Toon posts:

10*100=900 ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas de l1 bruggetjes ingekleurd en
steeds weer een stapje omhoog met de multipler kom ik tot 950MHz 9,5*100 1.8c.v.
nu weer een stapje 10*100 deed helemaal niks meer ik mijn bios gereset O.K..
had ergens gelezen over de l7 bruggetjes ik heb die toen ingekleurd,zette hem toen op 10*100 geeft hij aan dat hij op 900 staat ??? Moet ik dan die l1 brug. beter inkleuren of is dit een soort van beveiliging?

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

beter inkleuren lijkt mij...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Ik denk toch dat je de L1 opnieuw moet inkleuren ja, is blijkbaar niet geheel perfect gegaan.....
Het kan ook met die L7 te maken hebben misschien, maar dat ken ik zo snel niet effe helemaal beredeneren ;)

Trouwens, als je een Abit of Asus moederbord hebt hoef je de L7 zowiezo niet in te kleuren, dat is meer voor MSI moederborden....

Verwijderd

L7 brugjes? T lijkt me dat je daar vanaf moet blijven...OC'en is al riskant genoeg dacht ik zo.
Maar goed als jij me kan vertellen wat voor zin het heeft om die L7 ook te verven...plx tell me!

Verwijderd

Topicstarter
Pas toen ik de l7 brug.ingekleurd had starte hij op op 10*100 daarvoor deed hij helemaal niks op 10*100

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:17

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 23 maart 2001 12:07 schreef Scorpdegekste het volgende:
L7 brugjes? T lijkt me dat je daar vanaf moet blijven...OC'en is al riskant genoeg dacht ik zo.
Maar goed als jij me kan vertellen wat voor zin het heeft om die L7 ook te verven...plx tell me!
De L7-bruggen zijn er voor om het voltage heel wat hoger dan standaard voltage te krijgen. Daarmee bedoel ik dus voltages >2.10 volt!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 maart 2001 12:11 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

De L7-bruggen zijn er voor om het voltage heel wat hoger dan standaard voltage te krijgen. Daarmee bedoel ik dus voltages >2.10 volt!
Ik heb anders gelezen dat als je die bruggetjes inkleurd hij dan standaart op 1.85 volt opstart.

Verwijderd

Topicstarter
dubbelpost

Verwijderd

Oeps,
over het hoofd gezien.. Epox moederbord...

:+

Epox 8KTA3 heeft hetzelfde probleem.. ja..

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
zoek ff op THG en daaar kan je zien welke bruggen je moet verbinden om een hoger voltage te krijgen :)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Het probleem is dat bij KT133A chipset borden met een jumper voor FSB100/133, de CPU eerst wordt gestart met de standaard multiplier, Vcore en FSB. Pas als de BIOS is geactiveerd, wordt de instelling van de CMOS actief.

(Lees hier maar wat daarover op Anandtech http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1440 )

Het probleem is dan dat bv een Tbird800 eerst probeert op te starten op 8*133=1064 Mhz . Dat zal dus vaak niet lukken, omdat de Vcore nog op de standaardwaarde staat.

Door de L7 bruggen in te kleuren, staat de CPU meteen op 1,85 Volt, en is de kans op succes veel groter.

Na succesvolle initialisatie van de BIOS worden de CMOS instellingen weer van kracht, en gaat de boel weer zoals je zelf hebt ingesteld.
8-)

(De problemen zijn dus met borden die een Software menu in de bios hebben voor multiplier etc, maar de FSB als jumper instellen op het bord.
Zoals de bijvoorbeeld MSI, Epox, Iwill.....)

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 12:25 schreef delyver het volgende:
zoek ff op THG en daaar kan je zien welke bruggen je moet verbinden om een hoger voltage te krijgen :)
Errmm...THG = ?
En ja k ben een f*ckin newbie hiero....kweet gvd nog nie eens hoe ik zo'n icoontje in mn profiel krijg....moet je dan een http:// of een c:/mijn documenten linkje invoeren? :?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Op vrijdag 23 maart 2001 13:55 schreef Scorpdegekste het volgende:
Errmm...THG = ?
THG = Toms Hardware Guide www.tomshardware.com

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Oh die...kende ik wel maar de afko dus niet...:P TNX!
Pagina: 1