Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond iedereen!

Na een jaar rondsnuffelen op tweakers.net, besloot ik om een account aan te maken.
Met voor mij een heel moeilijke vraag...

Komt ie dan he.

Ik heb vanaf mijn oude computer ooit bestanden geimporteerd naar mijn huidige computer. Alle bestanden zijn nog beschikbaar.
Echter ben ik vandaag een map tegen gekomen, waar oude fotos in zaten, en al deze fotos zijn 0bytes.
Als ik er op klik, staat er ook met Windows Picture Viewer: Deze afbeelding kan niet worden weergegeven omdat het een leeg bestand is.

Het gekke is, alle mappen die voor de desbetreffende map staan, zijn gewoon 100% in orde en de bestanden ook. Of het nu jpg is of exe.

Echter de aller laatste map(dus de map die aan het einde van het pad is J:\Muziek\jwzz\Nieuwe map (2)\fotos en zo\Mijn afbeeldingen\Mijn afbeeldingen) van wat ik heb verplaatst vanaf mijn oude computer naar mijn nieuwe computer zijn alle bestanden 0byte.

Ik heb zelf gekeken met de Disk Investigator en GetDataBack maar dat snap ik allemaal niet en weet ook niet of het wel de juiste programmas zijn voor mijn probleem.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen... Ik hoor het graag

De bestanden die ik wil herstellen/recoveren staan op mijn externe harde schijf van Western Digital van 1TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

eerste ingeving,
zar (oude freeware versie) -> http://gotfish.nl.eu.org/zarsetup_ir.exe

als het er staat zal die ze vinden of proberen te recontrueren. als ze er nooit geweest zijn, pech

[ Voor 49% gewijzigd door Fish op 22-01-2012 20:25 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank u, ik ga het gelijk proberen. Ik post het zo snel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dat zal dan wel ff duren hoor met 1 Tb over usb :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
PhotoRec zou je ook nog kunnen proberen, is (ook) gratis:
http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Recuva, is gratis, en vrij snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ZAR heeft tot nu toe 359 fotos terug gevonden, echter de percentage staat nog op 0%. Dus ik snap niet of hij nog aan het zoeken is of dat het al klaar is. En van de gevonden fotos laat hij maar enkele zien. Denk een stuk of 10. En dit zijn de fotos die ik al kon openen. En de andere foto's die hij heeft gevonden varieren nu wel van bestandsgrootte. De een is 500kb en de andere 9mb. Maar windows photo viewer kan ze nog steeds niet openen. Ik wacht het nog even af. Misschien dat die 0% nog naar 1% gaat of zo....

En ik ga nu de andere programma's uitproberen die mij zijn aangeraden...
Kunnen ze elkaar tegen werken? Niet dat als er 2 programmas op het zelfde cluster zoeken of zo dat de een niks kan vinden en de ander alleen maar onzin? (ja ik ben een noob :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het wordt alleen maar langer met meer tegelijk

gewoon aanlaten en lekker kaan slapen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je de oude pc nog hebt, zou ik eerst daar eens gaan kijken of je ze toevallig nog terug kunt halen ;)
verder: probeer eens of ze met een Linux live boot cd wel juist weergegeven worden, zowel qua grootte als qua openen. Kan zomaar eens gebeuren namelijk. If szo: de boel onder linux kopieren naar een veilige(re) locatie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@The Eagle, dat gaat helaas niet. de harde schijven van de oude pc zitten in me nieuwe pc, geformatteerd.

en voor de anderen, bedankt voor de hulp. Echter de bestanden zijn dus echt 0byte, want ze zijn geen van allen terug gevonden.
Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou toch even dat tooltje op de niewe pc laten lopen, een format is namelijk lang niet altijd het volschrijven met nullen namelijk :)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
al met al kan ik me niet voorstellen dat een bestand van 0kb nog hersteld kan worden naar een bruikbare foto.. maar ik wens je veel succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:34

reaL_G

G

ik denk dat je enigste optie is om de data van je oorspronkelijke schijven te halen,
de data (0kb bestanden) zijn gewoon corrupt en vlgs mij niet meer helstelbaar.

dus een format recovery op de oude schijven en hopen dat je de oude bestanden nog terug kan vinden,
alle data wat niet door nieuwere data is overschreven op de oude schijf zou je nog kunnen terughalen.
afhankelijk van het type format wat je hebt gedaan.

getdataback werkt goed.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Misschien waren de files al defect op de oude pc.

