Beste Tweakers,
De nieuwe laptop van mijn vriendin kent een vreemd verschijnsel:
Het maken van een verbinding met een router over wifi lukt meestal niet.
Wat ik tot nu toe weet:
De laptop is een Asus K53-SC
De netwerkadapter is een Intel Centrino Wireless N 100
De driver voor deze adapter is up to date
Router 1 (bij mijn vriendin thuis)
- het is nog nooit gelukt verbinding te maken met deze router. Na het invoeren van het wachtwoord duurt het een tijdje en wordt er gemeld dat het niet gelukt is verbinding te maken
Router 2 (bij mij thuis)
- als ik verbinding probeer te maken vraagt hij meestal om het wachtwoord. Als ik dat invoer dan duurt het een tijdje en wordt er gemeld dat het niet gelukt is verbinding te maken
- soms wordt er gevraagd om de 8-cijferig pincode achterop de router. Als ik dat invoer wordt er verbinding gemaakt en dan werkt het perfect. Snelle en solide verbinding ook op grotere afstand.
Router 3 (bij haar ouders)
- daar is gewoon met een wachtwoord verbinding gemaakt en alles werkte perfect.
Waarom werkt het wel met een pincode en niet met het wachtwoord? En soms ook weer wel met een wachtwoord? (het wachtwoord is in alle gevallen 100% zeker correct) En vooral: wat te doen als je verbinding wil maken met een router die geen pincode heeft en waarbij het inloggen met een wachtwoord niet lukt?
De nieuwe laptop van mijn vriendin kent een vreemd verschijnsel:
Het maken van een verbinding met een router over wifi lukt meestal niet.
Wat ik tot nu toe weet:
De laptop is een Asus K53-SC
De netwerkadapter is een Intel Centrino Wireless N 100
De driver voor deze adapter is up to date
Router 1 (bij mijn vriendin thuis)
- het is nog nooit gelukt verbinding te maken met deze router. Na het invoeren van het wachtwoord duurt het een tijdje en wordt er gemeld dat het niet gelukt is verbinding te maken
Router 2 (bij mij thuis)
- als ik verbinding probeer te maken vraagt hij meestal om het wachtwoord. Als ik dat invoer dan duurt het een tijdje en wordt er gemeld dat het niet gelukt is verbinding te maken
- soms wordt er gevraagd om de 8-cijferig pincode achterop de router. Als ik dat invoer wordt er verbinding gemaakt en dan werkt het perfect. Snelle en solide verbinding ook op grotere afstand.
Router 3 (bij haar ouders)
- daar is gewoon met een wachtwoord verbinding gemaakt en alles werkte perfect.
Waarom werkt het wel met een pincode en niet met het wachtwoord? En soms ook weer wel met een wachtwoord? (het wachtwoord is in alle gevallen 100% zeker correct) En vooral: wat te doen als je verbinding wil maken met een router die geen pincode heeft en waarbij het inloggen met een wachtwoord niet lukt?
C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate