Hallo, ik probeer even iets te troubleshooten om er zeker van te zijn dat dit het probleem veroorzaakt voordat ik geld uitgeef om het te vervangen. Het volgende is er namelijk aan de hand: Mijn computer krijgt heel af en toe freezes zonder uit zichzelf opnieuw op te starten, waarbij soms het geluid blijft hangen als er geluid werd afgespeeld. Nu bij de laatste crash die ik had waren opeens de drivers van mijn Creative XtremeGamer verdwenen en zei windows dat hij het apparaat niet meer kon installeren. Ik heb maar gelijk de kaart eruit gehaald en over gegaan op onboard geluid. Ook op aanraden even gecheckt of een van de elcootjes misschien geknapt was maar de kaart lijkt in dat opzicht in orde.
Nou wil ik dus zeker weten dat het de kaart is omdat ik deze het liefst wil vervangen mocht deze inderdaad defect zijn. Probleem is alleen dat de freezes redelijk zeldzaam zijn, ik zou de kaart in iemand anders hun computer kunnen doen, maar ik weet niet zo gauw iemand.
Als jullie dit probleem zo horen, hoe waarschijnlijk denken jullie dat het de geluidskaart is?
Nou wil ik dus zeker weten dat het de kaart is omdat ik deze het liefst wil vervangen mocht deze inderdaad defect zijn. Probleem is alleen dat de freezes redelijk zeldzaam zijn, ik zou de kaart in iemand anders hun computer kunnen doen, maar ik weet niet zo gauw iemand.
Als jullie dit probleem zo horen, hoe waarschijnlijk denken jullie dat het de geluidskaart is?