Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe A3 incl affabriek 16" audi velgen, maar andere velgen

Pagina: 1
Acties:

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10 23:24
Ik krijg binnenkort mijn nieuwe audi a3 sportback ( Lease ), nu heb ik daarbij het advance pakket genomen. In dit pakket zitten o.a. 16" velgen van Audi. De auto word zo dus van fabriek af bij de dealer geleverd. Nu heb ik 17" velgen als extra optie besteld en deze zijn niet van Audi. Deze worden dus apart besteld en bij levering van de auto alsnog verwisseld.

Nu zat ik is zo te denken wat gebeurd er met de 4 orginele velgen en banden, daar heb ik de verkoper niet over gehoord. Ja het is een lease bak, dus ik betaal er geen cent aan. Maar op zen minst zou dan de lease maatschappij ze moeten krijgen. Aan de andere kant zou ik het ook niet "vreemd" vinden als ik ze gewoon krijg. Ze zijn tenslotte gewoon betaald. Dit zal natuurlijk best wel vaker voorkomen bij een dealer en met name bij lease rijders is het erg makkelijk voor de dealer om dit gewoon niet te noemen. De berijder is allang blij dat die er zelf niet voor hoeft te betalen en dat ie mooiere wielen krijgt... Met andere velgen van fabriek af ( Audi zelf ) is het natuurlijk een ander verhaal die wordt dan gewoon fabriek af geleverd. Kijk als ik zelf de auto zou kopen, zou ik het heel normaal vinden dat je de velgen in je kofferbak mee krijgt.

Gloednieuwe 16" LM audi velgen + nieuwe banden zal zeker behoorlijk wat opleveren.. Kortom zijn er mensen die met dezelfde vraag gezeten hebben en hoe denken jullie over bovenstaande. Ik ga volgende week in ieder geval is bellen met de audi dealer. Ik zou al tevreden zijn als ik hoor dat ze naar de lease maatschappij gaan en niet weer doorverkocht worden.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 10:43
lol denk dat je dit het beste op www.audiforum.nl kunt plaatsen:)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wordt gewoon via de lease maatschappij verrekend met het bedrijf die de velgen/banden omzet. Je betaald voor een A3 met 17", wat de leasemaatschappij met de orginele banden doet is jouw ding verder niet. Wat wel vaak als optie wordt opgenomen, is op de oude 16" winterbanden te zetten en deze in opslag tijdens de winter te laten wisselen. Scheelt wel wat in kosten, maar is stuk makkelijker te wisselen.

[ Voor 33% gewijzigd door SinergyX op 22-01-2012 16:55 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Videokaarten & Beeldschermen -> Vervoer ;)

En mensen, maak alsjeblieft een topicreport aan in plaats van zulke nutteloze reacties te plaatsen... Daar heeft niemand wat aan.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 16:57 ]

• V525
SinergyX schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:54:
Wordt gewoon via de lease maatschappij verrekend met het bedrijf die de velgen/banden omzet. Je betaald voor een A3 met 17", wat de leasemaatschappij met de orginele banden doet is jouw ding verder niet.
Wat de lease maatschappij doet zou mij idd een worst wezen, maar er wordt betaald voor 16" velgen/banden, die zitten namelijk in dat pakket + een nieuwe set velgen/banden. Dus er wordt wel degelijk voor beide betaald in de offerte... Maar goed wel dus voor een dubbele optie... Als ik jou begrijp verkoopt de dealer ze dan dus terug aan de lease maatschappij.

ps:

Ik heb een winterbanden regeling, met de maat van de nieuwe velgen. ( Ben ik erug blij mee :) ) 225/45/R17 Die optie gaat in dit geval dus niet op.

[ Voor 32% gewijzigd door V525 op 22-01-2012 21:39 ]

• V525
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:56:
Videokaarten & Beeldschermen -> Vervoer ;)

En mensen, maak alsjeblieft een topicreport aan in plaats van zulke nutteloze reacties te plaatsen... Daar heeft niemand wat aan.
Bedankt voor het verschuiven! :) en excuses voor het niet goed opletten!

[ Voor 11% gewijzigd door V525 op 24-01-2012 20:49 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Is het niet zo dat als je hem weer inlevert dat dan die 16" wielen er weer onder moeten ?

• V525
brilsmurfffje schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:59:
Is het niet zo dat als je hem weer inlevert dat dan die 16" wielen er weer onder moeten ?
Dat zou idd heel goed kunnen. Zou denk ik beter te verkopen zijn. Maar goed komt dat dan omdat het geen audi orgineel is. Kan mij niet voorstellen dat ze dit altijd doen. Ik bedoel als je andere orignele Audi velgen later laat monteren hoeft dit niet de waarde naar beneden te halen.

[ Voor 11% gewijzigd door V525 op 22-01-2012 17:06 ]

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet je leasemaatschappij dat je 17" velgen hebt genomen? Ze worden gewoon onderdeel van je leasecontract, of ze er nou achteraf door de dealer worden op gezet of vanaf de fabriek. Jij hebt waarschijnlijk gewoon een meerprijs betaald tussen de 16" en 17" velgen + banden, de 16" velgen en banden neemt je dealer gewoon over en kan hij weer verkopen.

