Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Website bouwen

Pagina: 1
Acties:

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-11 10:01
Hallo ik ben eward.

Mn pa die heeft een pannenkoekenboerderij en wil graag een site hebben.
Hij heeft al een adres gekocht en dat is:*snip* niet relevant, wel spam
Er is al een fransman uit groningen langs geweest die belachelijke prijzen opgeeft voor een programma
210 euro voor een programma wat totaal niet gebruikers vriendelijk is.
Me pa is best berijdt om een euro of 100 uit te geven voor de website
deze site is gebouwd door een kennis van ons met magix website builder 7
ziet er prima uit opzich.
nu wil mn pa alleen een programma waar die zelf ook een beetje mee aan de slag kan
ik kan ook wel een beetje site bouwen.
Alleen het doel is om onafhankelijk te zijn van mensen die het voor hem zouden doen.
er belde ook al iemand. 500 euro voor een programma.
Ik weet hier niet wat normale prijzen zijn voor programma,s om makelijk een fatsoenlijke site te bouwen.
magix website builder 7 kost 50 euro.

Alvast bedankt.

Edit:Hmmm joomla en wordpress dus ik zal is alvast een kijkje nemen
Meer suggesties zijn altijd welkom.

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 25-01-2012 12:30 ]

Suh dude

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik raad aan om aan de slag te gaan met een CMS-systeem als WordPress of Joomla. Je betaalt dan alleen hosting (en eventueel een goed uitziende template om mee te beginnen) je hebt verder niemand nodig om aanpassingen te doen.

Verwijderd

Ik raadt inderdaad ook een CMS aan, zie je bericht!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja, vraag is altijd hoeveel geld ben je bereid uit te geven.

Qua webdesign zou ik zeggen dat het 35 euro per uur is (gemiddeld) dus als je een wordpress of een joomla template wilt hebben, hoeveel tijd mag de persoon daar dan aan besteden? En dat is dus inclusief de tijd die het kost om je vaders wensen aan te horen / lezen en dan ook nog eens het commentaar verwerken...

Kan je vader bijv een logo in 1x goed aangeven zodat een designer het in 1x goed kan maken, dan kan het redelijk goedkoop... Maar is je vader iemand die 8x teruggaat met opmerkingen als : iets lichter / iets donkerder etc tja dan betaal je simpelweg 8x zoveel...

@rest : CMS is leuk, maar daar moet ook nog een template / design omheen en dat moet ook door iemand gemaakt worden...

[ Voor 8% gewijzigd door Gomez12 op 21-01-2012 17:51 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Wat me niet duidelijk wordt is of je het wilt laten maken of zelf wilt doen. En als je het zelf wilt doen, wat je kennisniveau is met betrekking tot het bouwen en ontwerpen.

Zelf software kopen en een site in elkaar klikken hoeft niet veel te kosten, afhankelijk van de software. Het laten doen gaat je iets meer kosten als je fatsoenlijk werk geleverd wilt hebben, maar als ik je budget hoor denk ik dat dat geen optie is (100 euro is de uurprijs bij een gemiddeld bureau.. redelijke freelancer heb je misschien voor de helft).

Als het dan dus gaat om simpelweg het juiste softwarepakket vinden, dan is dit overigens niet het juiste forum.

Verwijderd

Gomez12 die zijn ook te download ;) In veel gevallen zijn ook de logo's in psd verkrijgbaar, het hoeft dus niet veel te kosten. deze templates kunnen rond de 10 - 30 kosten

• pannekoek141
@ Erik.

Wat jij me aanraad is precies het doel
Het moet gewoon allemaal zo makelijk mogelijk
Een voorbereid thema. paar foto,s erbij een bannertje,menukaartjes,openingstijden.
Bedankt voor de link ik zal is kijken.

[ Voor 90% gewijzigd door pannekoek141 op 21-01-2012 18:02 ]

Suh dude

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

pannekoek141 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:55:
[...]

Het is het geval dat mn vader de ballen verstand heeft van webdesign hierbij probeer ik zoveel mogelijk te helpen.
ik weet wel een beetje van windows en het standaard gedoetje.
Maar hij wil de site wel samen met hulp van mij maken.
Dat is een verbloemde manier om te zeggen dat je er zelf ook "de ballen verstand" van hebt begrijp ik? Nofi.

