Toon posts:

Vraag Universele Windows disc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je een Windows iso universeel maakt door ei.cfg te verwijderen of door het aan te passen werkt deze dan met een OEM Windows registratiecode? Bij de iso die ik heb gedownload staat in het ei.cfg bestand onder channel: "retail". Als ik hiernaar google zegt de een wel en de ander niet dus ik zou graag meer duidelijkheid hierover krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien handig te vermelden welke windows versie.
Met win7 moet de disk id overeen komen met de bios activatie, iets weggooien zal dus niet helpen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:45:
Misschien handig te vermelden welke windows versie.
Met win7 moet de disk id overeen komen met de bios activatie, iets weggooien zal dus niet helpen.
Ik had vermeld dat het om een universele disc gaat. Het gaat om de 64bit versie al zou daar geen verschil in moeten zitten i.v.m. de 32 bit versie. De code is voor Home Premium en er zal ook Home Premium geinstalleerd worden.
En "iets weggooien" helpt wel degelijk aangezien ik het met mijn retail key gedaan heb en dat werkt uitstekend.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:14

DukeBox

loves wheat smoothies

je kan geen oem key met een retail cd gebruiken en omgekeerd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik maar dat vroeg ik niet. Volgens mij snap je me vraag niet echt ;). Het gaat er juist om dat ik van een retail disc een universele disc maak (door ei.cfg te verwijderen) of door in ei.cfg "retail" te wijzigen in "OEM". En dáárna die schijf gebruiken om windows te installeren en dan windows activeren met een legale OEM code. De vraag is of dat zal werken of niet.

Ik heb zojuist me antwoord ergens ander gevonden. Het antwoord op mijn vraag is: ja, dat kan.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:34:
Ik heb zojuist me antwoord ergens ander gevonden. Het antwoord op mijn vraag is: ja, dat kan.
Je bent er dus al uit, maar dat klopt. Een van de weinig manieren om een Nederlandse Win7 Starter installatie voor elkaar te krijgen als bijvoorbeeld de HDD van je netbook overleden is.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1