Macbook pro met SSD erin geeft WIFI not installed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groan1234
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-08 11:58
Hallo,

Ik heb een MBP mid 2009 die altijd prima werkte. Heb besloten om een Crucial M4 128 GB met een HDDcaddy in te bouwen op de plaats van de superdrive. Oude HDD blijft gewoon zitten. De meest simpele configuratie dacht ik. Inbouwen verliep prima. Vervolgens opgestart en de wifi en blue tooth zijn en blijven weg. Computer zegt in de statusbalk Wifi: no hardware installed. Blue tooth not available. Heb Lion op de SSD gezet. Werkt als een speer. Echter geen wifi. Heb alles gerest zoals pram, smc etc. Niks helpt. Kan ergens op internet 1 melding vinden van iemand die schrijft dat bij het openen van de MBP kast de antennes/wifi card iets verplaatst is waardoor geen contact. Er zijn wel honderden beschrijvingen van problemen met Lion en Wifi.

heb de applehardware test van een oude DVD geprobeerd. De herkent de wifi ook niet.

Heb alles weer verwijderd. MBP werkt prima, maar zonder wifi.

kortom ik heb geen ideen meer.

Heeft iemand een oplossing of een idee? anders ben ik bang dat ik maar naar de service provider moet.

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
het zou kunnen dat de antennes/connectie punten van BT en Wlan grotendeels verbonden waren aan de superdrive en daardoor geen signaal hebben en de macbook dan ook denkt: geen verbinding = nutteloos om in taakbalk te zetten!

maar zoals ik net al zei: het kan ook dat er perongeluk het connector'tje (deels) is losgeraakt tijdens vervangen van de superdrive!

heb je heel toevallig ook foto's van het vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-09 14:32

Flappiewappie

Hier nog meer

Probeer eventueel een wifi usb stick (ondersteund door osx), kan je uitsluiten of het software matig is. Zodra het hardware matig is toch even via ifixit guide het wifi kaartje/antenne lokaliseren en kijken of alles daar nog in orde is.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groan1234
nee ik heb geen foto's. Heb voor ik aan de gang ging de instructies van ifixit.com bestudeerd en de video gebruikt die op de website van hddcaddy.nl staat. Dit is een video van OCZ. ik kom op de diverse schema's nergens een verbinding met de superdrive tegen. voordat ik aan de gang ging heb ik heel veel reacties op de diverse fora's bekeken en nergens wat gevonden wat hier op lijkt. Het leek mij niet anders dan het vervangen van de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij mijn late 08 MBP moet je het wifi/bluetooth kabeltje loshalen om de Superdrive te demonteren, is dat bij jou ook het geval?

Mocht dat niet het geval zijn, druk dan alle kabels nog eens aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groan1234
welke is volgens jou het wifi/blue tooth kabeltje? Van boven naar beneden zie je eerst een kleine connector voor de speakers dan komt een grote met daarop een hoeveelheid schuimplastiek die zijdelings verschoven moet worden. Dat ding heet camera aansluiting. Krijg bij bestudering steeds meer het vermoeden dat dit ook de wifi/blue tooth verbinding is. Deze connector is in mijn ogen zeer zwak en volgens andere websites zit de kabel ook vastgeplakt. Ik kan nergens daar verder info over vinden. Deze connector heeft veel pennetjes en is lastig erin en eruit te halen. Daar weer onder zitten dan de drive connectoren. Zijn prima los en vast te maken.

By the way de camera werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat is em geloof ik, zit samen met de wifi/bluetooth aan elkaar vast. Gek dat de camera het wel doet, bij mij deed de wifi het eerst ook niet maar de camera heb ik toen niet gecheckt. Goed vastdrukken, met een stukje schuim erop zodat de onderkant hem vastklemt, loste bij mij het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je hebt gewoon een connector losgehaald of licht verschoven. Even terug open en dan rustig alles nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groan1234
Alles opnieuw er in gezet, connectoren langs gelopen. Volgens mij is het de connector met het stukje schuimplastic er op die de problemen veroorzaakt. Daar gaat inderdaad de camera, blue toot en wifi doorheen. Van alles geprobeerd. niks helpt. Connector een paar keer erin en eruit. Extra plastic er op etc. De ene keer dat de camera en blue tooth het wel, dan weer niet. Wifi doet het helemaal niet. Kortom ik dank dat de kabel of connector stuk is. Mocht iemand nog een idee hebben, dan hoor ik het graag. Anders maar naar de reparateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier exact hetzelfde probleem, ook na install van een HDDCaddy op de plek van de superdrive. Ik ben er inmiddels ook wel achter dat het waarschijnlijk de camera connector is die rechts van superdrive op het logic board geprikt wordt. Volgens mij komt daar power voor camera, bluetooth en wifi vandaan.

Probleem is dat de connector zelf moeilijk te bestuderen is. Maar ik heb het idee dat de connector beschadigt is geraakt en dat er waarschijnlijk een of meerdere pinnetjes verbogen zijn. Bij mij doen de camera en bluetooth het nog wel, enkel WiFi niet meer. Groot gemis! Heb nu een Sitecom Mini Wifi stickje, maar de performance daarvan is toch behoorlijk minder dan de geïntegreerde WiFi.

Heb het zelf nog niet op kunnen lossen, mocht iemand een idee hebben hoe dit eventueel te verhelpen is, dan hoor ik het graag... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 12:39
volgens mij had ik dit probleem ook, maar kwam het pas na 2 weken na het installeren van de ssd. toen lion opnieuw geïnstalleerd en het was over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ook een reinstall (ff geprobeerd met een externe disk) werkt niet. Het is echt 100% een hardware probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde laten weten dat ik het probleem verholpen heb! Vond ergens op iFixit een topic waarin iemand hetzelfde probleem beschreef en aangaf dat een van de pinnetjes in de connector waar de kabel voor WiFi, Bluetooth en iSight ingaat, was verbogen. Ik dacht; nog 1 poging wagen; en ja hoor; een van de pinnetjes was inderdaad een beetje verbogen. Met een superdunne naald en een goeie lamp het pinnetje rechtgezet, kabel erin, opgestart en ja hoor; WiFi werkt weer! Zonder problemen, even snel als hiervoor.

Daarna uiteraard m'n Macbook heeeel snel goed dichtgeschroefd om hem nooit meer open te maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKrijger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:34
Ik zit nu met het zelfde probleem.
Heb een SSD ingebouwd en de HDD op de plek van de superdrive, alleen nu doet het WIFI en Bluetooth het niet meer..

Iemand tips?

Mavericks al een x opnieuw geïnstalleerd, PRAM reset gedaan. Beide heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:49

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

DennisKrijger schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:40:
Ik zit nu met het zelfde probleem.
Heb een SSD ingebouwd en de HDD op de plek van de superdrive, alleen nu doet het WIFI en Bluetooth het niet meer..

Iemand tips?

Mavericks al een x opnieuw geïnstalleerd, PRAM reset gedaan. Beide heeft niet geholpen.
Heb je de posts hierboven gelezen? Als je inderdaad hetzelfde probleem hebt, staat de oplossing in de post boven je.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKrijger
Vergeten bij te zetten, de oplossingen hierboven werken niet! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Welk model is het? Bij de 2011 serie raakt de wifi aansluitkabel heel makkelijk beschadigd en deze zal ook bij jou defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKrijger
Model komt uit 2011, de kabel was idd beschadigd, vanmorgen even langs de repareteur geweest. Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1