Je kunt ook een Wordpress-theme kopen voor een paar tientjes en zelf de installatie doen. Dat lukt je nog wel denk ik als je gewoon de instructies volgt. Aanpassen wordt lastig als je geen kennis hebt van html/css.

Voor software-vragen zou ik eens kijken in het software-forum :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 21-01-2012 17:59 ]

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 19:33

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Er zijn genoeg template sites die je voor weinig een net template aanbieden. Verander de plaatjes en je hebt een nette site voor je pa's restaurant. Bezoekers gaan geen hoogstaande website verwachten, zolang de belangrijkste informatie maar gemakkelijk te vinden is (openingstijden, kaart ...)

http://themeforest.net/category/wordpress bijvoorbeeld

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
een beetje redelijke website die day 'n nite online is met hoge datarates per minuut dan ben je al gauw zo'n 1500 tot zo'n 5000 euro kwijt.

3000 euro is meer dan redelijk voor een eenvoudige website!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:02
hardwarejunk schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:02:
een beetje redelijke website die day 'n nite online is met hoge datarates per minuut dan ben je al gauw zo'n 1500 tot zo'n 5000 euro kwijt.

3000 euro is meer dan redelijk voor een eenvoudige website!
Dat is precies waar de TS naar op zoek is voor de website van de pannenkoekkenboerderij van z'n vader |:(

Bovenstaande adviezen zijn verder prima. Wil nog wel toevoegen dat voor handwerk de geboden prijzen waar TS over valt niet heel raar zijn. Het is gewoon niet wat je zoekt.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

juist zon magix website builder lijkt me ideaal voor je vader. cms is hiervoor weer echt overkill vind ik, gewoon kant en klare html pagina op je pc maken en dan uploaden naar ftp server en klaar. Vast allemaal in te stellen via magix website builder

En hoe vaak zou je vader nou de website gaan aanpassen? 1x per maand? Echt geen cms voor nodig

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Struikrover schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:03:
[...]

Dat is precies waar de TS naar op zoek is voor de website van de pannenkoekkenboerderij van z'n vader |:(

Bovenstaande adviezen zijn verder prima. Wil nog wel toevoegen dat voor handwerk de geboden prijzen waar TS over valt niet heel raar zijn. Het is gewoon niet wat je zoekt.
Als een wordpress site met een standaard gejatte template voldoende is, dan prima. Wil je iets moois, laat het gewoon lekker designen op www.freelancer.com of 1 of andere freelance site.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Megamind schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:04:
[...]

Als een wordpress site met een standaard gejatte template voldoende is, dan prima. Wil je iets moois, laat het gewoon lekker designen op www.freelancer.com of 1 of andere freelance site.
Gejatte template? Je kunt ze gewoon kopen hoor (zie o.a. de link hierboven ergens). Daar is echt niks mis mee.

Ja, CMS is misschien niet helemaal nodig, maar qua prijs verschilt het niet superveel. Lastigste is dat ze vaak gericht zijn op blogs en misschien minder relevant voor een contentsite.

Verder zou ik liever een goede template hebben van $30, dan een of andere pruts-freelancer die een heel project gaat doen voor $100 :X Dat kan nooit veel zijn. Die zogenaamde freelance-sites zou ik zover mogelijk vandaan blijven.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 21-01-2012 18:10 ]

• pannekoek141
SYQ schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:04:
juist zon magix website builder lijkt me ideaal voor je vader. cms is hiervoor weer echt overkill vind ik, gewoon kant en klare html pagina op je pc maken en dan uploaden naar ftp server en klaar. Vast allemaal in te stellen via magix website builder

En hoe vaak zou je vader nou de website gaan aanpassen? 1x per maand? Echt geen cms voor nodig
De site die hierboven staat vind me vader al mooi genoeg om het simpel te zeggen
Cms word denk ook zelf al te ingewikkeld.
En ik denk dat een programma zoals magix website builder al voldoende is.
De site die hierboven staat is ook een site die gebouwd is met magix website builder.
ik denk dat het al leuk is.
meer suggesties voor simpele programmas zijn welkom
@Lunacy .
het is eigenlijk ook het doel dat ik of me pa de site zelf aan kunnen passen en bouwen
het hoeft lang niet zo mooi uit te zien.
dus geen website bouwers die de site voor je bouwen in dat principe

