Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XBMC op Rasperry Pi

Pagina: 1
Acties:

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-11 17:30
XBMC heeft men werkend gekregen op de duurdere variant. Ik volg het topic op de XBMC forums en belangrijk is hierbij dat men blijkbaar meer dan de 128MB van het goedkope model nodig heeft omdat 128MB (althans op dit moment) te weinig zou zijn:
http://forum.xbmc.org/sho...hp?p=995749&postcount=139

Wellicht dat dit nog als opmerking in het artikel kan worden gezet aangezien dit toch een vrij essentieel is voor mogelijke kopers. Op dit moment zou XBMC dus alleen op het duurdere 35 dollar model gaan werken.

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 22-01-2012 15:55 ]

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Er staat op de fp ook dat de goedkoopste variant ethernet heeft, alleen de dure heeft ethernet.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij staat er ergens in de blogposts van Raspberry (en bijbehorende comments) dat Eden zelfs niet eens wil/kan draaien op een machine met minder dan 128MB oftewel de eerstvolgende logische stap zou een 256MB RAM machine zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 07:20

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb een update toegevoegd aan het artikel :)

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
De Raspberry Pi zal uitkomen in twee varianten. De goedkoopste versie kost 25 dollar en heeft een ethernetcontroller en een csi-connector voor aansluiting van een cameramodule. De duurdere variant moet 35 dollar opbrengen en heeft een dubbele hoeveelheid ram en een ethernetaansluiting aan boord. De productie van de Rasperry Pi is onlangs opgestart en de eerste exemplaren moeten eind januari klaar zijn.
De goedkope heeft *geen* ethernetcontroller. Die cameramodule weet ik niet of die ook op de goedkope zit. Dit stuk loopt niet lekker vermoedelijk door een paar keer herschrijven van duurdere vs goedkopere eerst oid :P
De Raspberry Pi is een kleine computer opgebouwd rondom de 700MHz Broadcom BCM2835-arm-chip en 128MB werkgeheugen. Het geheel wordt geleverd als pcb waar de gebruiker zelf eventueel nog een behuizing omheen kan bouwen. Het kleine moederbord is voorzien van aansluitingen voor rca-video, twee maal usb, hdmi, audio-jack, een dsi-connector en headers voor een gpio-module. Verder kan er een sd-kaart ingestoken worden en wordt het bord gevoed door een micro-usb-aansluiting
Voor zo ver ik kan zien op de site heeft het ding 1 gewone USB-Host type A aansluiting, en daarnaast een microUSB type B voor alleen de voeding.

• GENETX
http://elinux.org/RaspberryPiBoard

Daar staan de specs vrij duidelijk.
$25 geen eth, 1x USB voor gebruik, 1x micro voor voeding
$35 eth, 2x USB voor gebruik, 1x micro voor voeding

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Het goedkope model heeft volgens dit plaatje van Raspberry Pi wel degelijk een ethernetcontroller. De enige verschillen zijn volgens dit schema het extra geheugen en de fysieke ethernetconnector.

• GENETX
You are right sir. Alleen zou ik dan wel aangeven dat de poort zelf ontbreekt. Controller != poort, maar velen zullen daar wellicht iets te snel "overheen lezen". Het staat er dus niet zozeer fout, maar wel ongelukkig imho.

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Dat kan iets duidelijk idd, done :)

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
http://elinux.org/RaspberryPiBoard geeft aan "Ethernet: None".

Het zou ook volslagen onlogisch zijn om wel die chip erop te zetten maar niet de connector, bij een project dat zo goedkoop mogelijk moet zijn. Op dat plaatje staat ook niet dat er op de model A maar 1 USB is ipv 2, terwijl dat wel degelijk het geval is -- deze is dus klaarblijkelijk geen authoritatieve bron.
Pagina: 1