Toon posts:

[Ubuntu 11.10] Grote Torrents laten client 'freezen'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met 3 verschillende clients geprobeerd: Vuze, QBittorrent en de standaard Transmission. Alle drie hebben ze problemen met grotere torrent bestanden. Ik kan (nog) geen exacte definitie geven van 'grotere', maar bestanden van onder de 100MB kan ik in ieder geval probleemloos downloaden.
Bestanden die groter waren en die ik heb geprobeerd zaten zo rond de 1GB+. Als ik zoiets probeer te downloaden, dan zie ik de client wel nog net connecten met peers, maar meteen daarna staakt de torrent, en als ik dan mijn system monitor open zie ik dat het proces 'sleeping' is. Probeer ik de client dan te killen, dan gaat 'ie in zombie-modus, en blijft 1 core voor ~100% gebruiken.
Ik heb zelf het vermoeden dat het op de een of andere manier met disk space allocation te maken heeft, maar ergens kan dat ook weer niet omdat ik hetzelfde probleem heb wanneer die optie uitgevinkt staat.....

Ik heb de vraag al neergelegd bij het Ubuntu-volk, maar helaas krijg ik daar weinig (nuttige) reactie... Nu is mijn hoop dus gevestigd op de tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, wat ik nu heb ontdekt is naar mijn idee echt gewoon bizar.
Ik heb zojuist een andere opslagmap gekozen, gewoon even 'documenten'; geen probleem. Ik ben nu een torrent aan het downloaden van 4GB, en dat gaat probleemloos. Het leek in eerste instantie wel weer fout te gaan, maar ik denk dat dat dus de disk space allocation was. Processorverbruik ging even omhoog voor een minuut, en daarna ging de download vrolijk verder.
Hoe kan dit nou map-afhankelijk zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Is dat een map op dezelfde partitie, of op een andere? In welke map probeerde je het eerst op te slaan?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een map op dezelfde partitie (ik heb één grote partitie). Het bestandssysteem is ext4.
De eerdere map was de standaardmap 'Downloads'. Nu sla ik op in documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Hoeveel schijfruimte is er nog vrij op de disk waarmee je problemen hebt? Toevallig rond de 5%?

Standaard reserveert Linux een deel van de schijf voor root, ik meen 5%. Op onze moderne schijven van 2T is 5% zo'n 20 gigabyte en dat is wat veel van het goede. Je kan die reservatie aanpassen met 'tune2fs'.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.