan, dan werkt ie perfect!

• Malfoi
Oke top! Bedankt alvast voor jullie antwoorden!

Nog iemand anders die antwoord heeft op mijnl aatste vraag? (UHS-Ix class)

www.flickr.com/malvlex

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:46
luuksnijmegen schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:27:
Zo makkelijk gaat dat niet met de bitrate. De originele avatar bluray is bv 50 gig en zeg dat ie 3 uur duurt? 50000/(3*60*60)=4,6 MB/s. Echter is de echte bitrate ongeveer 22 MB/s! Ook een lelijke rip van 640x360 zit al op 2,4 mb /s. Ik weet niet waardoor dat verschil komt, maar er moet ook nog bv geluid meegestuurd worden enzo. Ik zou dus een snel kaartje nemen, scheelt ook niet zoveel in de prijs.

Streamen is ook een leuke optie, ik gebruik op mn desire hd de app Emit welke over utp, dus waar ik ook ben, wifi, 3g of H, mijn films van mn pc naar mn desire streamt. 1080p zet hij desgewenst om naar lagere kwaliteit zodat ook mn telefoontje ze afspeelt ... inclusief subs! Voor een leuke tablet hoef je ze natuurlijk niet om te zetten, die resolutie is een stuk hoger.

Ik zeg: koop een snel kaartje, en download Emit free om te proberen. Wel ff in je firewall toestaan, dan werkt ie perfect!
Haal MB/sec en Mb/sec niet doorelkaar. Een film kan inderdaad wel 22Mbit zijn, maar dan hoef je dus maar 22/8 = ~2.8Megabyte per seconde te halen.

het is wel fijn als de kaart wat sneller is als je hem gaat vullen. Je hebt natuurlijk geen zin om 3 uur te wachten als je hem vult :)

• Malfoi
Maar kan ik het ook zo makkelijk stellen:

Een class 4 kaart garandeert mij 4 MB/s, dus dan zou ik een film van 10 GB in 41 minuten kunnen overschrijven (10000/4/60=41 minuten). Of ligt dit niet zo makkelijk?

www.flickr.com/malvlex

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, dat ligt wel zo makkelijk.

Grootte / snelheid = tijd.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 19:11
418O2 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:05:
[...]
Haal MB/sec en Mb/sec niet doorelkaar. Een film kan inderdaad wel 22Mbit zijn, maar dan hoef je dus maar 22/8 = ~2.8Megabyte per seconde te halen.
En dan vergeten jullie beiden nog rekening te houden met het feit dat er ook wel eens met een variable bitrate wordt geencode. Je kunt dus niet simpelweg delen door de speelduur.

Het maakt waarschijnlijk echter weinig uit, alle SD-kaartjes halen de vereiste snelheid wel.

• Malfoi
Top, jullie hebben me overtuigd.

Bedankt voor jullie reacties!

www.flickr.com/malvlex

Pagina: 1