Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FTP Gallery

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het komt steeds vaker voor dat ik een afbeelding of een bestand moet uploaden om vervolgens hier, of op andere fora te kunnen delen.

Wat ik nu doe is het bestand resizen, ftp programma opstarten, inloggen, naar de juiste map gaan, uploaden en vervolgens de complete url overnemen + testen in FF of IE.

Nogal omslachtig en ik merk dat ik steeds vaker sites als tinypic etc gebruik, maar dat is ook niet altijd even betrouwbaar/snel door het invoeren van een captcha code + popups.

Hoe doen jullie dit? Zijn hier oplossingen voor? Zo ja welke gebruiken jullie?

Ik heb sindskort wordpress en heb gezien dat het admin panel een web-based upload functie heeft waarbij je een bestand er in kunt slepen.. voila meteen geupload + resize + link.

Zoiets zoek ik eigenlijk als losse plugin voor het droppen van files in folders ipv het vervuilen van mijn wordpress mysql database met files. Iemand tips?

[ Voor 47% gewijzigd door Workaholic op 21-01-2012 19:29 ]

Mijn V&A

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Je gebruikt Windows? Anders had je nog AppleScript kunnen gebruiken om dit alles in één beweging te kunnen doen.

Verder lijkt mij dit makkelijk te doen in PHP.

[ Voor 19% gewijzigd door MoietyMe op 21-01-2012 19:36 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 19:25
Dropbox heeft een simpel tooltje daarvoor. http://wesleyreynolds.com/2009/04/dropbox-droplet/

• Workaholic
  • Niet online
Windows inderdaad, ik ben opzoek naar een webbased upload plugin oid waarbij ik middels het verslepen en het los laten van een bestand in dat venster er automatisch een upload + resize actie oid plaatsvind
Of desnoods een browse knop -- >file selecteren --> upload / resize en ik krijg de URL.

Hoe doen jullie dit dan? Toch handmatig files uppen naar je eigen home (ftp)? of altijd tinypic oid?

Ik zal is rond snuffelen in de wordpress plugin directory, dit zou helemaal makkelijk moeten zijn en dan kan ik authenticatie systeem gebruiken van wordpress.

[ Voor 64% gewijzigd door Workaholic op 21-01-2012 19:40 ]

Mijn V&A

Verwijderd

Workaholic schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:36:
Windows inderdaad, ik ben opzoek naar een webbased upload plugin oid waarbij ik middels het verslepen en het los laten van een bestand in dat venster er automatisch een upload + resize actie oid plaatsvind
Of desnoods een browse knop -- >file selecteren --> upload / resize en ik krijg de URL.

Hoe doen jullie dit dan? Toch handmatig files uppen naar je eigen home (ftp)? of altijd tinypic oid?
imgur.com vraagt niet om CAPTCHA en is gewoon drag 'n drop. Heeft zelfs een aantal tools om je plaatje te bewerken (crop/resize/color), albums en preset lijstje links om je afbeelding op fora/facebook/direct te plaatsen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2012 19:41 ]

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 11:32
misschien niet helemaal wat je zoekt maar mss heb je iets aan elfinder

Eventueel kan je http://code.google.com/p/html5uploader/ gebruiken. Dit upload de files naar je schijf. mits wat kleine aanpassingen moet resizen zeker te doen zijn.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 23:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik resize handmatig en drop ze in dropbox voor bestanden.
Afbeeldingen gooi ik ook vaak naar Imageshack die ze ook resized als je dat wil.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tweakers gallery heeft toch ook een tool gehad waarmee je kon uploaden?

Verder heb ik mijn provider's FTP standaard als virtuele map staan, resize, opslaan als <ftp>, klaar :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik gooi ze altijd in m'n publieke Dropboxfolder en resize de afbeelding dan via het context menu met behulp van http://imageresizer.codeplex.com/
En dan via Dropbox de publieke link kopieren.

• ValHallASW
  • Niet online
Workaholic schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:26:
Nogal omslachtig en ik merk dat ik steeds vaker sites als tinypic etc gebruik, maar dat is ook niet altijd even betrouwbaar/snel door het invoeren van een captcha code + popups.
Dan moet je een betere gebruiken ;-)

imgur-procedure: Sleep-pleur, klik 'upload', even wachten, poef: klaar! Enige nadeel is dat je wel de hele file eerst moet uploaden, maar dat is met de huidige snelheden ook niet echt meer een probleem.

Blijkt in de toekomst imgur een soort nieuwe imageshack-popup-bende te worden dan is er vast wel weer een nieuwe te vinden ;-)
Pagina: 1