HD 4870 X2 Crossfire met enkele HD 4870

Pagina: 1
Acties:

• Gordon89
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07-2025
Hallo,

Ik heb momenteel een HD 4870 van club 3d erin zitten (1 gb gddr5)
Maandag komt een HD 4870 X2 (Sapphire) binnen, nou heb ik al vernomen dat deze in crossfire kunnen.
Maar hoe installeer ik dat? En is die eene vkaart echt een aanvulling?
Zie bij de benchmarks van 2 4870x2 in CF niet echt een drastische verbetering?
Vraag is omdat ik anders mijn kaart verkoop en de x2 hou, maar zou het wel een groot verschil zijn dan hou ik hem.
En trekt mij voeding de 2 kaarten in CF? inventaris: Pc Gordon

Alvast bedankt!!
Gordon

[ Voor 12% gewijzigd door Gordon89 op 21-01-2012 16:59 ]

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoe je CF installeert staat in je manual. Verder is 1 hit op google genoeg. Ik denk dat je voeding het net houdt. Het houdt iig niet over.(hangt er een beetje vanaf of je die voeding al 3 jaar hebt net nieuw is en of je er veel anderen dingen op aan hebt gesloten)

Als je hem al binnen krijgt waarom dan niet gewoon zelf testen? De CF ervaringen verschillen iig nogal per persoon. De 1 heeft veel last van dingen die hij moet tweaken en microstuttering. De ander heeft een plug en play ervaring. Ik zou het dus gewoon even proberen. Verder heb je een erg goede CPU. Dus je zou altijd je GPU nog kunnen upgraden naar een nieuwere generatie. De 4xxx serie is al weer behoorlijk oud! Verder heb je ook geen DX11 ondersteuning.
Wil je je game ervaring verbeteren? Koop een nieuwe kaart.
Wil je geen geld uitgeven? Probeer dan CF uit. Is het niks, verkoop hem alsnog.

• Footstepz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik ben het met j0ppie eens. Hoeveel heb je betaald voor die 2e 4870? Kan je niet beter een 6 Serie kaart kopen?

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
ook met j0ppie eens :)

als je iets nieuws wilt kopen neem dan een gtx 560 (ti / 448) omdat dat de beste prijs/kwaliteits verhouding heeft.
bij die kaart krijg je veel performance voor een (voor mijn doen) kleine prijs!

"EDIT: als je geen nVidia wilt, kan je ook de radeon HD 5850, 5870, 6850 of de 6870 nemen (of misschien 2 voor in crossfire te draaien wat natuurlijk nog mooier is!) "

als je meer performance wil, en misschien SLI draaien dan kan je ook 2x een gtx 550 nemen en die in SLI zetten, die haalt dan NET niet de performance van een single gtx 570!

dus dat is in principe ook een goeie koop, aangezien je dan ongeveer 30/40 euro duurder uit bent dan een gtx 560!

succes er nog mee, als je nog vragen hebt mag je ze ook DM'en oid.

[ Voor 12% gewijzigd door w4v3g0d op 21-01-2012 18:08 ]

• Gordon89
Ik heb de X2 gekocht voor 75 euro, mijn oude kan ik kwijt voor 60, dus een leuke upgrade voor 15 euro :)
Mijne enkele kaartje draait alles wat ik speel al op high en sommige settings wat lager, dacht zo met die x2 zal het al een stuk beter zijn, speel namelijk niet de nieuwste games, sommige hebben alleen net even wat meer nodig.

• w4v3g0d
opzich is de 4870x2 helemaal geen slechte kaart om de huidige games zoals skyrim en battlefield 3 op High settings te spelen, volgens mij haalt die x2 zelfs nog wel ultra met een beetje speelbaar FPS, teminste dat hoorde ik weer van een vriend die zo'n ding heeft.

dus in principe mag je best blij zijn met die kaart.
hij heeft voor een 4 jaar oude kaart nog super veel performance onder het schildje :)

EDIT: over die voeding lees ik nu pas :$ ik denk wel dat je voeding die 2 trekt, alhoewel ik toch een lichtelijk gevoel heb dat die 2 kaarten wel eens een paar watt meer kunnen vragen en daardoor 1 v/d 2 niet werkt :S
maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen!