• V525
Ja uiteraard weet de lease maatschappij dat, hun keuren tenslotte de offerte ook goed en uiteraard worden de 17 inch dan meegenomen in het contract, maar dit heeft er niks mee te maken.
Zoals ik in mijn startpost al vertel. Word er wel betaald voor beide velgen, geen meerprijs dus... En zou ik het niet terecht vinden als de garage deze verkoopt. De lease maatschappij koopt het dus dan zouden hun het spul moeten krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door V525 op 24-01-2012 20:48 ]

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Bel de dealer eens op en vraag het zou ik zeggen. Hoe weet je trouwens zo zeker dat de prijs voor de 17" velgen geen meerprijs was? Lijkt mij eigenlijk wel logisch voor andere velgen bij een nieuwe auto, anders zou iedereen dit probleem hebben.
V525 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:48:
Ja het is een lease bak, dus ik betaal er geen cent aan.
offtopic:
Geen bijtelling? Het maandelijkse bedrag wat jouw werkgever overmaakt aan de leasemij gaat niet ten koste van jouw salaris? Zo gratis is een leaseauto niet. Een leasemij is immers geen liefdadigheidsinstelling en jouw werkgever laat de kosten van de auto eerder te koste van jouw salaris gaan dan van het bedrijfsresultaat.

[ Voor 21% gewijzigd door argro op 22-01-2012 20:27 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• V525
Ik ga zeker een belletje plegen naar de dealer, ben benieuwd. Die aparte velgen + banden kosten 1000 euro en dat bedrag komt er gewoon bij. Maar ik versta onder een meerprijs dat het een aanvulling is op iets bestaand en dat het bestaande dus word vervangen. In dit geval is dat dus niet zo. De standaard velgen zitten nu eenmaal in het pakket en de nieuwe velgen zijn niet audi af fabriek.

Dus bij levering van de auto worden die er afgehaald en mijn nieuwe velgen/banden gemonteerd, de vraag is dus wat doet de dealer er vervolgens mee... Er is wel gewoon betaald voor de oorspronkelijke velgen/banden.

Qua kosten m.b.t. lease auto ben ik blij met jou reactie, mijn opmerkingen dat het mij geen cent kost was meer om reactie's te voorkomen in de vorm van; Je hebt een lease bak die jij niet betaalt etc...
Ben het dan ook volledig met je eens, het kost me zeker geld inderdaad ( Bijtelling noemde ik al in een eerdere reactie ) in de vorm van salaris/bijtelling/eigen bijdrage..... Maar goed was dus benieuwd of iemand hier ook tegen aangelopen is en hoe die dat vervolgens heeft opgepakt.

[ Voor 4% gewijzigd door V525 op 22-01-2012 21:09 ]

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
V525 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:08:
Ik ga zeker een belletje plegen naar de dealer, ben benieuwd. Die aparte velgen + banden kosten 1000 euro en dat bedrag komt er gewoon bij. Maar ik versta onder een meerprijs dat het een aanvulling is op iets bestaand en dat het bestaande dus word vervangen. In dit geval is dat dus niet zo. De standaard velgen zitten nu eenmaal in het pakket en de nieuwe velgen zijn niet audi af fabriek.

Dus bij levering van de auto worden die er afgehaald en mijn nieuwe velgen/banden gemonteerd, de vraag is dus wat doet de dealer er vervolgens mee... Er is wel gewoon betaald voor de oorspronkelijke velgen/banden.
1000 euro voor een paar banden met 17" velgen zou best wel een meerprijs kunnen zijn hoor, e.e.a. natuurlijk ook afhankelijk van de banden, breedte et cetera. Het is niet heel moeilijk om een set 17" velgen uit te zoeken die inclusief banden 2.000 euro kosten. Een prijs met inruil van een paar 16" velgen met banden van 1.000 euro klinkt dan best plausibel.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• V525
Begrijp je punt, maar ik kan het weten heb gezamenlijk de offerte opgesteld bij de dealer en vervolgens getekend door de lease maatschappij weer terug gekregen. De velgen heb ik via audiwielengids besteld en dat zijn geen meerprijzen ( betreft trouwens Mak rapide IB 225/45/R17, daarvan is de prijs via internet ook te zien daar vind je ze zelfs nog goedkoper).

Daarnaast wordt de auto dus geleverd op de wielen die in het advance pakket zitten, kortom het is echt geen meerpijs.

[ Voor 3% gewijzigd door V525 op 24-01-2012 20:34 ]

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:11
Bij mijn weten bepaalt de fabrieks-af prijs de catalogusprijs en daarmeer de bijtelling. Alles wat je bij de dealer laat doen zit niet in je bijtelling

• V525
bszz schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:36:
Bij mijn weten bepaalt de fabrieks-af prijs de catalogusprijs en daarmeer de bijtelling. Alles wat je bij de dealer laat doen zit niet in je bijtelling
Je hebt helemaal gelijk, ik heb mij reactie hierboven erop aangepast, het kost mij geen extra bijtelling. Maar wel de mogelijkheid tot bijvoorbeeld een extra optie. De lease prijs is natuurlijk hoger, omdat deze gebaseerd is op 2x dezelfde optie. Dus ja das wel iets wat ik een klein beetje merk, maar de lease maatschappij betaald dus zoieso 2x voor eigenlijk 1 optie en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn..

En inderdaad ik heb wat over het hoofd gezien: betroffen de zogeheten directsets ( Benaming van Audi van een catelogus, speciaal gericht op dit probleem ), dit was mij niet duidelijk gemaakt. Had de velgen min of meer ter plekke uitgekozen en verder niet de betreffende catelogus bekeken of meegenomen. Kortom het brood dat ik dacht te zien is als sneeuw voor de zon verdwenen :-) , maar het is nu wel duidelijk hoe of wat. Dat is ook wat waard. De gegeven korting staat niet vermeld, maar goed dat is het geheim van de smit.

Bedankt voor de reactie's en nu wachten totdat ik mag sturen.

ps: bestel je dus velgen buiten de brochure van Audi incl een pakket waar standaard velgen in zitten, dan zal je er wel te maken krijgen.

[ Voor 37% gewijzigd door V525 op 24-01-2012 20:47 ]

Pagina: 1