Asus 6950 DirectCU II 1gb crossfire op Battlefield 3

Pagina: 1
Acties:

• scorpi_be
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-03-2025
hallo, ben net nieuw op deze forum maar zit al redelijk lang op deze site :)

ik heb mij een 2de 6950 aangeschaft en in crossfire gezet (DirectCu II)
(moest dan wel de nieuwste cap profile afhalen van de amd site)

nu in alle andere game's draaien ze gewoon juist "perfect" op het hoogste grafische instellingen...

juist Battlefield 3 nu niet -_- ik weet dat dit een echt stresserende spel is maar met 2x 6950 is dit normaal geen probleem, op high draai ik 70/80 fps

en op ultra 50fps (caspian border) en daar heb ik wat rare stutteringen (lagg) lig niet aan de servers of netwerkt zelf..

edit: specs,
amd phenom 2 1090t
8gb kingston hyperx 1600 ddr3
asus crosshair formula V
2x asus 6950 directcu 2 (1gb)
corsair GS800 watt
resolutie: 1920x1200

kan iemand mij daar met helpen?

mvg.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Lijkt een gevalletje van microstuttering, dit is een driverissue waarbij er zichtbare hapeeing is, maar software dit niet aangeeft. Meestal los je het op door een zware setting uit te zetten. Google er even op en kijk dan verder.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Verwijderd

Kan het niet zijn dat je GPU geheugen te kort komt op ultra en 1920x1200? Je kan wel 2 video kaarten hebben maar effective heb je maar 1GB helaas, door hoe Crossfire/SLI werkt(en). Kan ook micro-stuttering zijn zoals Liveshort het zegt.

Verwijderd

dit is al wel vaker langs gekomen,maar 1gb geheugen inderdaad is te weinig voor ultra settings.

bf3 is een geheugen vreter en heeft meer dan 1,5,zelfs meen ik 2gb kaarten ndig om vloeiend te spelen op ultra.

als je msaa uitzet in het spel en en windows 7 areo uitzet in windows 7,dan zul je merken dat het veel beter gaat op ultra,omdat die settings veel gehuegen gebruiken,msaa bedoel ik dan vooral

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 09:56 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 16:15
Dat is gewoon microstuttering. Te weinig geheugen zie je terug in FPS en met 1 kaart zou 50 FPS gewoon aardig aanvoelen. Je zult nu effectief ongeveer 35 hebben.

• scorpi_be
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 09:47:
dit is al wel vaker langs gekomen,maar 1gb geheugen inderdaad is te weinig voor ultra settings.

bf3 is een geheugen vreter en heeft meer dan 1,5,zelfs meen ik 2gb kaarten ndig om vloeiend te spelen op ultra.

als je msaa uitzet in het spel en en windows 7 areo uitzet in windows 7,dan zul je merken dat het veel beter gaat op ultra,omdat die settings veel gehuegen gebruiken,msaa bedoel ik dan vooral
hmm, crysis 2 is opt zicht ook een geheugen vreter.. en daar draai ik het daar toch wel goed op...

• scorpi_be
Paprika schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:36:
Dat is gewoon microstuttering. Te weinig geheugen zie je terug in FPS en met 1 kaart zou 50 FPS gewoon aardig aanvoelen. Je zult nu effectief ongeveer 35 hebben.
tussen high en ultra zit er niet veel verschil in fps, op high heb ik gewoon over de 70 fps

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 16:15
Microstuttering is eigenlijk de tijd tussen 2 frames die te veel schommelt. Dit kun je dan ook makkelijk in Excel weergeven met behulp van Fraps.

Ik heb 2 maal (1x met fixed fan, 1x zonder) een bepaald fragment van een spel geladen (en stil gestaan) en dan Fraps even laten benchmarken. Daarna heb ik de tijd tussen de huidige frame en de voorgaande frame berekend voor iedere frame en die tussen tijden van elkaar afgetrokken. Wanneer in de grafiek de lijn onder de 0 zit, betekend het dat de run met de Fixed-setting een betere frametime had, zit ie boven de 0, dan ging het beter met de Auto-setting.

Afbeeldingslocatie: http://www.vipeax.nl/frametimesS.png
(click voor groter)

En dan ook even de frametijden per setting:
Afbeeldingslocatie: http://www.vipeax.nl/frametimes2S.png
(click voor groter)

Het biedt dus zeker niet de oplossing voor wat microstuttering is.

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 23-01-2012 10:09 ]

Verwijderd

@ Vipeax

Ik weet wat micro-stuttering is de name zegt het all en ik vind dat er geen oplossing voor micro-stuttering is omdat de oorzaak niet bekend is :) (de link was just a shot in the dark) Maar ik vermoed dat hij geen eens micro-stuttering heeft, volgens mij heeft hij eerder last van een te kort aan video-ram omdat hij bij andere games er geen last van heeft, 1GB is te weinig voor BF3 @ 1920x1200 met ultra I/Q.

• scorpi_be
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 03:51:
@ Vipeax

Ik weet wat micro-stuttering is de name zegt het all en ik vind dat er geen oplossing voor micro-stuttering is omdat de oorzaak niet bekend is :) (de link was just a shot in the dark) Maar ik vermoed dat hij geen eens micro-stuttering heeft, volgens mij heeft hij eerder last van een te kort aan video-ram omdat hij bij andere games er geen last van heeft, 1GB is te weinig voor BF3 @ 1920x1200 met ultra I/Q.
ik heb deze microstitteringen in verband met deze auto fan instellingen, en toch helpt het een paar frame's moet ik zeggen...

ook op ultra zet hij de anti alies ofz weetik niet goed meer, zet hij op 4x (max) heb het ook verlaagd op 2x en werkt toch redelijk goed

• scorpi_be
Paprika schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:01:
Microstuttering is eigenlijk de tijd tussen 2 frames die te veel schommelt. Dit kun je dan ook makkelijk in Excel weergeven met behulp van Fraps.

Ik heb 2 maal (1x met fixed fan, 1x zonder) een bepaald fragment van een spel geladen (en stil gestaan) en dan Fraps even laten benchmarken. Daarna heb ik de tijd tussen de huidige frame en de voorgaande frame berekend voor iedere frame en die tussen tijden van elkaar afgetrokken. Wanneer in de grafiek de lijn onder de 0 zit, betekend het dat de run met de Fixed-setting een betere frametime had, zit ie boven de 0, dan ging het beter met de Auto-setting.

[afbeelding]
(click voor groter)

En dan ook even de frametijden per setting:
[afbeelding]
(click voor groter)

Het biedt dus zeker niet de oplossing voor wat microstuttering is.
ik heb andere fan instellingen geprobeerd via msi afterburner zoals ze het uitgelegd hebben, en toch scheelt het 10 a 15 fps, dus daar kan ook het probleem gelegen hebben :/
Pagina: 1