[ Voor 24% gewijzigd door w4v3g0d op 21-01-2012 23:05 ]

• w4v3g0d
deze post is even om het topic weer in de frontpage te trekken!

echte opmerking :) : maar als je 2 losse HD 4870's koopt zijn die krachtiger dan 1x zo'n 4870x2 versie :) en aangezien die dingen 2e hands niks meer kosten en ze nog meer dan degelijk zijn voor die prijs/prestatie zou ik je x2 verkopen (of houden wat jij wilt) en dan in plaats van die 4870x2, 2 x 1 HD 4870 met een aardige overclock in crossfire zetten.

waarom? voordelen?

omdat het net wat meer performance opwekt, en alhelemaal met een lichte overclock! en het ziet er gewoon nicer uit dat je 2 van die kaarten op je plank hebt hangen :)

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
Een HD4870x2 in CF met een HD4870 had naar ik me herinnerde verrassend goede resultaten :)

Maar ook een belangrijk voordeel van 2CF vs 3CF is dat microstuttering sterk gereduceerd wordt, iets wat je niet direct in je FPS hoeft te zien, maar wel iets wat sterk je game ervaring bepaald.

Je voeding is wel van een goed merk, en misschien als je de kaarten goed weet te verdelen over de 12v rail's (De x2 op de GPU aansluitingen en de gewone met verloop stekertjes op de 4pin molex stekkers) dat het kan, maar ga stiekem toch maar kijken naar naar 850watt modelletje.

• Gordon89
ok want ik kan volgens mij op de kabel die naar mijn videokaart gaat nog een kaart zetten, weet niet of dat aan te raden is?
En op calculatie sites staat dat alles wat ik heb max 608 watt trekt, hun zijn wat enthousiast?
Voeding is nu 3 maanden oud, heb dus nog eigenlijk geen zin weer een nieuwe voeding te plaatsen :P
Maar jouw advies is dus dat het wel een stuk beter was met een extra kaart tov enkel de x2?

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik had een 4870x2 (nu een 7970) en deze deed op 1920x1200 Battlefield 3 op medium zeer goed. High is te doen maar voelt laggy. Ultra gaat niet.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 23:32
Inderdaad, heb een paar weken terug voor € 70,- een HD4870x2 aangeschaft, gewoon voor de fun. Maar in BF3 kreeg ik pas speelbare FPS zonder lichte stotters (microstuttering?) vanaf Medium en LAGER. Hij schijnt het, hoorde ik laatst van iemand, niet erg goed te doen in BF3.

In GTA4 moesten de settings zelfs een stuk lager dan met de GTX560 die ik tijdelijk weer even terug in de doos gestopt had, maar goed, dat is dan ook weer een wat nieuwere kaart.

Het is een leuke kaart voor de prijzen waar ze nu 2e hands voor aangeboden worden, maar met de moderne spellen komen ze naar mijn mening niet echt meer mee (let op, alleen getest met FSX, TMNF, GTA4 en BF3), niet vanwege het te kortschieten in rekenkracht, maar omdat er nieuwe shader versie's en weet ik wat allemaal gebruikt worden, waar die kaart gewoon niet mee om kan gaan.

@ TS: het was beter geweest je HD4870 te verkopen en een wat modernere kaart aan te schaffen, zodat je er zeker van bent dat je geen problemen krijgt met je toch ietwat verouderde kaarten in hedendaagse spellen zeg maar ;)

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
De HD4870 maakt gebruik van dezelfde VLIW-5 architectuur als de HD6870, een daar worden nog steeds driver update´s voor uitgebracht. (De performance winsten voor oudere kaarten laten ze gewoon niet zien, maar is wel degelijk aanwezig)

De FPS boost van een 3e kaart is niet zo speciaal, maar dit is wel interessant aan een 3e kaart:
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/Crossfire-SLI-stuttering,W-K-300548-22.png
In geval van micro-stuttering wordt je game ervaring toch een stuk beter.

• Gordon89
Ah ik zie het al, nog een enkele erbij laat alles gewoon wat soepeler draaien.
Reden waarom ik niet voor een duurdere kijk is dat ik komende tijd geen nieuwe games ga spelen.
Het is eerder voor Arma 2 ( draait momenteel super op medium met vrij ver zicht, maar high zou wel leuk zijn) en Ava op ultra.
Ook wil ik binnenkort een full HD scherm en om die extra pixels te berekenen dus een x2
Pagina: 1