[ Voor 11% gewijzigd door pannekoek141 op 21-01-2012 18:16 ]

Suh dude

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 23:23
Ik heb ontzettend veel zin in pannenkoeken nu :)

Ik zou ook voor Wordpress gaan in jouw geval, lijkt me zo 1-2-3 toch de gemakkelijkste/goedkoopste oplossing.
Voor een eenvoudige website met simpel cms'je vraag ik een +- 500 euro.

• pannekoek141
Ik denk dat ik eruitendelijk op uitkom om een simpel programma als magix website builder te gebruiken.
Wat zeggen jullie cms Met een simpel wordpress thema erop.
of dat programma kopen...

Suh dude

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:58

Osxy

Holy crap on a cracker

Iedereen roept CMS, dus gok eens ;)

Ja de investering is mogelijk iets hoger mocht je het willen laten instellen maar je komt met google al een heel end.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Als je max 100 euro wilt uitgeven ben je volgens mij niet goed bezig. Doe het netjes of doe het niet, Een site van duizenden euro's is hier idd niet nodig, maar een paar honderd euro zal het toch echt wel kosten als je het nog toonbaar wilt hebben.

Mijn rig

• pannekoek141
Ik ben nu aan te kijken hoe ik een simpele cms site kan bouwen
met een voorbereid thematje erbij

Suh dude

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
marko77 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:35:
Als je max 100 euro wilt uitgeven ben je volgens mij niet goed bezig. Doe het netjes of doe het niet, Een site van duizenden euro's is hier idd niet nodig, maar een paar honderd euro zal het toch echt wel kosten als je het nog toonbaar wilt hebben.
Een met bovenstaande. Een tip-top site is wellicht overkill, maar je wilt toch ook redelijk voor de dag komen en waarschijnlijk de site inzetten als reclame middel. Als ik thuis pannenkoeken bak, kosten ze ook geen 8 euro per stuk! Toch denk ik dat je vader niet vrijwillig pannenkoeken bakt voor me, maar ook graag z'n pannenkoek brood wil verdienen (op een eerlijke manier) ;)

Wel denk ik dat je weg moet blijven van bedrijven die zichzelf aanbieden (n.a.v. je KvK gegevens), maar ga eens op zoek naar lokale webdesign-bureau'tjes. Wil je echt niks spenderen, zul je inderdaad met Wordpress aan de gang moeten (Zelf geen fan van Joomla). Op themeforest.net staan ook nog enkele (betaalbare) templates.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

WordPress icm een template kost je niets. Enkel heb je dan vaste kosten jaarlijks voor de hosting.

Er zijn een aantal sites die gratis templates aanbieden:
Klik & Klik

Mocht je daar een leuke lay-out vinden en willen gebruiken, zal je wel op zoek moeten gaan naar iemand die er een WordPress template van wil maken, en voor iemand met een beetje verstand van HTML & WordPress hoeft dat geen idioot hoog bedrag te zijn.

Je wil natuurlijk ook wat impressie foto's er bij, en een eigen header, maar de bedragen van 4 cijfers is echt WAY over the top. Zo'n 500 euro klinkt best schappelijk, als er nog wat custom werk bij zit.

Ey!! Macarena \o/

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:59

Bluebe

Roar

Zoals veel mensen al aangeven probeer Wordpress is uit. Wordpress zelf is gratis en dan kan je kiezen om een template voor een paar tientjes te kopen of een gratis template te gebruiken. Er is veel aanpasbaar en het ziet er best professioneel uit. Je hebt dan verder geen programma's nodig maar kan je gewoon via de website zelf berichten op de website plaatsen.

In dit geval ben je rond de 30,- kwijt aan een host (incl. domeinnaam al had je die al toch?) en verder evt. kosten voor de template als je dat wil. Ik denk in dit geval de beste oplossing en heb je verder ook geen externe mensen voor nodig want met wat uit proberen krijg je het zelf wel draaiend. Succes

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-11 21:34

r0b

En als je eerst met WordPress wil spelen zonder het te hoeven installeren, puur om het een beetje onder de knie te krijgen: http://www.wordpress.com/ (wordpress.com is hosted, hoef je niet te installeren. wordpress.org moet je downloaden en zelf installeren.)

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 22:29
Verkeerd gelezen. * waar is de delete knop *

[ Voor 141% gewijzigd door ZpAz op 21-01-2012 21:58 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Mijn gratis advies, zoek een mooie wordpress template uit en betaal iemand om die voor je te implementeren en wees eerlijk tegen je vader, dat jij niet de persoon bent om technisch zijn website te bouwen.

Als ik het zo eens lees ben jij namelijk technisch niet in staat om te begrijpen wat je aan het doen bent, en je wilt toch niet dat je vader een site krijgt in de Dick Snor categorie? Lijkt mij geen goede reclame voor de pannenkoeken ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11 23:12
kwaakvaak_v2 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 09:32:
Mijn gratis advies, zoek een mooie wordpress template uit en betaal iemand om die voor je te implementeren en wees eerlijk tegen je vader, dat jij niet de persoon bent om technisch zijn website te bouwen.

Als ik het zo eens lees ben jij namelijk technisch niet in staat om te begrijpen wat je aan het doen bent, en je wilt toch niet dat je vader een site krijgt in de Dick Snor categorie? Lijkt mij geen goede reclame voor de pannenkoeken ;)
wat een kneus die diksnor, ik als "student" die het net een maandje of 3 doet kan al wat vele malen beters uit de grond stampen.
uitlijning met tabellen _O-

maar even on topic:
TS, wees gewoon eerlijk tegen je vader. je weet nu niets van websites maken, dus kan het gewoon ook niet.
gewoon wordpress pakken en het op laten zetten door iemand. als je pa maar 100 euro uit wilt geven voor een site kom je gewoon he-le-maal nergens, en moet hij gaan twijffelen wat de site voor toegevoegde waarde heeft.

vat dit niet op als een aanval maar dit is gewoon waar het op staat. Succes verder!

(miss dat je voor een paar tientjes een handige student vind die t voor je wil doen)

[ Voor 5% gewijzigd door jessy100 op 22-01-2012 13:52 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En website is natuurlijk wel hét visitekaartje op internet voor een bedrijf. Een slordige website, ziet men als een slordig bedrijf. Een gelikte site, en men ziet het als een gelikt bedrijf.

Het is een stukje investering, wat zich best goed terug kan verdienen, het is - behalve de hosting natuurlijk - ook maar een eenmalige uitgave.

Ey!! Macarena \o/

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 23:08
RaZ schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:55:
En website is natuurlijk wel hét visitekaartje op internet voor een bedrijf. Een slordige website, ziet men als een slordig bedrijf. Een gelikte site, en men ziet het als een gelikt bedrijf.

Het is een stukje investering, wat zich best goed terug kan verdienen, het is - behalve de hosting natuurlijk - ook maar een eenmalige uitgave.
Eens met het eerste deel. Ik merk dat ik erg vaak (bewust of ongetwijfeld ook vaak onbewust) meer vertrouwen heb in bedrijven die een goede website hebben. Overigens kun je er ook voor kiezen om geen site te nemen, maar gebruik te maken van andere websites. Denk daarbij aan een Facebook-pagina, op Twitter actief worden en gebruik maken van Iens.nl-achtige websites. Op die manier kun je ook je informatie (menukaart, beoordelingen, routebeschrijving, etc.) delen met de rest van de wereld.

Bedenk echter wel dat je niet moet uitgaan van een 'eenmalige uitgave'. Het loont vaak de moeite om een bedrag per jaar te reserveren. Zowel als 'afschrijving' op je website, omdat je na een aantal jaar weer iets anders wilt, maar ook vanwege allerlei onderhoud. Wellicht pas je je menukaart aan, wil je af en toe een berichtje/fototje plaatsen, of bedenk je later dat je toch nog iets wilt toevoegen aan de website. Ook kan het soms uit om een ander je statistieken (Google Analytics bijvoorbeeld) in de gaten te houden/te analyseren, of dat je iemand je aanwezigheid op sociale media laat uitvoeren.

Verwijderd

Ik zou ook zeker naar Concrete5 kijken. CMS dat imho zeer gebruiksvriendelijk is en gemakkelijk uit te breiden is.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Voor een kleine zelfstandige (ga ik even vanuit gezien het budget van 100 euro die in eerste instantie geroepen werd) doe je opzich niets met facebook en twitter. Als je dat allemaal moet bij gaan houden, dan kom je niet meer aan werken toe. Ook zijn stats van GA niet zo heel boeiend.

Een foto of een verhaaltje tikken, het menu aanpassen (zal denk ik voor een pannenkoekenhuis niet zo snel wisselen gok ik zo) kan gewoon in een CMS als men daar voor kiest.

Ik denk dat je even iets te groot denkt voor deze situatie.

In eerste instantie is het denk ik wel handig om een site te hebben, zodat je vindbaar bent. Opzich hoeft dat niet zoveel geld en tijd te kosten.

Ey!! Macarena \o/

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:57
Mijn advies:

- Ga naar 000webhost.com
- Maak een website op.
- Je kan daar kiezen tussen de standaard templates, maar die vind ik zelf helemaal niks.
- Naar mijn menig is WordPress meer voor blogs bedoeld is, terwijl Joomla meer voor serieuze websites is bedoeld.
- Het voordeel van Joomla is ook dat je daarvoor veel gratis templates hebt. Gewoon een mooie template uitzoeken, "in de kleuren van de firma schilderen"(althans, zo noem ik het: mooie lettertype kiezen, logootje erbij, standaard kleuren vervangen door andere) en je hebt een website!
- Dan kun je nog zo'n image rotator plug-in installeren en ben je bijna klaar!
- Daarna sluit je hem aan op je .nl domein, koop je betaalde pakket voor 4.84$/maand en ben je klaar.

Mocht dit te moeilijk voor je zijn, kun je me gerust een berichtje sturen. Ik ga niet gratis een hele website voor jullie in elkaar zetten, maar even iets aandraaien wil ik wel. :P

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 21:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

RaZ schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:55:

Dat is waar, maar voor kleine zelfstandige bedrijven zoals het geval van de TS ben ik veel meer opzoek naar concrete content (dus menu, telefoonnummer en openingstijden) en zou ik in principe al genoegen nemen met een goed gevulde Google places pagina.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Neem dan gewoon een freelancer en laat deze het designen.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Inderdaad. Denk dat het met een static site ook makkelijk te behappen is, maar dan is WordPress natuurlijk voldoende en kan men zelf het e.e.a. aan content aanpassen.

Ik vermoed namelijk dat 5 tot 10 pagina's wel de max is. Daar is Joomla gewoon overkill voor.

Ik heb ook wel eens een site gebouwd voor wat kleine bedrijfjes, gewoon vriendendienst. Lever maar een Word document aan, per pagina wat een pagina op de website moet zijn. Dan krijg je meestal 5 tot 10 pagina's, en meer weten ze ook niet te verzinnen.

Dat in een template mikken stelt dan ook geen drol meer voor.

Ey!! Macarena \o/

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 23:08
RaZ schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:43:
Voor een kleine zelfstandige (ga ik even vanuit gezien het budget van 100 euro die in eerste instantie geroepen werd) doe je opzich niets met facebook en twitter. Als je dat allemaal moet bij gaan houden, dan kom je niet meer aan werken toe. Ook zijn stats van GA niet zo heel boeiend.

Een foto of een verhaaltje tikken, het menu aanpassen (zal denk ik voor een pannenkoekenhuis niet zo snel wisselen gok ik zo) kan gewoon in een CMS als men daar voor kiest.

Ik denk dat je even iets te groot denkt voor deze situatie.

In eerste instantie is het denk ik wel handig om een site te hebben, zodat je vindbaar bent. Opzich hoeft dat niet zoveel geld en tijd te kosten.
Vindbaar? Wat swtimmer zegt: Google Maps, Foursquare, Facebook Places, etc. Daar heb je geen website voor nodig hoor. Helemaal niet als je het aanvult met Iens.nl o.i.d.
Pagina: 1