• Verzo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-01 13:16
Hallo mede-tweakers,

Sinds een tijdje stottert mijn computer bij het opstarten van bijv. skype. Maar ook bij andere programma's stottert de pc. Ik dacht dat het aan mijn videokaart lag omdat die drivers niet goed geinstalleerd waren, maar helaas loste dit niks op. Aangezien het geluid ook altijd stottert heb ik de audio-drivers van de gigabyte website gedownload. Ook dit loste niks op.

Omdat de videokaart drivers niet goed geinstalleerd waren, waren de cijfers in windows prestatie index ook niet meer up-to-date, dus ik heb deze geupdatet. Maar terwijl windows bezig was met updaten ging de computer EXTREEM stotteren bij het becijferen van de processor(waar de processor dus zwaar wordt belast). Ik trok dus de conclusie dat het aan mijn overclock lag van mn i5 2500k die op 4ghz draait. Ik heb deze niet teruggeklokt maar heb de vcore op 1.200 (meerdere mensen op het internet gebruikte deze vcore bij die snelheid) gezet en niet meer op automatisch. Ik heb de processor niet terug geklokt omdat het altijd gewerkt heeft op 4ghz. Ook dit loste niks op. Daarna ook meteen maar mn geheugen, Corsair vengeance 8gb, teruggezet naar 1333mhz. Je raadt het al, weer geen resultaat.

Om verder onderzoek te doen heb ik prime95 gedownload om te kijken of het echt mijn processor is. Gek genoeg geeft de computer geen kick als prime95 de processor bezighoudt met 100% usage. Maar als ik ga browsen terwijl prime95 aanstaat weer wel..

Mijn vermoeden is dat het dan ook aan windows ligt, aangezien mijn hardware snelgenoeg is (gallery: Verzo )

Iemand enig idee om dit vervelende probleem op te lossen?

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-02 14:18
Doe eerst een gewoon stock draaien, optioneel dmv een bios/eufi reset. Verder: zijn alle chipsetdrivers geïnstalleerd e.d.?

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-02 17:21
scannen virus spyware?

http://www.techspot.com/d...rebytes-anti-malware.html

[ Voor 78% gewijzigd door binbero op 22-01-2012 14:12 ]

Verwijderd

Welke I/O sata poorten gebruik je? Je bent bekend met de problemen van het eerste seizoen Sandy bridge xxk generatie?

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Misschien toch terugklokken? Ik denk dat de harddisk of de s-ata controller het niet bij kan benen

• Verzo
Alle chipset drivers ook opnieuw geinstalleerd, scan draait nu.

@Larsiano: ik heb er van gehoord, maar dat is toch niet meer van toepassing op mijn moederbord en processor?

"Anders toch maar even proberen met de stock instellingen" Geprobeerd, geen oplossing

[ Voor 5% gewijzigd door Verzo op 22-01-2012 14:34 ]

Verwijderd

ik zou eerst een andere hdd proberen of in ieder geval de ssd en hdd los van elkaar.En een andere s-ata poort,verder alle extra apparatuur,behalve dann muis en toetsenboord.En alles eerst op stock settings zetten,totdat het probleem boven water is

• Verzo
Heb mijn data schijf losgekoppeld en de ssd i.p.v. in sata poort 0 in gsata poort 5 gedaan. Geen oplossing

Verwijderd

Kabels al nagekeken en vervangen?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Zet eens je audio hardware op uit in windows/bios. En testen.

• Verzo
Ik heb de audio uitgezet in de bios toen geluiddrivers verwijderd, opnieuw opgestart met audio weer aan in de bios, drivers installeren en nu gaat het al een stuk beter, het geluid stottert niet meer, maar het beeld nog wel.

Iemand enig idee waarom het beeld nog wel stottert?

Edit: Krijg bij het opstarten van skype vaak de foutmelding: "schijf I/O fout" op skype website staat gewoon weer opnieuw proberen.

Edit: Probleem is inmiddels gelokaliseerd. Mijn geluid was aangesloten via een usb adapter op een usb3.0 poort, net zo als mijn muis. Toen ik mijn geluid in usb 2.0 deed en mijn muis ook was er niks meer aan de hand. Het ligt dus aan de usb 3.0 controller.. Heb een etron controller

[ Voor 44% gewijzigd door Verzo op 23-01-2012 18:04 ]

Pagina: 1