Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer toont alleen zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:26
Goedemorgen tweakers!

Vannacht kwam ik thuis, pc netjes in slaapstand gegaan zag ik. Wil hem daar uit halen en hij loopt compleet vast. Nah vooruit, opnieuw opstarten, maar toen begon de ellende.

Heb een packerd bell systeem en krijg wel netjes bij het opstarten "packerd bell" te zien, maar vervolgens een zwart scherm. En dat blijft zo 5 minuten en vervolgens krijg ik heel erg haperend het windows7 opstart logo. Maar vervolgens zit 'ie weer vast. Moet hem elke keer ook handigmatig uitzetten.

Goed, opstartherstel: loopt vast. Dan maar de dvd'tjes met de fabrieksinstellingen. Alles netjes doorlopen, totdat hij de hele nacht(ruim 7 uur lang) heeft getoond "even geduld aub". Dat was dus ook weer vastgelopen of wou in ieder geval niet verder.

Ondertussen ook al het RAM keertje eruit en erin gedaan, en mijn HDD op een andere aansluiting geprikt.

Afijn, ik een andere HDD (met windows vista) eraan gehangen. Netjes het windows vista laadbalkje tijdens het opstarten, maar dan: een bleu screen.

Ik vermoed dat mijn RAM niet meer werkt.

Nu heb ik dit vaker gezien bij mijn tante, ook het RAM kapot. Maar het rare is, tijdens het opstarten hoor je 1 maal een "piep". Dit heeft de pc altijd zo gedaan, vanaf het begin. Of wordt het RAM niet gecheckt tijdens de POST?

Ben verre van hardware expert, vandaar mijn vraag. Hopen dat iemand een antwoord kan geven.

Verwijderd

Je zou met een Ubuntu Live CD of een bootdisk je ram kunnen testen met Memtest. Deze test dien je wel minimaal 8 uur te laten lopen om een betrouwbaar resultaat te krijgen.

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:26
Beschik helaas niet over ubuntu live CD. Wellicht wel een optie om die eentje te maken. Maar het is sneller om eventjes de RAM strookjes in een andere pc van een vriend te testen.

Heb net nog even de BIOS doorlopen, alles wordt eigenlijk herkend. HDD, RAM, processor etc etc.