Toon posts:

HD6870 Eyefinity 6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vraag me af of de HD6870 Eyefinity 6 gaat werken op mijn P43-ES3G rev1.0 moederbord?
Wat denken jullie?

Alvast bedankt

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Als hij twee pci-e 8x/16x heeft dan gaat het werken als je twee HD6870's gebruikt. De vraag is of je er dan nog een fatsoenlijk spel mee kan spelen..

Gaat niet werken, je moederbord heeft maar 1 pci-e slot

Het werkt wel als je 1 zo'n jongen neemt:
pricewatch: Club3D Radeon HD 6870 Eyefinity 6 Edition

[ Voor 51% gewijzigd door Brilsmurfffje op 21-01-2012 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
P43-ES3G heeft:

1 x PCI Express x16 slot, running at x16
(The PCI Express x16 slot conforms to PCI Express 2.0 standard.)
1 x PCI Express x1 slot
5 x PCI slots

Dan de HD6870:
PCI Express based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard
Minimum of 500 Watt or greater power supply with two 75Watt 6-pin PCI Express power connectors
HD6870 is PCI-e 16x 2.1.. moederbord P43-ES3G is PCI-e 16x 2.0
Ik weet niet in hoeverre dit iets uitmaakt.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dat van de PCI maakt niet uit, is backward compatible. De vraag is alleen wat is je voeding, en wat zijn zijn specs. Wil je met deze combinatie gaan gamen?
Hebben alle 6 de schermen displaypoort?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Q9550 CPU en 4GIG Kingston HyperX RAM. Verder is mijn voeding een LC-6550 550W.
Deze voeding heeft 1x6-PIN de HD6870 vereist 2x6pin.. misschien een splitter gebruiken? Of is dit geen goed idee?

Niet alle monitors hebben dezelfde aansluitingen. Vooral VGA TFT's. Maar ik heb begrepen dat hier adapters voor zijn? Gamen is niet echt nodig op 6 schermen. Ik kom vooral plaats tekort. Ik zou ook voorlopig met 4 schermen beginnen.
EDIT: Adaptertjes gevonden op DX. De vraag is of het de juiste Mini DisplayPort is, er zijn blijkbaar meerdere versies.
http://www.dealextreme.co...pter-cable-10cm-904432568
EDIT:
To support 3 displays, one of the screens has to support Mini DisplayPort (natively or via an active dongle).
To support 4 displays, two of the screens have to support Mini DisplayPort (natively or via an active dongle).
To support 5 displays, three of the screens have to support Mini DisplayPort (natively or via an active dongle).
To support 6 displays, four of the screens have to support Mini DisplayPort (natively or via an active dongle).

Alvast bedankt voor je reactie

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2012 17:58 ]

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je hebt in iedergeval actieve verloopstukjes nodig, en dan wordt het een hele kostbare investering. Dan moet je ook nog de voeding waarschijnlijk vervangen. Wat levert de voeding op de 12v rail? Hoeveel ampere ?

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-02 11:20

yzx

brilsmurfffje schreef op zondag 22 januari 2012 @ 00:14:
Je hebt in iedergeval actieve verloopstukjes nodig, en dan wordt het een hele kostbare investering. Dan moet je ook nog de voeding waarschijnlijk vervangen. Wat levert de voeding op de 12v rail? Hoeveel ampere ?
24A volgens een tweakers review

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb ondertussen mijn monitors al bij mekaar.. 4 HP Compaq 19" (1 reserve ;)) 1 23 inch BenQ (hoofdmonitor) en voor hiernaast nog 2 kleinere 17" BenQ. Voor de grafische kant heb ik echter nog geen concrete oplossing.. Misschien is het beter / goedkoper om 2 grafische kaarten met elk 3 poorten gebruiken? Maar dan moet ik wel een ander moederbord kopen.. Want ik heb maar 1 PCI-e poort...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 14:10 ]

Pagina: 1