[XP] Opstart weigering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuurzaagje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-09-2020
Ik ben al bezig met de FAQ instructies.
Gooi a.u.b. niet meteen een slot op het topic.
De GOT regels zijn tegenwoordig enorm streng.
Maar toch hoop ik sneller door te kunnen middels een post.

Zodra XP zou moeten verschijnen, knalt de computer uit en gaat herstarten.
Hij doet de suggestie voor een veilige opstart.

Alle methoden van veilig opstarten, werken wel.

Wat kan ik snel allemaal proberen, om weer normaal met XP te werken of te zien wat er überhaupt stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01-2024
LKGC last known good configuration

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:59
automatisch opstarten bij error uitzetten optie kiezen, wachten op de foutmelding, foutmelding opzoeken op internet, probleem oplossen.

suc6

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuurzaagje
Dank voor de snelle reacties. Het bleek nog veel eenvoudiger: een systeemherstel naar enkele dagen geleden.

Moet ik nog maatregelen nemen om herhaling te voorkomen? Want ik weet nu eigenlijk niet wat er fout zit onder de motorkap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat is er sinds het aanmaken van het herstelpunt (wat je terug hebt laten zetten) verandert? Updates voor Windows? Driver update?

En wat voor computer hebben we het over. Je geeft namelijk geen info behalve dat Windows niet start, dat is volgens mij al reden genoeg voor een mod om dit topic te laten sluiten of iig commentaar te geven daarop. ;)

Daarnaast, doe dit eens:
Klein_Kipje schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:41:
automatisch opstarten bij error uitzetten optie kiezen, wachten op de foutmelding, foutmelding opzoeken op internet, probleem oplossen.

suc6
Mocht het weer gebeuren, dan krijg je tenminste een foutmelding die je hier kan plaatsen.

[ Voor 60% gewijzigd door Raven op 22-01-2012 13:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuurzaagje
Ow darn! Er was een software update blijkbaar. Ik heb niet opgelet waarvan.
Kan ik dan weer bij systeemherstel gluren? Moet ik die update zien te blokkeren?

Wat voor een computer. Ja welke specs moet ik allemaal publiceren?

- Het is een wat ouder quadcore model (weet de processor even niet)
- 32 bit Win Xp
- 4 Gb RAM welk niet helemaal herkend wordt door het OS

Het automatisch opstarten uitzetten, daarvan weet ik niet direct waar het te vinden.

Ik begrijp je irritatie Raven, maar voor een sukkel als ik is het ook erg moeilijk om meteen alles aan te leveren zoals vereist. Misschien toch nog veel gevraagd om het eens van die kant te bekijken.
Het zijn gigantisch veel sticky topics die je dan rustig moet bestuderen, terwijl de paniek door de kamer giert. Vaak weet ik niet waar te beginnen

Ik denk zo: Geef iemand in ieder geval een kans om zijn fouten te verbeteren. Meestal zit het topic dan al op slot. Erg frustrerend voor een noob, ook al zijn domme berichten zoals deze voor jullie dan weer irritant.

Kan er geen sukkel afdeling komen op een forum als dit? Ik weet geen betere hulp te vinden! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nee, je kan nu niet meer achterhalen welke het was, tenzij je nu ineens een melding krijgt dat er een update nog/weer geïnstalleerd moet worden. Dan is er een kans dat het die is/was.

Zo veel mogelijk natuurlijk ;)
De merken en types processor, moederbord, RAM, videokaart en voeding zijn de belangrijkste.

Dat de 4GB RAM niet volledig herkend wordt komt omdat je een 32bits editie van Windows gebruikt.

En de instelling: Rechtermuisknop op deze computer -> eigenschappen -> tabblad geavanceerd -> opstart/herstel instellingen -> vinkje weghalen bij automatisch opnieuw opstarten.

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 22-01-2012 13:44 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuurzaagje
Ik ga het meteen instellen.
Bedankt voor het begrip en de info.
Wellicht moet het topic nu maar op slot. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuurzaagje
Topic uit het graf herrezen helaas:

Na systeemherstel deed de computer het een hele tijd.
Vandaag ineens hetzelfde uitval probleem, dus ik probeerde weer systeemherstel.
Eerst was er geen plaats op de schijf, aldus de PC, voor systeemherstel.
Ik heb daarom wat programma's gedeinstalleerd.
Dat was de nekslag voor het systeemherstel.
Dus ik probeerde iets van een herstel util te vinden op de XP cdrom. Dat wilde ik doen via een start met de CD. Dat lukt niet: GENERAL PROTECTION FAULT.
Handmatig iets opstarten vanaf de cdrom lijkt ook niet te gaan: het Windows schijfje is kapot.
Iemand nog een idee wat nu? :(
Mijn ideeën zijn op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuurzaagje
Ik heb de computer ingesteld om NIET automatisch op te starten, maar hij doet dat toch.

Weet er nog iemand raad?

Het begint nu echt enorm vervelend te worden!
Pagina: 1