Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb sinds kort een abo van Hollandsnieuwe en daar wordt mijn internetverbruik per sessie naar boven afgerond op 100KB en afgerekend. Als een sessie langer dan 30 min inactief is wordt hij ook afgesloten en afgerond. Om deze reden ben ik wel geinteresseerd in hoe Android om gaat met internetsessies. In de FAQ van hollandsnieuwe staat alleen dat iOS een sessie ook iedere keer afsluit bij het afsluiten van een programma. Dat kan nogal in de papieren gaan lopen als je per sessie betaalt en iedere keer afrond. Ik heb al een tijdje gezocht, hier op het forum, in de Android Market en iha op het internet maar ik vind tot nu toe nog niet zo veel bruikbare info. Vandaar mijn vragen:
- heeft iedere app in Android die het internet gebruikt ook een eigen sessie? En wat gebeurt er met die sessie(s) als je de app afsluit?
- Syncen in de achtergrond van GMail, Exchange, WhatsApp etc. zijn dat ook allemaal aparte sessies?
- bestaan er misschien apps om (evt buiten de market om) die internet sessies kunnen managen op Android? Bijhouden is ook handig... Tot nu toe heb ik alleen Mobile Counter gevonden die 'sessies' kan bijhouden. Alleen worden sessies dan geteld tussen het (handmatig) aan- en uitschakelen van de dataverbinding.

Alle links/info is welkom!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-11 23:09
nou dit zou ik nou ook weleens willen weten. Voordat ik een HN abo afsluit.
Misschien even andere naam aan de topic geven omdat alleen HN deze methode hanteert.

Het moet toch ergens van betaald worden he :-)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 15:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik verwacht dat elke verbinding die geopend wordt telt als sessie tenzij er al een sessie open staat. Apps houden geen rekening met elkaar. Applicaties als Gmail, Exchange en Whatsapp werken via push. Dus mocht er geen sessie open staan, maar er is wel een nieuw bericht dan wordt de sessie gemaakt. Ik dat het aantal sessies daarom snel kan oplopen al heb je een maximum van 48 sessies en heb ik geen idee wat ze kosten.

48x 100 kB x 365 / 12 / 1024 = 142 MB per maand indien de gehele dag door een sessie open staat zonder extra data te gebruiken. Plus je extra datagebruik wat daar nog bovenop komt

Nu zou je prima je data 's nachts uit kunnen zetten en zo heel wat sessies besparen, maar de totale hoeveelheid valt wel erg mee. Vergeet niet dat die 100 kB ook veel gebruikt zal worden voor het daadwerkelijke verkeer wat je door whatsapp en email gaat verstoken.