Cinema display ophangen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:27
Weet niet of hier al een topic voor is, dus maar een nieuwe geopend.

Wij willen een Apple Cinema Display ophangen bij onze eethoek.

Het idee is dat het scherm niet zichtbaar is als het niet wordt gebruikt.
Dit betekent dat het onder tafelhoogte moet zijn als hij uit is.

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/2199/dsc01264vn.jpg

Vervolgens omhoog moet worden gehaald om op tafelhoogte (of iets hoger) te komen...

Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/636/dsc01265z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/106/dsc01266p.jpg
...en daarna d.m.v. een arm uitgeschoven kan worden.

Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/1569/dsc01267mt.jpg

Onze muur is van gipsplaat, dus dan zullen in ieder geval flinke pluggen worden...

1. Heeft iemand al eens zoiets gemaakt?
2. Weet iemand hoe je dit kunt doen?
3. Of er beugels te koop zijn die in al deze richtingen kunnen bewegen?
4. Zou het beter zijn om het display niet aan de muur te bevestigen maar vanaf een grondbeugel te werken (en bestaat dit)?
5. Waar zijn dit soort dingen het best te krijgen (kopen)?

Alvast dank!

[ Voor 6% gewijzigd door giantgiantus op 22-01-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 19:08
Het makkelijkste is natuurlijk met een plafondbeugel en deze dan in plaats van aan het plafond, aan de grond te bevestigen. Zeg maar deze. (eerste hit, zullen vast goedkopere te vinden zijn)

Als je die afbeelding dus even omdraait krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EA7oe.gif

Natuurlijk wel een beetje zonde van je vloer :+
Of er kant en klare beugels zijn die je aan de muur kunt bevestigen mogelijk maken wat jij wilt vraag ik me af. En er moet ook wel net een steunbalk op de goede plek moeten zitten, want hoe grote pluggen je ook neemt, de afstand die je moet overbruggen + het gewicht van een Cinema Display zorgen er wel voor dat je een heel gat er in trekt :)

Je zou ook nog kunnen zoeken naar een beugel die je monteert aan de onderkant van je tafelblad (moet het wel een dik tafelblad zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Goed idee!

Je zou 'm misschien ook wel vast kunnen zetten aan een granieten (?) steen op de vloer en dan ergens aan de muur verankeren.
De vraag is of zo'n ding voldoende hoogte kan bereiken, maar dat valt op te zoeken.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft een ACD een VESA-standaard aansluiting?? Nee -> dat gaat dus nooit werken

Het beste is om een scherm te kopen wat dat wel heeft. Zoals een pricewatch: Dell Ultrasharp U2711. Die is nog ietsje beter ook. Met een ACD gaat het volgens mij nevernooit werken, correct me if im wrong. Je kan er simpelweg geen alternatieve stand aan vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 19:08
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:31:

Het beste is om een scherm te kopen wat dat wel heeft. Zoals een pricewatch: Dell Ultrasharp U2711. Die is nog ietsje beter ook. Met een ACD gaat het volgens mij nevernooit werken, correct me if im wrong. Je kan er simpelweg geen alternatieve stand aan vastmaken.
Apple biedt voor 29 euro een Cinema Display VESA-montageadapterkit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
De Dell zou op zich ook prima zijn, maar het oog wil soms ook wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
... wat betreft de achterkant dan natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:31
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:31:

Een ACD kan je gewoon een beugel aanzetten zodat hij wel VESA heeft. Deze beugel's zijn van Apple zelf ;).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Even uit nieuwsgierigheid, hoeveel wil je hiervoor uitgeven? Ik heb het gevoel dat je oplossing nog wel eens duurder kan worden dan het scherm zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 22:26

apt

Ik heb ook een poos een Cinema Display boven de eettafel gehad, daarna een iMac. Bluetooth muis en keyboard erbij staat hartstikke strak. Omdat je het ding een flink eind van de muur wilt kunnen trekken om lekker te werken wordt het moment (gewicht x afstand) dat wordt uitgeoefend op de muur wel flink groot. Ik was blij met mijn stevige betonnen muur...

Ik heb overigens met een tweevoudige vogelbeugel gebruikt zoals het voorbeeld van haazzz maar dan direct aan de muur. In de hoogte verstellen was er dus niet bij, laat staan onder tafel laten verdwijnen. Als je hem eerst omhoog en dan naar je toe wilt laten bewegen heb je een flinke constructie nodig ben ik bang. Ik denk dat het haast mooier is hem gewoon tegen de muur te hangen.

Desnoods maak je een voorzetwandje met een verzonken deurtje waar hij achter zit in ruststand.

Als je dit mooi voorelkaar krijgt ben ik zeer benieuwd naar foto's.

Succes!
Pagina: 1