Center speaker

Pagina: 1
Acties:

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 15:23

afterburn

No more...

Topicstarter
Na de aanschaf van mijn eerste flatscreen TV (ja, ik zat tot een paar maanden geleden nog naar een 24" 4:3 beeldbuis te kijken), ben ik zo langzaam aan mijn HT set op te bouwen/upgraden.

Naast de 50" Pana heb ik inmiddels al een tijdje een BK XXLS subwoofer, en gister heb ik mijn oude Yamaha 5.1 AV versterker vervangen door een Yamaha RX-V671 zodat ik ook wat met die moderne HDMI kabeltjes kan doen. ;) Goede upgrade trouwens, klinkt erg goed en neutraal die 671. O+

Anyway, the front speakers zijn mijn DIY Morion transmissielijn luidsprekers met Visaton en Seas drivers. De huidige center en surround speakers zijn crap afdankertjes van mijn broertje van een Sony surround setje. :o

Nu heb ik mij laten vertellen dat de matching tussen de front speakers en de center nog belangrijker is als de kwaliteit. Probleem! Ik heb geen zin (of tijd) om me op dit moment weer in een zelfbouw project te storten, dus ik wil gewoon naar de winkel om een beetje fatsoenlijke center te kopen. Maar hoe kom ik er achter of een bepaald merk/type een beetje bij mijn fronts passen qua geluid en klank?

Heeft iemand een idee of suggestie danwel ervaring over wat voor merken goed bij mijn Visaton/Seas drivers passen, dan wel zo neutraal zijn dat ze niet al te kieskeurig zijn?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs