Marvell Sata3 drivers voor Asrock P67 Extreme4 gen3

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik zit met een dilemma. Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe PC samengesteld met als basis een Asrock P67 Extreme4 gen3 moederbord.

Ik heb na de assemblage Windows geïnstalleerd en direct alle relevante drivers van de Asrock website erop gezet. Waaronder de drivers voor de marvell sata3 controller.

Hier werd de PC niet vrolijk van. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies meer weet wat de klachten waren die ik kreeg aangezien ik vrijwel direct Windows opnieuw heb geïnstalleerd. Maar het kwam neer op blauwe schermen en vastlopers.

Omdat ik verder nog geen enkel ander programma had geïnstalleerd dacht ik dat het, of aan de hardware of aan 1 van de drivers zou liggen. Ik vermoedde al dat het aan de Marvell drivers zou liggen aangezien ik aan de foutmeldingen/dumps er al wat verwijzingen naar had gevonden.

Dus op de schone Windowsinstallatie alle drivers behalve die van Marvell geïnstalleerd en de PC werkt nu al een paar maanden perfect. Ook de schijf die op de marvell controller is aangesloten werkt goed met de drivers die Windows zelf automatisch had geïnstalleerd.

Nu heb ik een aantal dagen geleden de nieuwe bios van asrock geflasht, en alles leek goed te gaan, maar nu "verdwijnt" de schijf die op de marvell controller is aangesloten af en toe. Volgens mij vooral na het uit slaapstand komen. Als ik de pc opnieuw opstart is hij weer beschikbaar. Ik krijg verder geen foutmeldingen op de schijf zelf (smart ed)

Nu twijfel ik enorm of ik nu de nieuwere marvell drivers van de website van asrock af moet halen en toch maar installeren. Maar ik ben bang dat ik mijn stabiele Windowsinstallatie om zeep help en weer van voor af aan moet beginnen.

Zijn er mensen met ervaringen met dit moederbord in combinatie met de marvelldrivers en/of de nieuwste bios van asrock? Zo ja, wat raden jullie mij aan om te doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zitten de connectoren van de ICH al vol dan dat je die Marvell in gebruik hebt? Want als je die niet alle 6 vol hebt zitten is het niet echt nodig om een extra controller te gebruiken.

• SaN
  • Nu online
Ja, die zitten helaas vol. Anders had ik er inderdaad niet eens aan gedacht om de Marvell controller te gebruiken.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SaN schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:24:
Maar ik ben bang dat ik mijn stabiele Windowsinstallatie om zeep help en weer van voor af aan moet beginnen.
Ik neem aan dat je wel een image maakt van een dergelijke stabiele installatie, anders kan van alles die om zeep helpen. En als je een Ghost-image maakt, dan kan je toch de drivers installeren en de oude weer terugzetten als het niet werkt?

Je zegt trouwens niet om welke Windows versie het gaat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn ervaring is dat je beter drivers direct bij de fabrikant kan downloaden. Waarschijnlijk lopen de drivers van asrock een flink stuk achter op die drivers.

Een biosupdate kan natuurlijk ook aan te raden, daar zou een update van de firmware voor de marvell controller in kunnen zitten.

• SaN
  • Nu online
gambieter schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:44:
[...]

Ik neem aan dat je wel een image maakt van een dergelijke stabiele installatie, anders kan van alles die om zeep helpen. En als je een Ghost-image maakt, dan kan je toch de drivers installeren en de oude weer terugzetten als het niet werkt?

Je zegt trouwens niet om welke Windows versie het gaat.
Ik heb niet echt goede ervaringen met images van windowsinstallaties. Ik ben meestal ook wel voorzichtig zodat ik vaak lang met dezelfde windowsinatallatie kan doen.

Het gaat om Windows 7 x64.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SaN schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:48:
Ik heb niet echt goede ervaringen met images van windowsinstallaties. Ik ben meestal ook wel voorzichtig zodat ik vaak lang met dezelfde windowsinatallatie kan doen.
Slechte ervaringen? Hoe dan? Het is namelijk de manier om iets uit te kunnen proberen en een backup te hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SaN
  • Nu online
Ik heb het een tijd geleden eens geprobeerd, maar de image die ik toen terug zette was verre van stabiel waardoor ik toch weer voor een schone windowsinstallatie ben gegaan. Misschien is de software nu beter. Ik zal er eens naar kijken. Welk programma gebruik jij?

Maar voor nu zou ik toch graag van iemand horen of hij de drivers van Marvell succesvol gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door SaN op 22-01-2012 15:52 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Symantec Ghost v15. Werkt als een tierelier tot nu toe. Niet gratis, wel gewoon goed.
Maar voor nu zou ik toch graag van iemand horen of hij de drivers van Marvell succesvol gebruikt.
Tja, je kunt het zelf gewoon uitproberen, en relatief risicoloos op de manier die ik voorstel. Afwachten gaat je niet veel brengen.

[ Voor 36% gewijzigd door gambieter op 22-01-2012 15:59 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en als je er niet zo"n zin in hebt kan je mischien de oude bios terug flashen.
niet alles wat nieuw is is beter, of had je hem voor een bepaalde reden geflashed ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:47

Umbrah

The Incredible MapMan

De oude BIOS terug flashen is inderdaad iets wat ik je aan kan raden, tenzij je echt een feature/fix nodig hebt. En wat images betreft: ik heb zéér goede ervaringen met de in Windows 7 ingebakken functie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VSKPgOfvvSdICVpwa7tp861Q/full.png

[ Voor 15% gewijzigd door Umbrah op 22-01-2012 16:06 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt de hardware, je hebt de software, er zijn meerdere manieren aangedragen om evt risico's te omzeilen.

Toch doe je zelf niets en wacht je af tot een ander iets meldt :o

Op GoT is de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voordat je een topic opent en zeker ook iets doet met de suggesties van anderen. Trouwens, ervaringen van anderen zoek je sowieso niet met een eigen topic maar met de search. Niets gevonden? Trek je conclusies...

Oh, en verder zit je Marvell controller weliswaar op je moederbord, maar gaat het om een I/O controller (die opslagmedia aanstuurt) waardoor het gewoon in Opslagmedia & I/O Controllers thuishoort.

Allicht dat je meer vindt als je in het juiste subforum zoekt.

Move PMG -> OM en dicht.

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 22-01-2012 18:14 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.