Maar een tip voor back-uppen, kopiëren is geen back-up, want je weet niet of de files aangekomen zijn.
Dus back-uppen(of kopiëren), maar wel met controle achteraf of de files op beide hd's dezelfde zijn.
In de meeste back-up software kun je aanvinken extra controle achteraf of alle kopieën hetzelfde zijn, dit is zeer belangrijk.
Meestal hoor je van anderen bovenstaande is niet nodig, want het gaat nooit fout, maar als dit bij jou gebeurd is natuurlijk niet leuk.

Problemen kunnen ontstaan door:
Kopieren van windows pc naar windows pc, 1 op de 10 files beschadigd. Oorzaak firewall beschadigde de files, 1 week gezocht wat het was, want ik wilde weten waardoor.
Verkeerde of slechte drivers, na een update weet je ook nooit of het nog goed werkt, door achteraf te checken dan merk je het meteen.
Linux met een goedkope netwerkkaart, deze maakte veel fouten.(deed de files wel niet beschadigen).
Storing in je hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Notehoutelade schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:26:
al met al kan ik me niet voorstellen dat een bestand van 0kb nog hersteld kan worden naar een bruikbare foto.. maar ik wens je veel succes :)
je perceptie is fout.

Zelfs bestanden die helemaal niet meer bestaan vallen te recoveren een bestand heeft geen grootte in de zin van een fysieke grootte maar het is gewoon een stukje ruimte op je hd waarvan je pc weet dat het gereserveerd is voor je bestand.

Denk aan de oude kaartenbak in de bibiliotheek. als je dat kaartje weggooid of dingen op veranderd. betekend nog niet dat het echte boek en informatie ook echt weg moet zijn.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
0kb bestanden betekent gewoon dat ze niet gekopieerd zijn van je oude PC naar je nieuwe.
Je hebt het kopieren afgebroken, het is gecrashed of de HDD in je oude PC was corrupt.

Recovery draaien op je nieuwe pc heeft dus geen enkel nut, want de data heeft er nooit opgestaan.
Wil je je bestanden terug, dan is je enige kans om op je oude pc te zoeken, als je die nog hebt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Euh dat is wat ik hoger al aangaf hoor (lees even waar notenhouten lade op reageert)

Maar het ene probleem wil het andere niet uitsluiten

[ Voor 61% gewijzigd door Fish op 29-01-2012 09:46 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:42

SkyStreaker

Move on up!

0 byte files werken anders. Dit is een gevalletje voor chkdsk/f bijvoorbeeld.

Recuva hersteld verwijderde bestanden, dit is niet "verwijderd". Ik kan dit niet uitleggen :)

In een dos-prompt naar de oude schijf toe: chkdsk/f d'r over heen knallen en hopen dat het helpt. If not, dan heb je echt heel hard pech.

[ Voor 17% gewijzigd door SkyStreaker op 29-01-2012 09:55 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de vele reacties! ik heb de aangegeven tips stuk voor stuk uit geprobeerd, echter mocht dit niet baten.
Chkdsk vind wel bestanden terug maar die heb ik niet nodig. En de rest vind de fotos, echter blijven ze 0kb. Dus ik denk echt dat de nieuwe bestand gewoon niet goed is.
In ieder geval, bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Daarom moet je ook op de oude schijf zoeken die je hebt geformateerd

Iperf

Pagina: 1