5 Firewire disks naar 1 Virtuele?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danikupers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Ik heb de volgende situatie:

Mac OSX , met 5 Firewire disks waarvan allemaal in RAID 1 ook

- 3x 2 TB
- 1x 1 TB
- 1x 3 TB

(Workspace 10 TB, officieel dus 20 TB).

Nou gebruik ik deze HD's allemaal voor videobewerking, zijn goed snel en werken betrouwbaar. Echter begin ik langzaam op het punt uit te komen dat het onoverzichtelijk wordt met bestanden terug zoeken.

Ik heb alle HD's een naam gegeven ( Vid 2009, Vid 2010 etc...) , echter gebeurd het in de praktijk natuurlijk wel eens dat je op de HD van 2009 net een paar GB tekort komt en daar niet een nieuwe voor gaat aanschaffen, en dit dus op 2010 zet (wel in een aparte map).

Echter heb je nooit een goed beeld zo van wat je voor je klanten hebt geschoten en waar het precies staat.

Ik heb dus zittne kijken naar Disk Organisation tools, opvallend kwam ik niks (?) tegen. Ik vroeg mij af of iemand weet of 1 van deze 2 dingen mogelijk is

Optie 1: 5 (Of meer) disks 'Virtueel' laten zien als 1 disk, waarbij je alle mappen kan verplaatsen, maar ze op de 'Bron' op de originele plek blijven. Zo kun je alles organiseren per klant

Optie 2: Een software waarbij je ditzelfde als hierboven kan doen, maar dan gewoon 'View in finder' kan zeggen als je de map gevonden hebt.

Ben erg benieuwd of iemand dit weet, of eventueel een andere oplossing heeft.

Het aanschaffen van een enorme Firewire store waar enorm veel disks in kunnen vind ik geen optie, en kan nu (volgensmij) ook niet meer, want al je disks moeten dan weer geformatteerd worden. En 1 Store kopen waar 10 TB in zit en dan je 5 HD's naar copieren is een dure grap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Kun je niet een Smart Folder aanmaken in de Finder met als regels dat de bestanden zich op één van de vijf schijven moeten bevinden?

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danikupers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Oke die snap ik even niet? :)

[Edit]
Inmiddels iets gevonden wat ik ga uitproberen http://www.aquafadas.com/en/idive-digital-video/index.php
-> Helaas niet wat ik zoek nog steeds

[ Voor 77% gewijzigd door danikupers op 22-01-2012 20:36 ]