Zit al een poos te zoeken naar een vervanging voor mijn Xbox met XBMC aangezien ik een paar weken geleden eindelijk ook de 21e eeuw ingestapt ben, mijn CRT weggedaan heb en een echte full HD TV gekocht heb (jaja, toe maar
)
Nou heb ik in XBMC een aantal dingen qua gebruikersinterface die ik ook erg graag wil in mijn nieuwe mediaspeler/htpc, maar ik kan het nog niet vinden in de mediaspelers. Het enige alternatief wordt dan dus een HTPC zelf bouwen, maar dan zit je toch eerder op 500 euro dan op 100-200. Weet iemand of er een (betaalbare) mediaspeler is die:
Mocht mijn lijstje niet werken voor een mediaspeler, dan zal ik voor een HTPC moeten gaan en er zelf maar XBMC op zetten. Op zich ook goed te doen, maar als het niet nodig is, geef ik liever niet te veel geld uit. Het voordeel is dan wel weer dat ik er dan een Blu-Ray speler in kan zetten en met 1 box kan doen...
Wat vinden jullie trouwens van mijn wensenlijstje? Mis ik nog overduidelijke zaken?
Nou heb ik in XBMC een aantal dingen qua gebruikersinterface die ik ook erg graag wil in mijn nieuwe mediaspeler/htpc, maar ik kan het nog niet vinden in de mediaspelers. Het enige alternatief wordt dan dus een HTPC zelf bouwen, maar dan zit je toch eerder op 500 euro dan op 100-200. Weet iemand of er een (betaalbare) mediaspeler is die:
- netwerk media als eerste rangs deelnemers beschouwd? Heb 2 NASen, geen behoefte aan betalen voor meer storage
- bij die films/series thumbnails kan opzoeken/ het toestaat dat je die zelf plaatst?
- een lijstje kan maken dat je meteen in het hoofdsteun kan oproepen met filmpjes? Mijn oudste van vier kan de Xbox zelf bedienen, dat scheelt in het weekend heel wat slaap s ochtends
- een HDMI (uit) aansluiting heeft
- een netwerk aansluiting heeft (gigabit is mooi, weet niet of het nodig is)
- liefst ook TOSLink (uit) voor als er een versterker bij komt
- 1080p, Matroska en eigenlijk alles dat je vindt online kan afspelen?
Mocht mijn lijstje niet werken voor een mediaspeler, dan zal ik voor een HTPC moeten gaan en er zelf maar XBMC op zetten. Op zich ook goed te doen, maar als het niet nodig is, geef ik liever niet te veel geld uit. Het voordeel is dan wel weer dat ik er dan een Blu-Ray speler in kan zetten en met 1 box kan doen...
Wat vinden jullie trouwens van mijn wensenlijstje? Mis ik nog overduidelijke zaken?
[ Voor 32% gewijzigd door SunSear op 27-01-2012 19:35 . Reden: Aanvulling ]