Kernel panic geen boot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjawel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 20:42
Dames en heren tweakers,

Gister heb ik geprobeerd om weer eens windows te installeren op m'n laptop. Bij de installatie bleef deze tijdens het partitioneren hangen. Na een reboot kom ik niet meer verder dan de BIOS screen en daarna een knipperend streepje.

Met een boot cd (linuxmint 12) krijg ik na het menu waar je kunt kiezen voor installeren het volgende:
Loading /casper/ vmlinuz..............
loading /casper/vmlinuz/initrd.lz
ready
killed
killed
killed
Kernel panic - not syncing: out of memory and no killable processes

vervolgens een aantal foutmeldingen met wazige codes

en de laatste: panic occurred, switching back to text console

Daarna heb ik een bevroren systeem.

Als ik met een windows cd boot blijft hij hangen op dat groene balkje dat blijft bewegen als je normaal boot (vista).

Iemand een idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een reinstall van Windows lijkt me de beste optie. Overigens is de foutmelding die jij beschrijft mij ook overkomen met een Ubuntu CD. Vraag me niet waarom, maar meerdere mensen hadden hier last van en het downloaden van een Ubuntu DVD bleek de oplossing. Wellicht kun je daar nog iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjawel
Ik zou een windows install willen doen maar het kan niet. M'n systeem blijft hangen bij dat balkje.

Net overigens m'n hdd uit m'n laptop gehaald en geboot vanaf cd dat werkt wel gewoon maar dan kan ik hem nergens op isntalleren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:43

Umbrah

The Incredible MapMan

Als én Windows hangt, én Linux, dan zal je haast gaan denken aan een hardware probleem. Een installatie van een OS is een impact op een harddisk, misschien heeft hij het loodje gelegd? Probeer het eens met een andere HDD of zonder HDD maar met een USB-Ubuntu o.i.d. Een memtestje d'r tegenaan gooien kan ook nooit kwaad.

SMART en ATA-errors uitlezen lijkt me niet geheel onverstandig echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik dacht dat je geen balkje zou krijgen wanneer je met een Windows Vista disc boot? Werk dan ook al jaren niet meer met vista dus daar kan het aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjawel
Wat ik raar vind is dat hij wel boot als de hdd uit het systeem is maar niet als ik de hdd uit de boot order in de bios haal.
Ben nu mint aan het installeren op een usb drive. Hopelijk kan ik dan booten vanaf usb met de hdd in het systeem. Is met een paar minuten klaar. Dan post ik weer

een memtest is dat wat je kunt kiezen vanuit het menu op de cd? Waar je ook kunt kiezen om te installen? Zo ja dat heb ik afgelopen nacht laten lopen zonder errors.

Hoe lees ik een SMART en ATA error uit?

bedankt alvast iig

@Xenergy: Het is de dvd die ik bij m'n laptop geleverd kreeg (Dell). Daarop krijg ik wel een balkje. Voor de rest geen idee. Gebruik geruime tijd geen windows meer maar dacht gister, ach laat ik het weer eens proberen. Dat doe ik dus ook neit meer.

EDIT:
Net mint geinstalleerd op usb. Dat boot gewoon (zonder HDD). Nu aan het proberen te booten vanaf usb met de HDD er in. Hopelijk kan ik dan iets met die hdd doen vanuit mint. Het gaat echter nogal traag vanaf usb dus ik heb tot nu toe alleen een zwart scherm.

EDIT2:
Nee hij blijft hangen op een zwart scherm. Dat wordt neem ik aan een nieuwe hdd? Ik ga nog kijken of ik de hdd kan formateren met een andere pc en of ik er dan iets mee kan.

[ Voor 41% gewijzigd door frankjawel op 22-01-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40

SA007

Moderator Tweaking
Een SATA schijf kan je ook aan je pc koppelen terwijl hij aanstaat (als in de bios hij op ahci staat)
Misschien werkt het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Bij de LIVE Linux CD zou ik beginnen met ACPI en andere powermanagement-opties uit te zetten voor het booten. Vrijwel elke CD heeft de mogelijkheid om opties op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjawel
Net bij een vriend geweest die er iets meer verstand van heeft. M'n harde schijf is overleden. Dat wordt een nieuwe aanschaffen.
Bedankt allemaal.
Pagina: 1